kuulokkeet kypärän alle.

Kontio

aliHankkija
KK Plus pack
Käytetäänpäs tätä vaki "veijonesson" pöydän porukkaa selvittämään asiaa, että mitkä kuulokkeet tahi järjestelmä olisi passeli normaalin prätkäkypärän alle.

Nykyään minulla on käytössä langalliset sonyn pienet nappikuulokkeet. Mutta ajatuksena olisi saada helppo kappaleiden vaihto ja puheluihin vastaaminen ajon aikana.

Mielessä on pyörinyt nappikuulokkeet, mutta bluetooth napit ovat fyysisiltä mitoiltaan suuria, että ne päässä kypärän päähän laitto saa ainakin minun korvista napit irtoamaan.

Toinen mitä mietin nappeihin liittyen, on äänenvaimennus. Eli ettei tarvitse erikseen ear-tulppia korviin änkeä. Napit toimisivat samalla ajoäänen vaimennuksena.

Mites noi kypäriin asennettavat kypäräpuhelin järjestelmät. Niissä tulee se sama vika esiin, eli kypärässä on suhinaa ajon aikana ja tarvitsisi niitä eareita korvissa. Riittääkö tuollaisissa järjestelmissä äänen voimakkuus ylittämään sen verran taustakohinan että eareita voisi käyttää, mutta musiikin/puhelut kuuluisi kuitenkin läpi ?

Sena 10 ja aina tuplat korvissa kun maantiellä mennään, kuuluu ok mutta ei se mitään hifiä ole.
Valetut napit vaikka langallisena äänentoistovälineenä olisi haaveena.

Mitään ihmeellisempää hifiä en tarvitse. Kunhan nyt musiikkia/navigaattorin ohjeet kuulisi normaalisti tulppien lävitse. Samoin että pystyy puheluihin vastaamaan ja puhumaan normaalisti.

Nuo nykyiset langalliset Sonyn napit on muuten ihan ok. Mutta kappaleiden vaihdot ja puheluiden vastaamiset vaatii mopolla pysähtymisen.

Senalla nuo asiat toteutuu ihan ok, puhelut kuuluu ok ja mikki ei ota kuitenkaan mulla oikeastaan mitään häiriötä munkin kanssa.
Harvoin tosin puhelen kypärä auki.
Varmasti muistakin merkeistä löytyy vastaavia, mutta mulla kokemuksia vain noista.

Mitä jos laittaisi tämmöisen? Saako käsineet kädessä räplättyä?

upload_2022-2-6_19-1-18.webp

upload_2022-2-6_19-1-18.webp

Itse joskus 80-luvulla räpelsin kaiuttimet irti sankakuulokkeista ja kaivoin niille kolot kypärän pehmustukseen. Kasettisoitin povitaskuun ja Super Sport käyntiin, sen aikaista innovointia...

Saisipa kaiverrettua jonkinlaiset kuulosuojaimet kypärän sisälle, sinne ne kajarit sitten.

Sena SMH5:t on ollut meillä vuosia käytössä. Akut alkaa olla entiset, mutta niitä saa uusia. Tuossa SMH5:ssä on latauspistoke typerästi ylöspäin. Hanskalla huitaisee läpän auki, niin on sateella vedet koneistossa, kokemusta on. Sittemmin teipin pala ollut aina varmistamassa.

Tuo nyt alkaa olla vanha malli muutenkin, ehkä kehitys on kehittynyt. Silti parhaat mitä aikoinaan hommattiin. Näitä ennen oli Midlandit ja jotkut toiset minkä merkkiä en muista, satasia maksoivat kuitenkin.

Korvatulpat on aina päässä, riittää volumet kuunteluun, samalla kun tulpat peittää tuulen kohinat ym

Nokian halpispuhelimet ennen mahtuivat kuulosuojainten ala. Sillä keinoin hoidettiin persaukisessa firmassa yhteydet ulkomaiseen toimittajaan, jolta oli ostettu alennuksella paskaa ja jolta edellytettiin priimaa vittuillen. Rahavipu ol aikoja sitten käytetty kun fabriiki tarvihti avustukset valtiolta.

Ilolla jo noita muistan, valtameren hyökyaallot on firman yli ajaneet, mereen vaipuneen hylkeenpyyntipaatin lailla mätänee puoliksi aaltojen ala tuo yhen toiveitten täyttymättömyys, toisten kyvyttömien kyvyttömyyso_O

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin