Smokie
Kansalainen
- Liittynyt
- 27 Kesäkuu 2016
- Viestit
- 155
Eli siis nämä lämpöä ja pakokaasua suoraan sieraimeen tarjoavat vempeleet. YLLÄTYS! Heti kun tulee pakkasta tulee tälläiset asiat mieleen.
Eli tämän kaltaista vehettä tarkoitan:
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Lämmittimet/Polttoöljylämmittimet/149
Taustaa: 90-luvulla mulla oli keltainen Master 20kw lämmitin joka toimi vähän helskutin mainiosti siitäkin huolimatta että bakeliittinen pumpun pesä halkesi jonkun väkisin väännön jäljiltä. Liimasin sen araldiittiliimalla kasaan ja vehe toimi niinkuin mitään ei koskaan olisi koskaan tapahtunutkaan.
Nykytilanne: Ostin joitain vuosia sitten halvimman 20kw löpölämmittimen mitä näin ja sittemmin on vituttanut all day and all of the night. Tämä halpis näyttää ihan samalta kuin tuo em vehje mutta ei vain suatana voi palaa kunnolla. Oon virittänyt jo pumpun vähän liiankin hyväksi, oon taivutellut puhaltimen siipiä erittäin ottavasta jotakuinkin suorahkoksi, ruuvannut sitä pumpun perseessä olevaa ruuvia millä ei tunnu olevan mitään merkitystä, rukoillut, manannut, uhkaillut yms. Noin 70% käynnistyskerroista kaikki menee OK mutta noin 50% eipäs menekkään, tuo vehje lykkää koko matalan majani täyteen harmaata sauhua ja sen jälkeen pajassa ei oikein voi olla, ei auta kuin avata kaikki ovet ja räppänät. Aika hienoa lämmittämistä...
Oon pöllinyt itseltäni tuvan lämmitysöljyä joka nykyään pitäis olla jo aika pitkälti nykyaikaista herkullista rikitöntä, uudehkoa ja hyvin palavaa. Taas kun yritin lisälämpöä lopputulos oli kauhea sauhu ja pajasta oli pakko lähteä karkuun. Tuvan öljypoltin kuitenkin söi tuota vanhaakin paskaa ihan mukisematta ja se että en tiedä oikein tarkkaan mitä tankissa lilluu johtuu siitä että viimeisen tarkkailujakson aikana poltin 961 litraa öljyä viidessä vuodessa.
Onko löpössä mitään muuta eroa dieseliin kuin väriaine? Pari vuotta sitten kokeilin ostaa parikymmentä litraa Nesteen prodieseliä koska se on parasta ja autokin menee pidemmälle yms. ja täytyy sanoa, lämmintinkin toimi hyvin. Kaadoin sen sekaan löpöä (koska siitä piti päästä eroon) ja taas alkoi ongelmat & sauhu & ennenaikainen kuolema.
Jotkut sanoo ettei dieselillä ja löpöllä ole muuta eroa kuin väriaine mutta onko? Seata ei ainakaan mun lämmintinkokemusten mukaan saa. Vai mikä he-le-vettiä täs vois kokeilla? Omat ideat on aika lopussa, paitsi että pian saatan raahata pajaan 15kw sähkölämmittimen ja laittaa kaikki liikenevät rahat Carunan osakkeisiin.
Eli tämän kaltaista vehettä tarkoitan:
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Lämmittimet/Polttoöljylämmittimet/149
Taustaa: 90-luvulla mulla oli keltainen Master 20kw lämmitin joka toimi vähän helskutin mainiosti siitäkin huolimatta että bakeliittinen pumpun pesä halkesi jonkun väkisin väännön jäljiltä. Liimasin sen araldiittiliimalla kasaan ja vehe toimi niinkuin mitään ei koskaan olisi koskaan tapahtunutkaan.
Nykytilanne: Ostin joitain vuosia sitten halvimman 20kw löpölämmittimen mitä näin ja sittemmin on vituttanut all day and all of the night. Tämä halpis näyttää ihan samalta kuin tuo em vehje mutta ei vain suatana voi palaa kunnolla. Oon virittänyt jo pumpun vähän liiankin hyväksi, oon taivutellut puhaltimen siipiä erittäin ottavasta jotakuinkin suorahkoksi, ruuvannut sitä pumpun perseessä olevaa ruuvia millä ei tunnu olevan mitään merkitystä, rukoillut, manannut, uhkaillut yms. Noin 70% käynnistyskerroista kaikki menee OK mutta noin 50% eipäs menekkään, tuo vehje lykkää koko matalan majani täyteen harmaata sauhua ja sen jälkeen pajassa ei oikein voi olla, ei auta kuin avata kaikki ovet ja räppänät. Aika hienoa lämmittämistä...
Oon pöllinyt itseltäni tuvan lämmitysöljyä joka nykyään pitäis olla jo aika pitkälti nykyaikaista herkullista rikitöntä, uudehkoa ja hyvin palavaa. Taas kun yritin lisälämpöä lopputulos oli kauhea sauhu ja pajasta oli pakko lähteä karkuun. Tuvan öljypoltin kuitenkin söi tuota vanhaakin paskaa ihan mukisematta ja se että en tiedä oikein tarkkaan mitä tankissa lilluu johtuu siitä että viimeisen tarkkailujakson aikana poltin 961 litraa öljyä viidessä vuodessa.
Onko löpössä mitään muuta eroa dieseliin kuin väriaine? Pari vuotta sitten kokeilin ostaa parikymmentä litraa Nesteen prodieseliä koska se on parasta ja autokin menee pidemmälle yms. ja täytyy sanoa, lämmintinkin toimi hyvin. Kaadoin sen sekaan löpöä (koska siitä piti päästä eroon) ja taas alkoi ongelmat & sauhu & ennenaikainen kuolema.
Jotkut sanoo ettei dieselillä ja löpöllä ole muuta eroa kuin väriaine mutta onko? Seata ei ainakaan mun lämmintinkokemusten mukaan saa. Vai mikä he-le-vettiä täs vois kokeilla? Omat ideat on aika lopussa, paitsi että pian saatan raahata pajaan 15kw sähkölämmittimen ja laittaa kaikki liikenevät rahat Carunan osakkeisiin.