MERIKOTKAT - pesimisien seuraaminen ja keskustelut asiasta

Viestiketju:
MERIKOTKAT - pesimisien seuraaminen ja keskustelut asiasta

Ny jo.... vapun nurkilla vasta odottellin kuoriutumista.... olisko tää säilynyt muna ollut se ensimmäinen sitten....
Viel iltapäiväl yhen jälkeen kun kattelin, niin emo oli hautuumassa aarrettaan....

Mäkin eilen laskin ettei vielä pitkään aikaan. Jossain luki hautomis ajaksi 42-45vrk. Muistin päivän väärin, mutta on se kuitenkin alle 40vrk haudottu.
 
Ruokakaappi täytetty, kun on tullu perheenlisäystä. :D
Screenshot_2018-04-26-07-12-19.png
 
Eilisaamuna merikotka toi pesään elävän ankan, joka pääsi sitten karkuun. Molemmat kotkat vauhdilla perään ja toven päästä pesään tuotiin raadeltu ankka.
 
Perverssi kyttääjä...:D
Itse asiassa puoliso oli ekan kerran avannut tabletilta lintukameran. Siinä sitten ihmetteli tipua pesässä, jonka selkään lensi vähän myöhemmin toinen. Eikä se edes kaupungin tyttönä tiennyt, että mitä siinä on oikein meneillään... :facepalm:
 
Kotkakamera on tainnut saada osuman, tähtäys vähän ylös ja horisontti vinossa. :confused:
 
Näky juu ainaki jo päiväl olevan.... ei näjy ku "rääpäleen" pää.....
 
Mitähän ihmettä tuolle pesälle on tapahtunut, kamera oiottu, poikanen rengastettu mutta pesä sikinsokin, oliskohan rengastajille käynyt tapaturma. :confused:
 
Ei kyl tainnu pari päivää sit tuolta näyttää, vaik kamera oli oiottu ja rinkulakin jalassa oli jo.....
 
Pitkään jatkunut kuivuus on murentanut pesän. Viime lauantaina poikanen (tyttönen) rengastettiin ja kamera käännettiin kohti pesää.
 
Mikäli ihan kartalla iästä olen, niin pari viikkoa vielä, ja alkaa liihotella .......
 
Mikäli ihan kartalla iästä olen, niin pari viikkoa vielä, ja alkaa liihotella .......
Taitaa mennä vielä noin kuukauden verran, jos ovat lentokykyisiä n. 11 viikkoisina. Syntyi 24.04.
Pesästä ei kyllä ole mitään jäljellä, aikamoinen sinnittely, ettei vahingossa putoa...
 
Nyt kun pesä on rapistunut, näkee hyvin että muutamat isommat oksat on tuotu ja sidottu jollain rautalangalla tms kiinni, tehty siis oikein pesäpaikan pohjaa kotkia varten
 
tehty siis oikein pesäpaikan pohjaa kotkia varten
Eiii kyllä se kotka on ne itse tehnyt. Meidän metsästäkin löytyi mehiläishaukan pesä, jossa oli käytetty ihan samaa metodia. Haukka oli sahannut oksia ja sitonut niitä rautalangalla. Tämä on ilmeisesti ihan jokalinnunoikeus...
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös