ILLANVIETTOA JA TÄYSIN JOUTAVAA TURINAA ( osa II )

Viestiketju:
ILLANVIETTOA JA TÄYSIN JOUTAVAA TURINAA ( osa II )

Pääsiäisen jälkeen pitäisi alkaa keittiötä kalustamaan. Kävi hyvä tuuri, täti oli viime syksynä uusinut kaapit ja muut varustukset, niin saa hakupalkalla käydä vanhat kalusteet hakemassa uusiokäyttöön. Tiedän että ovat erittäin hyvä kuntoiset, niin kelpaa meille hienosti. Tiskiallastason joutuu tekemään uuden.

:peukkualas::paaseina:

Ja muka hyväkuntoiset. Hyvä tulee kun juontokouralla "hellästi" halailee. No onpahan polttopuuta.

KRUNTS.
 
Inertiaalikoordinaatisto on paikallaan tai liikkuu vakionopeudella. Semmoisessa ei ole keskipakovoimaa.
Mutta jos koordinaatiston akselit on vaikka silmukkaa tekevän Hornetin kyydissä niin jopa vain keskipakovoima lykkää verta jalkoihin. Vaikka inertiaalikoordinaatistosta katsoen veri yrittää vaan jatkaa suoraan mutta pilvenveikko mokoma kurvaa pois reitiltä.
 
Joku kotimainen elokuva missä jonnet oli jossain kesätöikseen päässy nurmikonleikkuuseen. Sitovat köydellä puuhun kiinni ittevetävän ruohonleikkurin ja siinä sepyöri puun ympäri köyden lyhentyessä..
 
Eilenä lanailivat mehtäkulmantietä k-autolla alusterällä. Tuli vastaan"väärää puolta", pikku pakitus saamarilla ja puolen vaihto. Väärällä puolella ajossa on se järki että tulee oikia muoto tiehen kun ei mee sorat ojiin.. Mun kohalla ollu pirunmoiset montut jo pitkään. Pimu aina haukkunnu kun tukkirekat ym. menny kolinan kanssa.
 
Joku kotimainen elokuva missä jonnet oli jossain kesätöikseen päässy nurmikonleikkuuseen. Sitovat köydellä puuhun kiinni ittevetävän ruohonleikkurin ja siinä sepyöri puun ympäri köyden lyhentyessä..
Olisko ollu pitkä kuuma kesä..?
 
Vieläkö pystyt haastamaan yläasteen fysiikanopen oikeuteen? :D
Mitäpä tuota suotta. Tuon toisen pyörän sutimisen lisäksi monilla ihmisilla on myös sellainen harhaluulo, että ne junan pyörässä olevat laipat pitävät junan kiskoilla.
Vaikka itseasiassa ne osallistuvat junan kulkuun ja raiteilla pysymiseen loppujen lopuksi aika harvoin.
Refyn mainitsema "Kiskoilla pysyminen vaatii akselin väliin," ei sekään pidä paikkansa.
Esimerkiksi Helsingin uusissa raitiovaunuissa ei ole pyörät toisiinsa sitovia akseleita.
Korjaus: ei ne mitään uusia ole, vaan kuulemma pois myytyjä.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäpä tuota suotta. Tuon toisen pyörän sutimisen lisäksi monilla ihmisilla on myös sellainen harhaluulo, että ne junan pyörässä olevat laipat pitävät junan kiskoilla.
Vaikka itseasiassa ne osallistuvat junan kulkuun ja raiteilla pysymiseen loppujen lopuksi aika harvoin.

Joteskin tulee mieleen Spede Show ja "tasauspyörästö" Ei sen puoleen piti töissä näyttää irtovetopyörästöllä miten se toimii käytännössä..Koko ikänsä oli ajannu k-autoa..
 
Onko Airomoottorista miten puketit yleensä tullut, on yksi "pikku" paketti sieltä tulossa aiemmin en ole sieltä tilannut....
 
"maamoottori Sarin" ei soittannu uudestaan, eikä tullu viestiä. Nyt täytyy vallata nukkumasohva äkkiä ennen velttoa vahtia..
 
Mitäpä tuota suotta. Tuon toisen pyörän sutimisen lisäksi monilla ihmisilla on myös sellainen harhaluulo, että ne junan pyörässä olevat laipat pitävät junan kiskoilla.
Vaikka itseasiassa ne osallistuvat junan kulkuun ja raiteilla pysymiseen loppujen lopuksi aika harvoin.
Refyn mainitsema "Kiskoilla pysyminen vaatii akselin väliin," ei sekään pidä paikkansa.
Esimerkiksi Helsingin uusissa raitiovaunuissa ei ole pyörät toisiinsa sitovia akseleita.
Joissakin matalalattiaratikoissa vetävän telin kiinteä mekaaninen yhdysakseli on korvattu toisiinsa synkronoiduilla napamoottoreilla, mutta se ei sovellu vetämättömille akseleille.
 
Stig has left the building.....

20210408_213224.jpg
 
Takaisin
Ylös