Hitaan ajoneuvon kolmio, traktoreiden rekisteritiedot, yms.

Viestiketju:
Hitaan ajoneuvon kolmio, traktoreiden rekisteritiedot, yms.

Nuhvi63

Kylähullu
KK Plus ADpack
Liittynyt
16 Kesäkuu 2018
Viestit
13,012
Sitä aikakautta muistelin. Ajattelin, että jos joillakin on vielä muistissa vanhat pykälät. Astuikos tuo uusi tieliikennelaki -82 alusta voimaan? Itse muistelin, että olisi ollut -81, ei sitä vissiin enää mitään muista.
Poistuikohan se traktorin perävaunun takalaidan vaalean värin vaatimus samaan aikaan, ja se kolmiopakko tuli tilalle.
 
Muistelisin vaan että äijä ja setä sitä kolmiota sovitteli Nuhvin lokasuojaan ja kärryn perään.
Olin aika pikkupoika siihen aikaan.
 
Poistuikohan se traktorin perävaunun takalaidan vaalean värin vaatimus samaan aikaan, ja se kolmiopakko tuli tilalle.
Eikös jossain vaiheessa pitänyt olla nimenomaan keltainen perälauta? Tuossa meidän harmaassa Tuhdissa on keltainen ja se kyllä on uudempi kuin -81/-82. Saattaa niitä toki olla Weckmannilla myöhemminkin maalattu keltaiseksi vanhasta tottumuksesta, ei se huono ole, että näkyy.
 
Eikös jossain vaiheessa pitänyt olla nimenomaan keltainen perälauta? Tuossa meidän harmaassa Tuhdissa on keltainen ja se kyllä on uudempi kuin -81/-82. Saattaa niitä toki olla Weckmannilla myöhemminkin maalattu keltaiseksi vanhasta tottumuksesta, ei se huono ole, että näkyy.
Muistaakseni valkoinen tai keltainen piti olla.
 
Yksi tuttava veti traktorilla kolmiakselista lavettia jossa kyydissä merikontti.
Nuori konsta oli alkanu huoltiksella urputtamaan että puuttuu hitaan ajoneuvon kolmio sieltä merikontista.
Kveri oli sanonu että jos takaa tuleva ei näe noita lavetin valoja ja tota punaista kuuden neliön kontinpäätyä, olisi varmaan syytä viedä kortti poliisilaitokselle ja käydä specseiversillä....
EI ollu konsta kauheesti sanomisesta tykänny....
 
Yksi tuttava veti traktorilla kolmiakselista lavettia jossa kyydissä merikontti.
Nuori konsta oli alkanu huoltiksella urputtamaan että puuttuu hitaan ajoneuvon kolmio sieltä merikontista.
Kveri oli sanonu että jos takaa tuleva ei näe noita lavetin valoja ja tota punaista kuuden neliön kontinpäätyä, olisi varmaan syytä viedä kortti poliisilaitokselle ja käydä specseiversillä....
EI ollu konsta kauheesti sanomisesta tykänny....
Minä olisin kyllä posliinina ottanut traktorista kilven pois ja määrännyt konttorille katsastukseen. Koska sen voi tehdä.
 
Minä olisin kyllä posliinina ottanut traktorista kilven pois ja määrännyt konttorille katsastukseen. Koska sen voi tehdä.
EIpä taida 1102 vallua tarvia katsastaa edes poliisin käskystä koska kaikki toimii, myös lavetin jarrut polkimesta...
 
EIpä taida 1102 vallua tarvia katsastaa edes poliisin käskystä koska kaikki toimii, myös lavetin jarrut polkimesta...
Poliisilla on kuitenkin oikeus ottaa kilvet pois ja määrätä katsastukseen. Samalla tulee ajoneuvotietojärjestemään merkintä. Vittuiluahan se on, mutta toinen aloitti.
 
Yksi tuttava veti traktorilla kolmiakselista lavettia jossa kyydissä merikontti.
Nuori konsta oli alkanu huoltiksella urputtamaan että puuttuu hitaan ajoneuvon kolmio sieltä merikontista.
Kveri oli sanonu että jos takaa tuleva ei näe noita lavetin valoja ja tota punaista kuuden neliön kontinpäätyä, olisi varmaan syytä viedä kortti poliisilaitokselle ja käydä specseiversillä....
EI ollu konsta kauheesti sanomisesta tykänny....
Miksei sitä kolmioo ollu???
 
Yksi tuttava veti traktorilla kolmiakselista lavettia jossa kyydissä merikontti.
Nuori konsta oli alkanu huoltiksella urputtamaan että puuttuu hitaan ajoneuvon kolmio sieltä merikontista.
Kveri oli sanonu että jos takaa tuleva ei näe noita lavetin valoja ja tota punaista kuuden neliön kontinpäätyä, olisi varmaan syytä viedä kortti poliisilaitokselle ja käydä specseiversillä....
EI ollu konsta kauheesti sanomisesta tykänny....
Vaikea on hahmottaa kauempaa, että kontti meneekin 30 km/h traktorin perässä, eikä 80 km/h auton perässä. Aika äkkiä tulee perä edellä vastaan. Sama on isommat, kuorma-autosta pätkityt lavakärryt, ei kauempaa helposti erota kuorma-autosta. Tämä juurikin oli silloin aikanaan yksi tärkeimpiä perusteluita kolmiolle.
 
Raktorissa oli kolmio, kärrystä oli sellaset pystypuomit jouduttu ottamaan pois ku kontti tuli takaa yli, niissä puomeissa on toiset valot ja se kolmio.
 
Miten traktorin voi katsastukseen määrätä? Edes kilpiin laittaessa kun ei oo tarvinnu konttorilla käydä näyttämässä.
 
Raktorissa oli kolmio, kärrystä oli sellaset pystypuomit jouduttu ottamaan pois ku kontti tuli takaa yli, niissä puomeissa on toiset valot ja se kolmio.
Merkkaamaton ylitys, vaadittava kolmioheijastin puuttuu ja rätkyttää koppalakeille :facepalm:
 
Miten traktorin voi katsastukseen määrätä? Edes kilpiin laittaessa kun ei oo tarvinnu konttorilla käydä näyttämässä.
jos rattori on vaikka riittävän pitkään poissa kilvistä ja ei löydy enää kortistosta rattorin runkonumeroa, joutuu käyttämään konttorilla katsastuksessa että saa kilven. Yhden kiikarissa olleen 565 kanssa ois menny näin kun oli ollu poissa kilvistä tarpeeksi kauan ja oli tyhjätty tiedot. ois pitänyt kaikki lamput ja himmelit ripustaa kiinni. noin 200€ maksaa saada kilpiin semmonen.
 
Jos epäillään, että kuntonsa puolesta ei täytä määräyksiä, niin voidaan määrätä katsastukseen, vaikka ei vuosikatsastusta vaaditakaan.
 
jos rattori on vaikka riittävän pitkään poissa kilvistä ja ei löydy enää kortistosta rattorin runkonumeroa, joutuu käyttämään konttorilla katsastuksessa että saa kilven. Yhden kiikarissa olleen 565 kanssa ois menny näin kun oli ollu poissa kilvistä tarpeeksi kauan ja oli tyhjätty tiedot. ois pitänyt kaikki lamput ja himmelit ripustaa kiinni. noin 200€ maksaa saada kilpiin semmonen.
Kansallisarkistosta löyty lappu tuohon 175:seen jossa kerrottiin että olikohan ~ vuonna 1965 rekattu ja 1970 poistettu kilvistä. Otin kuvan tyyppikilvestä ja runkonumerosta mukaan konttorille ja sieltä kilvet kyytiin.
 
Kansallisarkistosta löyty lappu tuohon 175:seen jossa kerrottiin että olikohan ~ vuonna 1965 rekattu ja 1970 poistettu kilvistä. Otin kuvan tyyppikilvestä ja runkonumerosta mukaan konttorille ja sieltä kilvet kyytiin.
Käsittääkseni osin ratkaiseva on autorekisterikeskuksen tulipalo 60-luvun lopulla, missä tuhoutui iso osa rekisteritietoja. Jos sen jälkeen ei ole ollut rekisterissä, saattaa kaikki tiedot puuttua viranomaisilta.
 
Merkkaamaton ylitys, vaadittava kolmioheijastin puuttuu ja rätkyttää koppalakeille :facepalm:
Ei ollu kärryn perän yli, ei vaan mahtunu ne tolpat sinne pystyyn. Sitäpaitsi metrin saa ylittää merkkaamatta.
Kuinkas monessa tukkikärryssä näette EHJÄN kolmion kun ne ajaa pimeessä tiellä ne rikkinäisistä takavaloista yks parkkipolttimo kiiluen...
Sitäpaitsi tapahtui huoltiksen pihassa josta lähti myös yksityisteitä, ei nähny konsta sitä tienpäällä ajossa....
 
Takaisin
Ylös