Massey ferguson 675 Turbo -85

Viestiketju:
Massey ferguson 675 Turbo -85

Anttila91

Kansalainen
Liittynyt
11 Marraskuu 2023
Viestit
6
Massikka 675 alkanut palaan multipowerin öljynpaineen varoitusvalo.

Olen vaihtanut peräöljyt ja suodattimen. Vanha suodatin ei ollut kauhean sotkuinen, mutta ostin kuitenkin uuden.

Ihmetyttää myös kun multipowerin vikavalo palaa ja massikasta ei löydy edes vipua multipoweriin...

Uusien öljyjen ja suodattimen jälkeen varoitusvalo ei syty heti vaan noin 5min käynnin jälkeen. Ei vaikutusta vaikka nostan kierroksia. Onkohan perän paineet kadoksissa?

Peräöljyä mitä käytin on Mobilfluid 428.

Räjäytyskuville olisi tarvetta.

IMG-20231111-WA0003.jpeg


IMG-20231110-WA0003.jpeg


16997176942753721674559059755585.jpg


16997177177171519668470379924368.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Onko valo aikaisemmin varmasti toiminut kuvauksen mukaisesti, eli virrat kytkiessä syttynyt ja käynnistyksen jälkeen sammunut?
 
Sama valo lienee koko matalapainepiirillä, eli ulosotto ja neliveto myös kuuluis siihen.
 
Sama valo lienee koko matalapainepiirillä, eli ulosotto ja neliveto myös kuuluis siihen.
Varmasti kuuluu.

Jäi laittamatta, että nyt myös ulosotto lähtee pyöriin itsestään käynnistyessä. Sammuu kyllä kun vivusta vetää pois päältä.
 
En tunne tapausta. Joku varmasti tietää kuinka matalapainepiirin paine mitataan.
 
Siinä piirissa pitäisi olla riittävä tuotto ja paine. Jos tekee kuten minä, että kytkin vain mittarin piiriin, niin ei saa selville kuin paineen. Videossa paineet karkaa multipowerin pakalle, kun laittaa jäniksen päälle. Vika siis selkeä omalla kohdalla. Kokeilin myös tulpata piirin isommalla painemittarilla ja sammutin päällä pyöritin konetta hetken. Neula lähti hetkessä kohti taivasta.



Mutta ei kait siinä muuta vaihtoehtoa ole kuin, että pumppu en anna painetta tai paine karkaa jostain pakasta tai öjyrenkaista.
 
Melkein nostolaitteen kannen käytättää pois. Onko lauhdutin keulalla? Onko tuossa nyt pelkkä multipower pumppu vai suurtehopumppu, joka antaa paineen ulosoton pakalle, vaikka ei multipoweria olekkaan?
 
Vaikka itselläni mp pakka luistaa matalan paineen vuoksi, ulosoton pakka ei luista jänis päällä. Pumppu on ehjä eikä edes montaa sataa tuntia vanha. Eli pumpulta menee suoraan syöttö ulosoton pakalle. Voi olla sama tässäkin tapauksessa. Nelivedon pakka voi kyllä kulua, jos paineet matalat ja valo palaa.

Kytkisin ensin mittarin vaikka siihen paineanturin paikalle ja mittaisin paineet nelikko ja ulosotto päällä ja pois. Kuumilla ja kylmillä öljyillä.
 
Melkein nostolaitteen kannen käytättää pois. Onko lauhdutin keulalla? Onko tuossa nyt pelkkä multipower pumppu vai suurtehopumppu, joka antaa paineen ulosoton pakalle, vaikka ei multipoweria olekkaan?
Lauhdutin löytyy keulasta.
Suurtehopumppu.
Pitää huomenna pestä kone ja alkaa valmistautumaan availuhommiin.
 
Vaikka itselläni mp pakka luistaa matalan paineen vuoksi, ulosoton pakka ei luista jänis päällä. Pumppu on ehjä eikä edes montaa sataa tuntia vanha. Eli pumpulta menee suoraan syöttö ulosoton pakalle. Voi olla sama tässäkin tapauksessa. Nelivedon pakka voi kyllä kulua, jos paineet matalat ja valo palaa.

Kytkisin ensin mittarin vaikka siihen paineanturin paikalle ja mittaisin paineet nelikko ja ulosotto päällä ja pois. Kuumilla ja kylmillä öljyillä.
En ole löytänyt tuota mistä paineet pystyy mittaamaan. Millaisella mittarilla suositellaan mittaukset?
 
Aloin myös epäilemään, että menikö hydrauliikkasuodatin hyvin paikalleen..
Nopeastihan nuo öljyt ottaisi pois ja tarkistaisi senkin.
 
En ole löytänyt tuota mistä paineet pystyy mittaamaan. Millaisella mittarilla suositellaan mittaukset?
Mistä nyt parhaiten pääsee mittaamaan. Jos keulalla on lauhdutin, niin siellä se putkikin kiertelee ja jossain välissä on se paineanturi. Vai olisiko se nostolaitekannen päällä? Sopivia liittimiä ja t-haaran saattaa joutua askartelemaan. Mittariksi käy mikä tahansa painemittari periaatteessa. Joku 25-50 bar varmaan ideaalisin.

Vaikuttaako se voa:n tai nelikon kytkentä mitenkään valoon? Jos ei niin ehkä pumppu ei saa öljyä tarpeeks tai ei vaan tee painetta kun öljyt notkistuu.
 
Mistä nyt parhaiten pääsee mittaamaan. Jos keulalla on lauhdutin, niin siellä se putkikin kiertelee ja jossain välissä on se paineanturi. Vai olisiko se nostolaitekannen päällä? Sopivia liittimiä ja t-haaran saattaa joutua askartelemaan. Mittariksi käy mikä tahansa painemittari periaatteessa. Joku 25-50 bar varmaan ideaalisin.

Vaikuttaako se voa:n tai nelikon kytkentä mitenkään valoon? Jos ei niin ehkä pumppu ei saa öljyä tarpeeks tai ei vaan tee painetta kun öljyt notkistuu.
Minä taas muistelin, että joku 18bar olis multikan paine, mutta voin muistaa väärin..100-sarjalaista on tullut pyöriteltyä nostolaitekansi auki, niin nähnyt mistä vuotaa. Toki se on vähän erinlainen.
 
Minä taas muistelin, että joku 18bar olis multikan paine, mutta voin muistaa väärin..100-sarjalaista on tullut pyöriteltyä nostolaitekansi auki, niin nähnyt mistä vuotaa. Toki se on vähän erinlainen.
Joo 18 lienee ok paine piirille. Siksi ehdottelin, että 25 tai 50 bar mittarilla näkisi paineet suht tarkasti ja onko paine koko ajan alhaalla vai vaikuttaako karkaavan jomman kumman kytkinpakan läpi. 595 manuaalin mukaan paine pitäisi olla 15,75 bar +- 1,75 bar. Jossain muistelisin myös 20 barin olleen mainittuna sopivaksi paineeksi.
 
175:lle multipowerin paine on 17,6-21,8 kiloa, itsellä johonki 26-28 bar muistaakseni säädetty.
 
Takaisin
Ylös