Mistä ostaisi aggregaatin tai invertterin?

Viestiketju:
Mistä ostaisi aggregaatin tai invertterin?

Ensitoimet ennen käynnistystä: Pura atomeiksi ja kokoa huolellisesti uudelleen, kiristäen kaikki mutterit ja pultit huolella ja varmistuen että kaikki säädöt on oikein..... :heko:
 
:heko: jos nyt ei ihan atoimeiks vielä ekana purkais, jos bensahanasta lähtis tutkimuksissa liikkeelle..

Sähköpuolella en usko tässä ongelmaa olevan kun tosiaan kipinää löytyy, kun kävi kyllä hetken kun bensaa laitti tulpanreiästä. Eiköhän syy vielä löydy..
 
No juu, eipä ollut päätylaakerissa vika. :neutral: Ääni tulee siis jostain moottorin laakerista, mut ei se mitn, ajetaan vika esiin, sittenhän se selviää, että mikä siellä pitää ääntä itsestään... :twisted:

Laitan kuitenkin viestiä myyjälle, että vituiks meni tää diili, ties vaikka lähettäis uuden tilalle... :p
 
Ny käy.. Bensaletkussa oli jotain mössöä.. Tankissa ei tuntunut olevan kuitenkaan mitään ylimääräistä.. Nyt siis toimii ja teholupaus pitänee paikkansa..
 
Ensitoimet ennen käynnistystä: Pura atomeiksi ja kokoa huolellisesti uudelleen, kiristäen kaikki mutterit ja pultit huolella :heko:

Ei tuollainen pikku akri mitään,mut meil oli aikoinaan uutuus ostos kiinan mönkkäri, josta pikku hiljaa piti tosiaan kiristellä mitäkin mutteria ja pulttia.Laitettiin bentsiiniä tankkiin ja hanan aukastua alkoi bensa haista. No hetken ihmettelyn/tutkiskelun jälkeen huomattiin et bensaletku irti kaasarista ja mukamas heti ajo valmis. Piti muuten olla öljytkin koneessa tehtaan jäljiltä,kun nelitahtinen oli,mut eipä niitäkään ollut:heko:
 
Laitan kuitenkin viestiä myyjälle, että vituiks meni tää diili, ties vaikka lähettäis uuden tilalle... :p

Muutamat sähköpostit tuossa alkuviikosta vaihdettiin... Eipä tullu uutta tilalle, mutta rahat sain takaisin. Hyvä näin, ei jäänyt paha mieli vaikka laitos olikin viallinen. Ja muutenkin jäi positiivinen kuva asiakaspalvelusta kyseisessä putiikissa.
 
Tilasinpa minäkin tuollaisen kiinanpojan tekeleen.
Alkuun vaikeuksia saada polttoaine tulemaan letkusta läpi. Mitään varsinaista tukosta ei näkynyt mutta pienellä rohkaisulla alkoi yhtäkkiä bensa virrata. Olisikohan ollut hanan kasaamiseen käytettyä vaseliinia tms.
Kun sitten viimein sai sen käymään niin eipä se tuottanut virtaa. Syyksi paljastui genusta tuleva johto joku heilui irtonaisena. Sen päässä oleva abikoliitin oli kelvoton eikä pysynyt kiinni vastapelurissa ennenkuin annoin uutta muotoa pihdeillä.
Nyt tulee sähköäkin. Ainakin pikkulentävä sillä pyörii. Tosin se käy kuin kokoajan kuin polttoaine olisi loppumassa... ikään kuin hyökimällä.
Täytynee joku päivä paneutua tuohon keksintöön uudelleen... jos vaikka saisi kierroksia isommalle ja käymään tasaisesti.
 
No juu... Verkkokauppa.com:in kone osoittautui sitten toimivaksi kamppeeksi... Käy siivosti ja sähköäkin tulee, joten miksi mennä merta edemmäs kalaan?... Näköjään kun ostaa kotimaisesta verkkokaupasta niin homma pelaa... Ainakin tässä tapauksessa.:peuk:
 
Juu hyvä linkki.....on vissiin hankintalistalla joku tommonen ettei kaakut sula pakastimessa....

Viime syksynä vaihtu sähkö kulkeen maan alla ja sen jälkeen on ollu sähkökatkoja enempi ku edellisenä kymmenenä vuotena yhteensä....:kiroaa:, ei tosin pitkiä, mut sellasia räpsyjä-pari minuuttia...
 
Riittääkö tuollaisessa 700/800W agressa potku käynnistää pakastinta tai jääkaappia? Todennut ettei kaikilla 1000/1500W invertereillä ainakaan saa käyntiin vaan alkavat huutamaan ylikuormitusta. Itse pakastimen tai jääkaapin käynti ei paljoa ota tehoja mutta se käynnistyminen on monasti se suurin ongelma.
 
Mulla on tuotaluokkaa tynamo ja ei käynnistynyt jääkaappi vaab kiertovesipumput hoiti. Siinä on myös 12volttinen ulostulo ei se kyllä auton akkua ladannut mitenkään. On ollut tarkoitus tutkia masiinaa vaan on pitkittynyt ja mutkistunut kuin syntisen katumus.
 
Ei se 12V lähtö edes ole tarkoitettu akun lataukseen. Se jopa pahimmillaan voi rikkoa koko agren jos kytketään akkuun polttamalla käämit. Se on tarkoitettu 12V kulutuslaitteille.
 
Riittääkö tuollaisessa 700/800W agressa potku käynnistää pakastinta tai jääkaappia? Todennut ettei kaikilla 1000/1500W invertereillä ainakaan saa käyntiin vaan alkavat huutamaan ylikuormitusta. Itse pakastimen tai jääkaapin käynti ei paljoa ota tehoja mutta se käynnistyminen on monasti se suurin ongelma.

Tuo 2t pärrä kuulemma sietää hetkellistä ylikuormaa aika hyvin, joten pistetään kokeiluun... Kuvan mukainen salkkumallin 650 wattinen Endress
meni ainakin polvilleen arkkupakastimen käynnistyksessä.

aggregaatit-esko-1396717_b_cceda866ed6bda16.jpg


E: kovasti huokaisee, mutta ainakin 250 litrainen electroluksin arkku lähtee tulille... :shokki: Ja siis testasin tolla verkkokaupan rintintinillä.
 
Joo, no sit....olishan toi ollu halpa ja kevyt......ei kellään oo isompata moottorivikaista masinistihintaan.....olis traktorin siivapyöriä parikin kappaletta että sais reilun ylennysvaihteen ja vanha kunnon Valmetti pyörittään....
 
Jos itse tykkää rakennella niin tilaisin järeän puresini-invertterin sekä jostain kamppeesta ison laturin mieluusti 24V sekä pari pienehköä akkua.

Konstruktio seuraava: Laturia pyöritetään laitteella X kytkien se akkustoon, invertteri kytketään akustoon ja avot. Silloin käytössä on invertteriagre kohtuu kustannuksilla.

Tarvittaessa akustoon voidaan kytkeä myös useampi laturi jos invertteristä halutaan suurempia tehoja irti kuin 2kW.
 
Muttaniin puuha. Onko 24 voltin isompi invertteri niin kovinkaan edullinen sitten.

Mulla on 1,5 kw 24 v ja 12 v 3 kw invertterit. 12 volttinen toimii suoraan autosta.
24 volttiselle tark touhuta jotaki.

12 volttinen ei oikein pelkällä aivan pienellä akulla tosiaan toimi. eikä autonkaan laturi jaksa kuin 100 a ni virta loppuu melkkist heti.

Mutta nämät oli offtopia sori.
 
12 * 100A = 1200W

Tällaisesta laturista ei siis voida ottaa 1,5kW tehoja puhumattakaan 3kW tehoista koska akku on alta yksikön tyhjä kun laturin teho ei riitä autossa. Pitää muistaa että auton laturilta otetaan myös käyttösähkö auton laitteistoille jotka nappaavat autosta riippuen 200-500W tehon jolloin invertterin käyttöön jää enää 700-1000W (vähennettynä vielä hyötysuhteet).

Tämä on ihan yleinen oikosulku ihmisillä. Valitettavasti sähkö on varsin hankalaa käsittää saati sitten ymmärtää koska sitä tyypillisesti saadaan pistorasiasta aina tarpeen vaatiessa. :ilo:

Pure sine 24V inverttereitä saa alle 450 euroon postikuluineen aina 5/12kW saakka. Ebay:t, Aliexpress jne. jne. Onhan näitä kauppoja.
 
Nyt taisi mennä vähän yläkanttiin auton itsensä ottama teho laturilta.
Ajovalot syö eniten. Moottoriohjaus jos ottaa maksimissaan 10 ampeeria joutokäynillä ni vot.
Vanhempi dieseli ottaa noin 50 w laturilta ja mekaanisella sammuttimella nolla.

Edit:
Älypuhelinperunasormimokia:
20w ja yms..
Juuh:eek:
 
Mun mersun laturit lataa 14,6 voltin jännitteellä ja jos oikein tarkkoja ollaan niin taitaa olla 150 ampeerin laturi.
Invertterikin toimii tiätyllä hyötysuhteella ni morjens tarttee virtaa aiva himona.

24 v on kyllä paljon parempi.
 
Takaisin
Ylös