Nahkasaappaat

Viestiketju:
Nahkasaappaat

Mulla on ollut neopreenisia yms. keinokuituisia, mutta kun kerran on saanut nahkasaappaat jalkaan päiväksi, niin ei muita enään laita. No, vesikelille vielä tulee huolettomammat jalkineet laitettua, mutta se hengittävyys...

Onks Mänskän kenkä tuttu? Lieköhän ne kaikki nahkaiset kotimaisia? Tuolta olis löytynyt kauniimmalle puoliskollekin yhdet (jotka kelpaa), joten sikäli kiinnostaa.
 
Mänskän saappaista on korviini kantautunut vähän negatiivisen suuntaisia kehuja, omaa kokemusta ei ole.
 
Tuosta Sievin ja Jalaksen lestistä on ollu kinaa muuallakin ja paljon.

Niissä vai on sellainen hassu sattuma ett ovat samallaa lestillä :D
 
Tuosta Sievin ja Jalaksen lestistä on ollu kinaa muuallakin ja paljon.

Niissä vai on sellainen hassu sattuma ett ovat samallaa lestillä :D
Täytyypä kysäistä veljen vaimolta, on ejendalssilla kapittajana, kyllä niissä eroa on, tuossa jalaksen ja sievin xl- lestiset:
IMG_20161214_144522.jpg

IMG_20161214_150019.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Telakalla ysärillä ollessa siel oli ens Sieviä, sit jossain vaiheessa oli molemmat, sievi ja jalas, otin kerran sitten jalaksen talvimaiharit, ja ei ne ainakaan mun jalkaan olleet niin hyvät kuin sievit, niin palasin takasi Sieviläisíin, sen yhden kokeilun jälkeen ( niitä jalaksia en edes loppuun käyttänyt, kun kontit ei vaan tykänny olla niissä ... )
Tänäpä tilasin taas uudet Solid XL S3 popot ....
 
Itse kun oon melkoisen kriittinen ja hintatietoinen ostaja, niin eihän tässä saa hankittua mitään... :neutral:
 
Taitaa olla 14 tai 15 vuosi kun Jalaksen kalvokengillä mennään. Nauhajutut on mutta survasen jalkoterän sukkana sisään. Siis sopiva sidonta on tässä hommassa a ja o. Ensimmäisillä kalvokengillä talsin reilun 10 vuotta ja nyt nämä poljettavana olevat Fantomit olleet sen neljä-viisi vuottta. Tosin nämä nykyiset ovat takuukengät. Muutaman ajan kuluessa alkoi silloisista uusista kengistä irrota pohjat. Uudet tuli takuuseen kun tein reklamaation.
Jalasten kenkien heikkoudeksi luen sen että mitä kylmempi keli, sitä liukkaammat lumella. Pohjamateriaali kovettuu. Kokemusta on myös Sievin pitkävartisista saappaista. Niiden pohjat eivät silleen kovetu mutta ollakseen talvisaappaat ovat aika kylmät. En tiedä sattuiko itselle vain huono pari, mutta pakkaskenkänä en isosti arvosta.
Nokian huopakumikengät ja merinovillanen sukka on nyt pakkasvalintana ulkohommissa toikkaroidessa ollut. Sopiva yhdistelmä arktisiin työolosuhteisiin. Kylillä, töissä ja vapaalla rampatessa sitte nuo Fantomit 9 kk vuodessa
 
Mulla on intin nahkasaappaat ja on hyvät.Sitten on toisetkin,jotkut venäläiset,ei niissäkään moittimista.
 
Takaisin
Ylös