Hyttyset / hyttysten torjunta.

Viestiketju:
Hyttyset / hyttysten torjunta.

Mökin pihassa grillaan pelkissä shortseissa. Ei tarvitse huitoa hyttysiä. Tämä on varmaan se ilmastonmuutos...
 
Joka puolella käryää myrkyt, kynttilä lyhtyjen päällä kierukoina ja kaasulla lämmitettynä. Inisijöitä nimittäin on!
 
IMG_20190621_220101.jpg
 
Minä selvästi leikkasin liian ison aukon tölkin kylkeen. Lämpö pääsi karkaamaan ja siksi ei päällä ollut tyyny tehnyt muuta kuin haisi. On mulla se Thermacellin laitekin että vois kokeilla noita tyynyjä siihenkin.
 
Meillä oli 3 tölkkiä tänää terassilla käryämässä kiinan tyynyillä ja ei ollut hyttysiä koko takapihalla, etupihalle mentäessä olikin jo 3 inisiää/koipi. Oon huomannu et tossa tölkin sisässä oleva tuikku tarvii pakoputken yläosaan niin alkaa lämpöä riittämään tyynyyn. Oikein perin kun laittaa tölkin, niin klipsin reiän rakosista lämmittää aikas hyvin. Tuikun reikä kun on kutakuinkin minimi, niin ei tuuli puhalla sammuksiin.( Tosin saattaa palaa loppuun nopeammin kuin on suunniteltu)
 
Oon nähnyt sellaisen tavan, että klipsi on pyöräytetty reiän päälle, jolloin tyyny jää siihen väliin ikäänkuin pihtiotteeseen.
 
Video Thermacellin kaasupatruunan uudelleen täytöstä. Kommenteissa juttua että uusissa pulloissa tehty vaikeammaksi. En ole itse vielä kokeillut. Sellaisen huomion tein noista kiinan tyynyistä että haisevat melkein häiritsevän paljon. Tuntuivat silti tehoavan.

 
Testailin thermacell - tyynyjen kostuttamista vedellä, ikäänkuin reaktsiuuni olisi kestänyt pidempään tölkki/lämpötuikku käytössä, puolitin myös tyynyn koon, yhdestä kaksi.
 
Kynttilä lyhtyjen päällä kärvennetään, tuttava toi Venäjältä läjäpäin kärventelylappuja.
0B7AEA25-F2EB-44A7-B1C9-89BE1B838909.jpeg
 
Takaisin
Ylös