Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom.: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Justiinsa näin. Paikkatiedon laskentatarkkuus on kiinni vastaanottavan pään kyvystä lukea tiheään tulevia pulsseja.jos jotain pyörivää haluaa paikottaa, niin enkooderi olisi oikea tuote mittaamaan
Mulla on sen verta hyvin noita ADHD kujeita että jää pian nukkumatta kokonaan tällä tekniikalla...En tiedä josko muut harrastaa asioiden funtsailua ihan tarkoituksella. Minusta älyttömän hyvä konsti saada esmees unen päästä kiinni ehtoolla. Toimii toivottavasti myös jonkinmoisena dementian torjujana.
Mulla on uskomaton määrä kaikkia laitteita ja rakennuksia niin hyvin suunniteltuna, että ovat aloittamista vaille valmiita.Mulla on sen verta hyvin noita ADHD kujeita että jää pian nukkumatta kokonaan tällä tekniikalla...
Sillä tavalla inertiadynot toimii, mutta sen on erona se, ettei dynon kuorma ole vakio. Punnusta nostettaessa syntyvä vakiokuormitus johtaisi nähdäkseni siinä, että jollakin kierrosalueella se olisi liian suuri ja toisilla liian pieni.
Eihän sillä saatavilla olevalla teholla suoraa yhteyttä ole nostonopeuteen. Kiihtyminen ottaa aikaa. Jos vaikka 1hv tasateholla nostoon vaikutetaan lähtien nollasta, se kiihtynee hyvän aikaa kunnes saavuttaa nopeuden jolla tuo 1hv riittää vain pelkkään tasaisen nostonopeuden ylläpitoon.Nopea kysymys. Kullakin ajanhetkellä mitattu nostonopeushan on riippuvainen juuri sillä kierrosluvulla saatavilla olevasta tehosta. Huipputehon kierrosluvulla puntti liikkuu lujempaa jne.
Jos mitataan aika mitä kuluu millimetrin matkan kulkemiseen ja siitä keskinopeus tuolla matkalla, keskinopeudella lasketaan teho ja näppästään lukema ja kierrosluku talteen. Eikö tuo silloin melko tarkasti tehokäppyrän piirrä???
Käytännön toteutuksessa metrin matka jää ehkä lyhyeksi. Välitys tuossa pitäisi olla sellainen, että moottori jaksaa alkaa nostamaan punttia kun vaikkapa keskipakokytkin nappaa kiinni. Hurjin viritys olisi tietty sitten nippu puntteja jouden välissä liinat. Alkuun nostaa kevyttä taakkaa ja sitten kuorma kasvaa.
Ja kun tarkasteluväliä on lyhennetty noin pieneksi niin se nopeuden muutos ei siinä näy. Sata mm eteenpäin toki nopeus on jo eri. Väittäisin tolla saatavan käyrän olevan muuta kuin suora ja sen olevan myös suht tarkka tehokäyrä.Kun moottorin ja painon välillä on kiinteä välityssuhde, riippuu painon nopeus vain moottorin pyörismisnopeudesta. Painon potentiaalienergia lisääntyy nousunopeuden määräämällä tahdilla. Osa moottorin tuottamasta tehosta kuluu siihen. Ylimenevä osa tehosta lisää painon liike-energiaa. Suurimman tehon kohdalla painon kiihtyvyys on suurin, samalla tavalla kuin autonkin kiihtyvyys on suurin moottorin suurimman tehon kohdalla.