Kellarin vanki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josva
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Janottaa ennen mihinkään lähtöä Rape haluaa juoda, hän muistaa että maakellarista voisi löytyä Äidin toissaviikolla tekemää kylmää kotikaljaa. Menenpä tästä kellariin juomaan ennen mihinkään lähtöä tuumaa Rape pihalla olijoille, kellarista löytyykin muutama pullo viileää kotikaljaa joten rape istahtaakin sen penkille sitä nauttimaan, hetken päästä kellariin saapuu myös Jaakko joka istahtaa Rapea vastapäätä ottaen hänkin kylmän kotiikaljapullon hyllyltä vahvoihin kouriinsa. Mistä sinä olet tullut ja kuka sinut kutsui kysyy Rape, kuuleppa poika isävainaasi kanssa tehtiin savotoita ja hän oli ammattimies. On asuttu samoilla kämpillä vieri vieressä nukkuen, on jaettu keskenämme ilot ja surut. Isäsi tieisi metsänhoidosta saman kuin minäkin ja sanoi ettei hänen metsissään hakkuukoneet jyllää, isäsi oli antanut numeroni äidillesi joka sitten soitti että tulisitko isäsi tahdosta ensi harventamaan että saisi rahaa ostaa sinulle auto mobedin sijaan. Suostuin kun isäsi oli hyvä toveri, Äitisi lupasi aitta majoituksen sekä täys ylläpidon savotan ajaksi, pyysi myös kautta rantain valistamaan sinua kunnon kansalaisen tielle. Varaudu sitten siihen että meidän täytyy sitten tulla keskenämme toimeen sen parisen viikkoa, vai niin että tämmöistä peliä selkäni takana pelataan tuumii Rape.

Vittu joo lähdetään sitten tästä kellarista, ulostultuaan he näkevät Nikon saapuneen Amazonillaan. Hän kovistelee muoria auton maksumieheksi, nähtyään Jaakon hän häkeltyy. Vai on nimismies taas kaikonnut kaidalta tietään Jaakko ärähtää, jo on perkele jos ei tuollaista kujuunia saada tällä kylällä aisoihin ja kerro nyt suoraan mitä oot vailla? No kun tuota Volvoa pitäisi vähän korjata inisee Niko, Mitä tuo katiska maksaa kysyy Jaakko? Viistuhatta markaa sanoo Niko, saat kaks tuhatta etkä yhtään enempää ja sitten häivyt huissin vittuun ikiajoiksi tältä tontilta ja tämä tarjous ei toistu. Nimismies yrittää vielä vängätä mutta hänen eteensä asteleva Jaakko saa mielen muuttumaan, okei okei sovitaan näin mutta onko teillä edes rahaa? Jaakko kaivaa kuvetta ottaen lompsansa ja lyöden summan käteen, sitten luovutustodistus joka tehdään just ja nyt. Luovareiden jälkeen Jaakko näyttää Nikolle suunnan mihinpäiin hänen täytyy jalkaisin lähteä.

Palsta katsotaan ja merkataan ajo urat. Jaakko kertoo että kyllä tästä sen 100 kiintoa lähtee helposti eikä näy pahemmin metsäluonossa, mitäs siitä saa rahaa kysyy Rape? No kun minun palkkani ja ajokoneen kustannukset vähentää niin kymppitonni verojen jälkeen jää näppiin, ei vittu elä valehtele tuumii Rape. Mihin me niiden rahojen kanssa sovitaan, eikös ne kunnon kylähäät maksa jos jonkin verran kysyy Jaakko? Niin ja maksaahan se häävalssin soittava Eino Grönikin jotain ja kai se seurojentalonkin vuokra jotain kustantaa kun se Kommunistin leima otsatsta alkaa näköjänsä haalistua tuumii Jaakko, ettäkö naimisiin pitäisi minun mennä kyselee Rape. Naimisiin naimisiin niinpä juuri, vai luuletko jostain Liisaa parempaa löytäväsi Jaakko kysyy? No en vastaa Rape, mutta milloinka pitäisi?

Se on nyt semmonen juttu että minä teen tämän savotan nyt ja et sua ajatoo puita laaniin ennen kuin mua on routinu ja vähintäänkin 20cm,ä on oltava lunta juurien suojana, sitten minä kilpailutan isävainaasi pyynnöstä puut ja rahat suatta vasta sitten, eli ens keväänä voitta vasta häitä tansii. Pie siis hyvee huolta Liisasta eläkä ryypee eleämöös hunningole, pien pien vastaa krapulasta toipuva Rape astellen Jaakon perässä kohti kotia jonka pihalla näkyy olevan viininpunainen Peugeot taxi. Edelleen humalassa olevat Tane ja Late kekkulehtavat pihalla, saimma Patelta viellä pontikoo jota ei nimismies ollu löytäny sönköttää Tane. Lähetkö mittarikyyvillä panemmaan Joen kaupunkii sekasi kyselee taas Late. Ee enpä taia nyt lähtee, lähe lähe huomennahan ollaan lakossa. Tuota duoda minäpä sitä en aio tarkemmin ajateltuani lakkoilla sanoo Rape, saatana rikkuriksiko meinoot heittäytyä kysyy Tane. Tämähän ei ole työehtosopimuksettoman tilan lakko vaan täysin poliitinen sanoo Rape, vittu kaikki kommunistit on lakossa ja piste sanoo Late. No sittenpä minä en olekaan enää kommunisti tuumii Rape, Tane ja Late hyppäävät taxi pösönpenkille ölähtäen kuskille että Joensuuhun ja vähän äkkiä välleen pontikka pullosta kipaten.

Elokuisen Sununtai iltapäivän lämpö saa hikikarpaloita nousemaan iholle, mänäähän tuonne kellarin viileyteen Rape sanoo Jaakolle. Kellarissa on viileää ja hämärää, ostit siten Amazoonin minun nimiin ja mitenkähän sen sulle takaisin maksan? Elä siitä huoli, poikamiehenä mulle on kertynä tuota rahanpaskoo yllin kyllin, liseen sen paritonnisen sitten työlaskuuni.

Mitenhän kaliiksi tulenoon sen korjaus Rape tuumii, eihän tuosta tarvii kun katto poksautoo pois kuprultaan ja multahan se käy kun tuota luontaista voiman paskoo on siunaantuna. Öljyt kannattaa tarkistoo kuin muutkin nesteet kun kerta ol vähän aikoo nurinpäin ja jos se katto hieman loimottaa mualoo se mattamustalla niin eipähän enee loimottele, vilikasin muuten sen mittarii ja alle viiskytä tuhatta ol näköjään ajettu ja sen verran Volvon B 20,stä tiiän että toisen mokoman suat pyyhkii menemään.

Mistäs sinä tiesit että jaksat sen kuatoo Rape kysyy? No kun Amazonissa on kapea raideväli ja ne kaatuilee jo kovasti kurviin ajettaessa, oon vuan nähny Jyväskylän suurajoissa miten herkästi ne kupin kääntää. No lähetäänpä tieltä kellarista kurvottamasta hakemaan se isäs Soliferi sieltä lavannurkalta, suat ajoo Volvolas ens kertoo niin minä kurvailen sen exportin tänne takasin.

Ulos tultuaan Jaakko menee Volvon takapenkille ja painaa katon keskeltä jolloin kuuluu ploms, sitten ziikaillaan joka suunnasta että loimottaako todeten että hienosti oikesi eikä tarvitse sen koommin maalailla. Mootoriin lisätään litra öljyä sekä tarkistetaan akun kiinni pysyvyys, Muorikin haluaa tulla uuden auton ensiajolle kyydinottoon. Voi hulvatonta miten äkii mualima muutuu muori sisunailee, vuorokaus sitten kauhulla kahtelin tuon Rapen Lauantai illan vietoon lähtöö ja nyt istutaan jo uuven pirrsin kyyvissä.

Ps. Päättyykö mielikuvitus tarina tähän, vuorokausi on kulunut? Jos halutaan jatkoa tarvitaan joku suunta, vaikka yksi lause sana tai kirjoitelma. Hyvä olisi jos se ei liittyisi olemassa olevaan tarinaan mitenkään, näin tehden tarina saisi hulvatoman komediallisia aiheta? Osallistua saa.

Viimeksi muokattu:
Pessisen ja äitemuorin välille syntyy sutinaa, josta rape ei pidä saatuaan siitä tietää.
Lopukesän helteisen päivän yökasteen jäljiltä kuivunut kylätie pölisee Rapen ajaessa Volvollaan, hän katsoo sisäkaton taustapeilistä nousevaa pölypilveä huomaten myös että Muori nojailee takapenkillä istuvan Jaakon olkapäähän! Ei saatana ei kai Äidillä ole sutinaa Pessiseen? Ei vittu Isää parempaa miestä ei ole ollut eikä tule olemaankaan ja nytkö se rupeaa tuon tukkijätkän kanssa vehtoomaan, tumma verho laskeutuu Rapen mielen syövereistä muuten jo kirkastuneeseen mielialaan.

Saavuttuaan tanssilavan muuten autiolle pysäköintipaikalle paitsi siellä seisovan Mosgwitshin, Rape nousee autosta avaten neliovisen Amazonin takaoven sanoen herrat ja naiset voi astua ulos. Ei tässä mitään herroja tai leidejä olla Pessinen tuumailee, no joka tapauksessa ulos sieltä kuhertelemasta äsähtää Rape. Kukas se männä yönnä kuherteli Eino Grönin Mercuryn takapenkillä Jaakko kommentoi? Se on vittu ihan eri asia nuorilla kuin keski ikäisillä Rape äsähtelee, vanhenet sitä sinäkin Jaakko kommentoi. Rape alkaa pyörimään ympyrää kuin sika jolla on puolukka perseessä, voi perkeleen perkeleen perkele.

Irma Thompson tulee mukaan.
Jaakko menee metsään päin katsovan Rapen viereen, et kai ole mustasukkainen? Vittu minä mikään sukkainen ole kun ei ole edes sukkiakaan jaloissa. Tuota duoda mitäs tuumit jos käytäisiin ens viikonloppuna Volvolla katsomassa Irma Thomasia, ois niin kuin osamaksu korko autohankinnasta sillä kuitattu. Siis mekö Rape kysyy, me ja Ätisi myös Jaakko sanoo. Kukas helvetti tämä Irma Thompson oikein on, ei kun Irma Thomas Jaakko valistaa. Se on Amerikkalainen R&B laulaja joka on nyt Suomessa esiintymässä, voidaankin puhua maailman tähdestä näillä syrjäseuduilla tai tukkijätkien mielestä ainakin näin on.

Onko se joku neekeri Rape kysyy, neekeri tai ei tummaihoinen kaunotar kylläkin Jaakko vastaa. Meinnootko sitäkiin männä liehittelemään Rape kysyy, ei oo tarvis Jaakko tuumii. Sillä eholla käytän jos istut etupenkillä ja määt hakemaan siltä Thompsonilta nimikirjoitusta ja pussootkin vielä sitä. Kuulepas Rape mielestäni sinä et ole mikään minulle ehtoja sanelemaan, on nimittäin vähän enemmän elämän kokemusta takanapäin kuin sulla. Rapea vituttaa nyt ihan oikeasti, vittu kun ois viinoo niin nyt kyllä ryyppäisin Rape tuumii, niinpä niin heikoilla kantimilla tuntuu itsetuntosi olevan Jaakko tuumii. Vittuilemaanko rupeet mitä? Jaakko pistää kouransa Rapen olkapäälle, en vittuile eläkä sinäkään ala mulle päätäsi aukomaan. Ymmärrän että nuoruus ja hulluus kulkee käsi kädessä joten koitahan pysyä nahkoissasi.

No lähdetäänpäs täältä joutavan päiväisiä rätisemästä Jaakko sanoo, ja sinä ajat sitten sen Soliferin äsähtää Rape. No niinhän se oli puhekin Jaakko sanoo, eläkä äsähtele mulle kuulen kyllä vähemmälläkin vaikka kuulo on jo osin mennyt moottorisahan melusta, onko siinä mopossa pensoo. On on työnnä vaikka loppumatka kun kerta tuota voimoo tuntuu sulla olevan ylettömän paljon Rape jatkaa vittuiluaan, ja vitut minä sitä työnnä viskoon mopon olakapiälle niin kulukoo kuin tukki metästä pinolle. Ai Irma Thompsonin akan kantooko enakkoon harjoittelet, en vuan on muuten Äitis kanssa ilmotauduttu akankannon Suomenmestaruus kisoihin. Että mitä Rape kysyy? Nii in eikö Äitis kertona? Saatana mitä koiranpellii työ minun seläntakana pelootta, huastelisit Äitis kanssa enemmän niin tietäsitkiin jotain Jaakko opastaa. Muori autoon nyt ja heti lähetään mänemään, jiäköön tuo yks akankantaja kantelemaan vaikka Soliferii.
Pessinen.webp

Viimeksi muokattu:
Amazon lähtee renkaat sutien nurmikolta, ei meinaa parkkipaikka edes riittää ja Äitimuori pitää rystyset valkoisena kiinni kauhukahvasta, sorateiden kuningas Rape kaahaa niin että auto yliohjaa joka kurvissa ja kylän mummot hyppii sen edestä pusikkoon. Markku Alenkin uudemmalla 144 versiolla olisi tiukoilla Rapen vauhdikkaassa menossa, pian saavutaankin kotipihaan ja kalpea Äiti poistuu ulkokiikuun istumaan kauhu kokemuksen jälkeen seestymään. Rape taas nojaa itku kurkussa ohjauspyötään, vitun vitun vittu kaadanpa tuon Pessisen sumpin hän tuumaa. Yritys hyvä 10 mutta sumppi tonni korjaamoiden onni ei kaadu Rapen voimilla, hän muistaa televisiossa nähdyn Eemelin joka laitettiin aina rauhoittumaan verstaaseen joten lähdenkin tästä kellariin perkele.

Helteinen loppukesän poutapäivä kaartuu viilenevään iltaansa, Jaakko ajelee Soliferilla kohti savotaa ja majapaikaansa. Mopo kyykkää ja sammuu, hän kääntää bensahanan varatankille jolloin matka taas jatkuu jonkin aikaa enen kuin meno hyytyy lopullisesti. Hän heittää mopon olkapäälleen kävellen näin loput kilometrit majapaikaan jossa odottaa ulko kiikussa istuva Rapen Äiti. Mihin minä tämän laitan kysyy Jaakko, laita se tuonne toisen aitan sisä seinälle siellä on pari rassia missä se voi roikkua ettei kumit mene lutuun sanoo Rapen Äiti.

Mopon loppusijotuksen jälkeen Jaakko menee Rapen Äidin viereen kiikumaan, kädet kohtaa ja ne menevät toisiinsa ristiin. Missäs se äkäpussi on kysyy Jaakko, tuonne kellariin se luikki kun ei saanut autoasi kaadettua Äiti sanoo. Vai niin, meidän täytyy kyllä olla nyt varovaisia Rapen nähden kun elämä näköjään kovistelee häntä sanoo Jaakko. Etitäämpä nyt se Liisan numero puhelinluettelosta ja soitetaan se polkupyörällä sotkemaan vielä asioita tästäkin sekavammaksi.

Aurinko laskee metsän taa, se värjää taivaan purpuralaan. Ja Rape vain murjottaa kellarisaan, kuka vois pelastaa mut täältä jeei jeei jee. Elokuinen päivä on kaartunut hämärtyvään iltaansa, Liisa on sotkenut syclematicilla useita kilometrejä auttamaan ystävänsä alakuloisuutta. Pihalla setvitään toiminta suunitelmaa jossa Liisa laitetaan houkutuslinnuksi, Rapee tule ulos sieltä kellarin vankina olemasta huutelee Liisa! En muuten vittu tule Rapen karjuminen kuuluu kellarin oven läpi eli keskustelu yhteys on kumminkin saavutettu. Tule nyt niin pussailaan vähän sanoo Liisa, ei saatana pussailla kun minua öklötää tuo Äitin ja Jaakon himmailu. Voi tuota sinun raukkaa mustasukkaisuuttasi kommentoi Liisa kellarin oven takaa, jos et nyt tule sieltä ulos saat elää elämäsi ilman minua. Ootko tosissas kysyy Rape? Oon niin tosissani kuin olla ja voin sanoo Liisa! Vaihtoehtojen ollessa vähssä Rape työntyypi ulos kellaristaan hämärään iltaan ja käpertyy nyyhkyttäen Liisan syleilyyn, itke vaan pois paha olo sanoo Liisa Rapen hiuksia silittäen.

The End, tämä pituus saa riitää niin menee novellista, joten joku jaksaa ehken lukea alusta lopuunkin asti tarinan?

Viimeksi muokattu:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin