Exceeds your quota by 9,8 KB

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarkko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jarkko

Aboriginaali
KK Plus pack
Yritin lisätä valokuvaa yhteen viestiketjuun, mutta ei onnistu ja herjaa otsikon mukaista herjaa. Kuva on pieni, vain 12 KB, mutta ei suostu latautumaan. Onko kuvien koko rajattu tuohon 9,8 KB:hen? Mun mielestä olen aiemmin saanut ladattua tänne "normaaleja" kuvia. Tai sitten ne olivat vielä pienempiä. Vai onko mulla jokin puskuri, joka pitäisi välillä tyhjentää?

Taitaa olla vielä käyttäjäkohtainen yläraja olemassa. Eilen juuri jossakin konffivalikossa tuli vastaan. Yritän paikallistaa ja tehdä sille jotain.

No niin, nyt kannattaa kokeilla uudestaan. Rajoituksia säädetään aika monesta eri paikasta, mutta uskoisin löytäneeni kombinaation joka toimii. Kuvien kokorajoitus on 1024 * 1024 pikseliä, mutta muuten quotan ei enää pitäisi vastaan tulla...

Näin haet netistä kuvan ja liität sen tänne foorumille

Tehdäänpä koe:

Otetaan googlen kuvahaku, sillä haetaan sanalla traktori

• Löytyy vinssin ja traktorin kuva, 1024*768 pikseliä, avaan sen ja kopioin leikepöydälle osoitteen: http://koti.phnet.fi/ppq7mh/images/traktorit/koneet/vinssi.JPG maalaamalla osoitteen hiirellä ja painamalla ctrl ja c nappeja yhtäaikaa. Nyt osoite on koneen muistissa.
  • Sitten naksautan tästä pikavastaus-laatikosta kuvan symbolia, se on kolmas oikealta, aukeaa ikkuna, jossa otsikkona insert image
  • valitsen edelleen napin From URL
  • Sitten tipautan muistissa olevan osoitteen tuohon URL-laatikkoon painamalla nyt nappeja ctrl ja v yhtäaikaa
  • Alla on vielä kääntämättä oleva teksti: Retrieve remote file and reference locally
  • Jos siihen laittaa väkäsen, niin kuvatiedosto kopioidaan Konekansan palvelimelle, muuten se jää sinne, missä nytkin on
  • Rohkenen "lainata" tätä hienoa kuvaa, ei kai sen omistaja suutu
  • laitan siis väkäsen tuohon valintaruutuun
  • Sitten klikkaan OK

... ja PIM, kuva ilmestyy viestiin:

vinssi.webp

Kuva näkyy tällaisena pienenä, klikkaamalla saa suuremman. Se on ihan hyvä, nopeuttaa sivun latautumista.

Tämä kuva siis haettiin toisesta nettiosoitteesta ja kopioitiin tälle foorumille. Kuva on nyt tallessa myös foorumilla, eikä se katoa, vaikka muualta häviäisikin.

Jos tarkkoja ollaan, tähän kuvaan pitäisi olla tekijänoikeus, muutenhan tällainen lainaaminen on hieman luvatonta. Nyt olin tuhma, jos kuvan omistaja käy täällä, minua saa nuhdella ja niin halutessa poistan kuvan.

Kuten huomasitte, vielä on jonkin verran likaisia pieniä yksityiskohtia, jotka ovat kääntämättä suomeksi. Jospa taas viikonloppuna hieman ehtisi säätämään.

Löytyy vinssin ja traktorin kuva, 1024*768 pikseliä, avaan sen ja kopioin leikepöydälle osoitteen...
Mulle jäi vaikutelma, että foorumi osaa kutistaa kuvan tuohon kokoon, eli ei tarvitse itse huoletia kuvan koosta. Latasin kaksi kuvaa, jotka olivat vajaan megan kokoisia, mutta täällä ne kutistuivat ihan issekseen n. 20 %:iin alkuperäisestä.

... Latasin kaksi kuvaa, jotka olivat vajaan megan kokoisia, mutta täällä ne kutistuivat ihan issekseen n. 20 %:iin alkuperäisestä.

No niinpä se taisi olla, joskus keväällä varmaan kokeilin. Tuo on oikein hyvä ominaisuus niille, joilla on digikuvia omalla koneellaan, ne ovat usein suuria, eivätkä kaikki osaa niitä itse pienennellä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin