Monitoimityökalu vyölle?

Viestiketju:
Monitoimityökalu vyölle?

Supertool 200 nahkamies on roikkunut vyössä jo vuodesta 2001. Hyvin on toiminut ja kertaakaan ei ole tarvinnut katua. Pari kertaa tuota on käytetty merkkihuollossa ja viime kerralla sanoivat lähettävänsä uuden vastaavan tuotteen kun tuohon ei enää saa osia. En ottanut uutta vaan halusin sen vanhan takaisin. Jos uuden tarvitsen niin saan sen kaupasta. Ja mitä nyt niitä uusia olen katsellut niin eipä ole liiemmin tarjolla niitä nahkakoteloita. Sellaista nylon-keksintöä en hyväksy. Vai saakohan sellaisen nahkaisen lisähintaan tai jotain...?
 
Mitä, eiks älykännyis oo työkalusovellusta?
c055.gif
 
Supertool 200 nahkamies on roikkunut vyössä jo vuodesta 2001. Hyvin on toiminut ja kertaakaan ei ole tarvinnut katua. Pari kertaa tuota on käytetty merkkihuollossa ja viime kerralla sanoivat lähettävänsä uuden vastaavan tuotteen kun tuohon ei enää saa osia. En ottanut uutta vaan halusin sen vanhan takaisin. Jos uuden tarvitsen niin saan sen kaupasta. Ja mitä nyt niitä uusia olen katsellut niin eipä ole liiemmin tarjolla niitä nahkakoteloita. Sellaista nylon-keksintöä en hyväksy. Vai saakohan sellaisen nahkaisen lisähintaan tai jotain...?

Ebayssa näyttää olevan koteloita kaupan. Omakin holsteri on kohta sopivasti reuhkaantunut. Pitäisi hankkia uusi. Mietin jo onnistuisiko itse tehdä nahkakotelo, aihiona voisi käyttää esim. Nahkavyötä. Voisikai sitä yrittää...ostetaan suutarin kone, edullinen!
 
Ebayssa näyttää olevan koteloita kaupan. Omakin holsteri on kohta sopivasti reuhkaantunut. Pitäisi hankkia uusi. Mietin jo onnistuisiko itse tehdä nahkakotelo, aihiona voisi käyttää esim. Nahkavyötä. Voisikai sitä yrittää...ostetaan suutarin kone, edullinen!

Koitin tuotakin... ei tullut hyvä vaikka teetin ammatti-ihmisellä. Jotenkin se alkuperäinen vaan istuu tukevammin. Tai sitten tarttis olla paljon paksumpaa nahkaa. No, nyt on jo kolmas nahkamiehen tekemä kotelo menossa.
 
Töipaikan joulupukki toi Leathermanin Rebarin, tuollainen musta. Taitaa olla oikein wanna-be-tosimiehen vehje - ensihypistelyn jälkeen kämmenpohjat ja sormet olivat mustat, vaikken mitään siis tehnytkään.:leveahymy: Jotain varastorasvaa ainakin oli nivusiin (Leathermanin) sivelty.

Mukana tuli sellainen kangaskotelo, jonka vyöllesopivuus jäi täysin mysteeriksi - poikittain vaiko kyljittäin ja mikä sivu mihinkin päin. Samapa tuo, sillä töissä täytyy välillä pitää nosturin radio-ohjainta lannevyöllä parhaimmillaan/pahimmillaan 10 tuntia päivässä, joten saattaisi Nahkamies hieman ruveta ahdistamaan. Varmaan nakkaan reppuun ja kaivan sieltä esiin tarvittaessa.

Ylipäänsä vaikutti pätevältä; vaihdettavat leikkurin terät, kaapelinkuorija, joku teurastajansaha ym. ruuvaria. Kai tuolla akuuteimmasta hädästä selviää, tai ainakin tekee entistä pahempaa vahinkoa.:twisted:
 
Jos koteloita kaipaatte niin onnistuu. Weiwi löytyy itteltä, mutta jos muulle on tarve, niin mieluusti "malli" tarvitaan, esim. puupalikka mikä on työkalun kanssa identtisen kokoinen, niin tulee sopiva sitten varmasti. Nepparikonetta mulla ei ole, joten kiinnitys joko tarralla tai sitten käytän suutarin kautta että saa nepparin..
 
KMP:hän noita nahkavalmisteita tekee, mittatilaustyönäkin.....
 
Huono omakohtaisesti mitään tuollaista on edes ajatella "vyölle" hankkia ......
 
Huono omakohtaisesti mitään tuollaista on edes ajatella "vyölle" hankkia ......
Sä tarviit sellasen kainalomallin.. Olin kerran tekemässä jo "Konekansa" vyötä sulle mut muistin etten pahemmin käytä..
 
Sä tarviit sellasen kainalomallin.. Olin kerran tekemässä jo "Konekansa" vyötä sulle mut muistin etten pahemmin käytä..
No sitten tarttee tehdä henkselimalli...:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
No, on olemassa klipsejä joilla saa tavaraa roikkuun ihan housun vyötäröllekin vaikka ei olis vyötä.
Verkkareissa ikävä käyttää jos ei oo solmittavaa kiristysnauhaa vaan vai kuminauha....kun siinä roikkuu puolikiloinen työkalu, tuppaa kiskoon housuja kinttuihin...
 
Yleensä aina erityyppisiä verkkari-mallisia pökiä käytän joo....
Henksuleitakaan en siis käytä .....
 
Mun ruumiinrakenne kun on pysynyt sellaisena, ettei tarvii vyöllä housuja lanteille masua ahdistamaan kiristellä, tai henksuloita niitä kannattelemaan ......
 
Mullapa tohtii työhousuissa olla molemmat, henkselit ja vyö. Ei housut tietämättä putoa. Ja taskuihin voi laittaa reilusti kuormaa
 
Viimeksi muokattu:
Isommat avaimet rynkynlipas taskuihin, pienemmät pistoolinlipastaskuihin, pistoolikotelon tilalle sihitölkkitasku "varalippaat" selkään kiinnitettäviin taskuihin...:rotfl::rotfl:
 
Olin jo unohtanut tetsarin kokonaan. Varmaan paljon muutakin unohtunut, kun ei oo koskaan päässyt kertaamaan...
 
Rahantekopaikassa huomioinut että vyötärölle kiinnitetty raitisilmamaskin koneisto on sangen vttumainen kannettava. Se kun tahtoo painovoima vetää konetta ja sitäpyötä housujakin kinttuihin päin. Kumma kun ei ole vielä isommin tullut semmoista liivimallista kannatinta noihin suodatin/moottoriyksiköihin.
Työkaveri nykäsi rähinäremmin olkansa yli moottorin painoa tasapainottamaan/kantolaitetta tukevoittamaan.
 
Takaisin
Ylös