Viestiketju:
Automaatti hitsausmaski

pajs

Mutunvilkku Pietarsaaresta
KK Plus ADpack
Liittynyt
25 Tammikuu 2012
Viestit
16,702
Ostin joskus tuollaisen IKH halppis hitsausmaskin. Oon ollu tosi tyytyväinen tuohon muuten, mutta hitsaus ja rälläkän vuorottainen käyttö on ollu hankalaa. Aina on pitänyt vaihtaa maskia. Nyt avasin tuon ja siirsin gringing/welding kytkimen kypärän ulkopuolelle. Kyllä tuli hyvä, kätevästi ja halvalla. :D
Hitsauskypärä 001.jpg Hitsauskypärä 003.jpg
 
No hemmetti! Erinomainen oivallus!

Yleensähän halvemmat automaattimaskit ovat siitä kelvottomia, että rälläköiminen pimentää lasin, ja on pakko nostaa maski ylös, jolloin siitä ei ole mitään apua. Suojalasien pitäminen maskin alla taasen tuntuu ihan pellepuuhalta. Tuo on hyvä modaus!
 
Mä ostin Ebaystä kiinan halpis maskin 25€ kotiintuotuna,ja ainakin pari päivää on toiminu.
Säädöt on samat kuin esab maskissa,ja hionta-asentokin löytyy.
Pikku ,moite tai onko se ominaisuus kun vilkuttaa päälle ja pois vähän niinkuin itsestään.
En tiedä reagoiko auringon valon tai tärähdyksen vai mihin,vai onko vaan halpuuttaan tollanen.
 
Kempin automaatti maski ollut 12v ja hyvin voi hioa maskin läpi. Tuommosesta maskista kun pasjilla on tullut kokemusta koulussa ja räpsyy kyllä välillä itsekseen. Ja jos sauma hehkuu punasena tahtoo olla mustana.
 
Mä ostin Ebaystä kiinan halpis maskin 25€ kotiintuotuna,ja ainakin pari päivää on toiminu.
Säädöt on samat kuin esab maskissa,ja hionta-asentokin löytyy.
Pikku ,moite tai onko se ominaisuus kun vilkuttaa päälle ja pois vähän niinkuin itsestään.
En tiedä reagoiko auringon valon tai tärähdyksen vai mihin,vai onko vaan halpuuttaan tollanen.

Yleensä uutena aurinko yms. valon nopea vaihtuminen päätä kääntäessä tummentaa. Meillä on kaksi tuollaista halpaa automaattia lakannut tummentamasta suhteellisen lyhyen käyttöiän jälkeen niin siirryttiin perinteiseen maskiin.
 
Muakin kiinnostaisi automaattimaski. Suosituksia?

Hintaluokkaa en osaa sanoa, kun ei ole mitään hajua mitä maksavat, tai edes mitä ominaisuuksia löytyy, mutta ei "ammattihintaista" ammattimaskia, kun käyttökin on satunnaista. Joskus tulee hitsattua enemmänkin, mutta tuskin yli 100 tuntia vuodessa. Joskus voi mennä joku vuosi, että en hitsaa yhtään mitään.

Rälläkkäasento ei tunnu välttämättömältä. Olen sen verran verkkainen hitsaaja, että ehdin vaihtamaan laseja välissä.

Googlella haettuna: Olisiko tuo kelvollinen? On tarjouksessakin.

http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuottee...372/Automaattihitsausmaski+Esab+Warrior™/3221
 
Ex työpaikassa tuollainen pyöri keikkahitsin mukana, oikein hyvän oloinen ja useamman vuoden oli jo kestänyt sekalaisia työilmastoja. Säilytys tosin aina lämpimässä hallissa. Että jos automaatin tahtoo niin uskallan suositella puikko ja perus-mig/mag hitsaukseen. Pulssikoneille nuo ei ole hyviä, räpsii.
 
Joo, tuo Warrior tuli ostettua, kun huomasin työpaikalla tuota linkin mallia edeltävän version ja se tuntui päähän sopivalta. Tilasin sen tuolta Tooloutletistä. Tuli perille alkuviikosta. Nopea toimitus. Tilauksesta n. 30 tuntia ja paketti oli kädessä.

Päähän sovitellessa huomasin, että kun maskin avaa, siis ruutu kohti kattoa,, katon kaksi 20 w loisteputkea räpsäyttää ruudun pimeäksi. Sensitive-säätöä muuttamalla sai sietokykyä lisää, mutta ei kokonaan pois. Ominaisuus pitänee siis huomioida työvalaisimien tyypissä ja sijoittelussa .

Tallille saakka en ole vielä vienyt, joten oikeita käyttökokemuksia ei vielä ole.
 
Joo, kyllä se nopea valaistuksen muuttaminen vetää nuo automaatit aina mustaksi vaikkei kovin kirkas valo olisikaan, ominaisuus mitä ei saa pois.
 
Mulla halpa automaatti ilmeisesti tuli tiensä päähän,kun se vetää sellasen sumun tapasen kalvon samalla kun puikko syttyy,se teki sitä aikasemmin silloin tällöin, mutta nyt koko ajan.
 
Kävipä tuuri,kun olin aivan varma että halpis maski veti viimeset halpuuttaan,eli meinasin jo heittää Ö-mappiin,mutta ajattelin että jos olisi tuuri sieltä sisältä löytää jotain irronneita juotoksia ja niinhän siinä kävi,että kun avasin sen niin akun liitäntä oli kokonaan irti,ja juotin sen takas joten huomenna näkee loppuiko se sumu.
Uskon että toimii taas.
 
Hankin pitkän väyrystelyn jälkeen viime kesänä

http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuottee...askit/372/Automaattihitsausmaski+DIN+9-13/686

automaattimaskin.
En ole aiemmin ollut tekemisissä maskiautomatiikan kanssa, joten päätin testata sitä ja säätöjä kirkkaassa auringonvalossa.
Yllätyin, koska edes maskin suuntaaminen suoraan aurinkoon säädöt herkimmälläkään, maski ei tummunut lainkaan.
Ajattelin, että rikki mikä rikki, mutta päätin kokeilla varovasti hitsaamista.

Kannatti kokeilla, sillä maski tummui silmänräpäyksessä. Enää ei ole paluuta Euromaskiin, vaikka laatuvaikutelma siinä parempi onkin.
 
Jos ikinä enää palaan automaattiin niin laatumerkkeihin mennään, todennäköisesti 3M. Edellinen muutaman kympin halpamaski tuli hintoihinsa kun kesken kiireisen työmaan lakkasi tummentamasta ja 200+ kilometriä piti ajaa hakemassa uusi maski...

Siihen kun lisätään että halpojen panta on yleensä huonon ja huvittavan välimaastossa niin alkaa se glooria rapista vaikka edullinen olisikin...
 
Lisäksi tomaattimaskeissa saattaa olla oiretta, että esim rälläköidessä, kipinöiden kirkkauden takia voi vetää maailman mustaksi ......
 
Ostin joskus tuollaisen IKH halppis hitsausmaskin. Oon ollu tosi tyytyväinen tuohon muuten, mutta hitsaus ja rälläkän vuorottainen käyttö on ollu hankalaa. Aina on pitänyt vaihtaa maskia. Nyt avasin tuon ja siirsin gringing/welding kytkimen kypärän ulkopuolelle. Kyllä tuli hyvä, kätevästi ja halvalla. :D
Näytä liitetiedosto 6356 Näytä liitetiedosto 6357
Mistä helvetistä mä ton kytkennän osaan ottaa ,sä olet sieltä sisältä vetäny johdon ulos.
 
Mistä helvetistä mä ton kytkennän osaan ottaa ,sä olet sieltä sisältä vetäny johdon ulos.
Et mistään. Tuossa maskissa on valmiina hitsaus/hionta katkaisin, joka on siirretty maskin ulkopuolelle.
Sinun maskissa ei ole valmiina kyseistä katkaisijaa, joten tuo ei auta.
 
20170310_201328.jpg


Avasin tollasen halpisversion jossa ei ole hiontamoodia,mutta osaako joku sanoa mikä toi polish liitäntä johtojen vieressä on?
Onko tossa mahdollista laittaa katkaisija ja saada se toiminto,eikö polish olekin kiillotus eli hionta.
 
Kannattaa kokeilla. Voisi olla hiontakytkimen liitäntä. Polish ei kuulosta oikealta sanalta, mutta kiinalainen ei välttämättä oikeaa sanaa tiedäkään.
 
Takaisin
Ylös