Tiedote Ilmaisenergia.info -foorumin tulevaisuus

borg

administi
Ylläpitäjä
Viime aikoina tehdyllä sopimuksella Ilmaisenergia.info -foorumin omistaja/ylläpitäjä Samppa luovutti foorumin tulevaisuuden minun hoteisiini. Asiasta lisää tässä viestiketjussa Ilmaisenergia.info -foorumilla.

Jatkossa Ilmaisenergia.info siirtyy samalle uudelle virtuaalipalvelimelle, joka parhaillaan on koeajossa ja jonne Konekansakin on lähiaikoina siirtymässä. Tämä tulee parantamaan Ilmaisenergia.info-foorumin käytettävyyttä.

Pidemmällä tähtäimellä Ilmaisenergia.info saattaa hyvinkin fuusioitua Konekansan osaksi. Se olisi ylläpidon ja molempien foorumeiden aihepiirin sekä elinvoiman kannalta järkevää.

Viimeksi muokattu:
Arvostettavaa, että luopujalla on selkärankaa myöntää realiteettit ja turvata uudelleenjärjestelyllä foorumin jatko. Katkerassa muistissa on vieläkin pellettikeskustelu-foorumin kohtalo, joka vain "hävisi"...

Itse asiassa en ole ollut tietoinen tälläisestä foorumista (vanhuus ei tuu yksin, mitähän muutakin oon menettänyt...).

Itse asiassa en ole ollut tietoinen tälläisestä foorumista (vanhuus ei tuu yksin, mitähän muutakin oon menettänyt...).
Ihan skeptikolle sopivasta foorumista on kyse. :)

Jos sitten kiinnostaa enemmän Ultra-lehden aihepiirejä sivuava foorumi, niin sellainenkin löytyy Suomesta. Saa kyllä olla ihan rauhassa, en ihan hevillä ottaisi hoteisiini. Jos sellaista kuitenkin tapahtuisi, niin tilatkaa auto.

Taas tuli yksi foorumi lisää luettavaksi. Näytti sen verran pätevältä että piti rekisteröityä.

Minä itte ainakin olen kenokansaa tuon määritelmän perusteella. Selkälihakset kun kramppaa, niin yläpuoli ukosta kulkee penkan päällä. Nyt taas pyrkii kenottamaan, pitkin päivää on kiskonut ruotoa.

Joo seo kumma, ku jos josasain mainitsemattomilla foorumeilla esität johonkin asiaan oman näkemyksesi, ni saatetaan olla herkästi potkimas pihalle,
vaiks kommentti olis asiallinenkin, mut voorumin ideologian vastaista juttua sisältävä .......

Tuohonkin on varmasti monta syytä. Viimeisen vuoden aikana on paikalla olioiden määrä kuitenkin kasvanut tasaisesti joten seuraajia riittää mutta osansa varmasti tekevät nuo tietokantaongelmat jotka tappavat hakukoneiden kautta tulijoiden innostuksen sivustoa kohtaan. Näivettääkö se sitten palstan vai onko niin että nykyisten kirjoittajien osalta kun tietävät toistensa näkemykset jättävät aloitukset vähemmälle. Keskustelu jonka uusi tulokas avaa yleensä myös herättää keskustelua. On siis varmasti kyse useamman asian symbioosista jotka pitäisi saada loksahtamaan paikoileen jotta foorumi alkaisi kukostamaan siinä määrin mitä nyt näin marginaalinen genre vain voi. Kyse on kuitenkin aika marginaalisesta joukosta ihmisiä jotka asiasta keskustelevat ja kuitenkin asia kiinnostaa aika isoa joukkoa.

Nyt on viimein toteutettu asia, jota olen kaivannut siitä saakka kun ilmaisenergia.info päätyi hoteisiini. Foorumi on eilen konvertoitu Simple Machines-foorumista XenForo 2:ksi. Kakkosversion kanssa puljaaminen on samalla oikein hyvää harjoitusta tämän foorumin päivittämistä silmällä pitäen.

En tykännyt SMF:stä yhtään. Se tuntui tikittävältä aikapommilta, joka ei onneksi kuitenkaan poksahtanut. Ylläpidon kannalta XenForo on aivan eri universumista.

Ilmaisenergiaa ei tullutkaan liiemmin ylläpidettyä. Pienenä foorumina se ei onneksi tuottanut juurikaan työtä. Sivustolta kertyi kuitenkin useamman vuoden ajalta sen verran mainostuloa, että nyt tehdyn konversion kulut suunnilleen tuli katettua.

Jos haluaa tutkia, miltä Konekansassa seuraavaksi käyttöönotettava XenForo 2 näyttää ykköseen verrattuna, niin osoite on https://ilmaisenergia.info Foorumi on tällä kuta kuinkin perussellainen, lisäosia ei vielä ole asennettu.

Foorumilla näkyy mainoksia, mutta sisäänkirjautuneille niitä ei näytetä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin