Etusivu

Rokressi

Kansalainen
Olen koittanut totutella tähän Konekansan etusivuun, nutta ei vain vieläkään käy käteen eikä silmäänkään :confused:. Olisko yksinkertaistamisen paikka? Kun tulee tänne Konekansan etusivulle, niin ruudulla näkyy vain mainos, Savon Zetoristit, aloita täältä ja testaajien hiekkalaatikko-osio. Sitten kun kelaa alaspain niin tulee mahdottoman pitkä aihevalikko joka oikein silmissä vilisee, kun koittaa satuttaa ruutua oikeaan kohtaan.

Nuo aihealueet voisi hyvin puristaa 3-5 kpl. Hiekkalaatikot, ohjeet/säännöt ja siirtäisin ainakin ensitöiseni etusivun alareunaan. Yms... pientä säätöä.

Yksikertainen on kaunista ja usein myös toimivinta :peuk:

Oletkos kokeillut lukea ihan toisella tavalla?

Klikkaat vain viime aikoina -nappulaa. Näet aikajärjestyksessä päivittyneet viestiketjut. Niistä on helppo valikoida vain ne aihealueet, jotka kiinnostavat.

Itse en oikeastaan koskaan plaraa aihealueita "lokeroinnin" kautta.

Pitkässä juoksussa lokeroiminen kannattaa, koska satunnainen kävijä voi paremmin lukea läpi niitä aihealueita, jotka kiinnostavat. Vähän kuin kirjastossa kävisi. En itse menisi kirjastoon, jossa olisi vain kolme luokitusta aiheille.

Mutta tämä on niitä ikuisuusasioita. Jos on tottunut masinistifoorumin tapaan, niin se on yksi tapa toimia. Moni asia vain hukkuu massaan ja hakeminen voi olla vaikeaa. Konekansan valitsemasta linjasta esimerkkinä vaikkapa metalmeet-sivusto. Jos uutta tulijaa kiinnostavat vaikkapa vain konevasarat, niin aihetta on helppoa ruveta perkaamaan.

Uusien viestien lukeminen on ihan eri juttu, niitä ei kannata lähteä lokeroiden kautta hakemaan.

Joo, ymmärrän kyllä valitun mallin, vaan luulen sen karkottavan myös kävijöitä. Ylivoimaisesti toimivin pohjahan tämä on, mutta jos immeiset ei tänne kotiudu niin eipä nuo hyvät ryhmittelyt auta. Entäs jos järjestäisi Konekansalaisille kyselyn siitä olisko ulkoasun yksinkertaistamisella tarvetta.

Minä mittään tiiä, kuhan tiljaillen :epätieto:

Kyllä se on paljon kätsämpi katsoa tuon viimeaikoina nappulan takaa kuten tuossa jo tulikin.

Tämä nyt ei liity aiheeseen mitenkään, mutta voisihan tämän konekansan lisätä tuonne masinistin hakumasiinaan niin löytyisi paremmin sieläkin lukioita tänne.:rolleye:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin