Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Zetor 7211 jarruremppaa

Viestiketju osiossa 'Traktorit' , aloittaja ihmehitsari, 4.4.2021.

Tagit:
  1. alfred_j_kwak

    alfred_j_kwak Hiilinielu.
    KK Plus pack Betatester

    Liittynyt:
    18.8.2014
    Viestejä:
    6 744
    Saadut tykkäykset:
    1 296
    Taso joka tapauksessa vaan nousee. :)
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
    • Tykkään Tykkään x 1
  2. Toni

    Toni Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    26.12.2017
    Viestejä:
    335
    Saadut tykkäykset:
    104
    Moottorinostin on hyvä peli tälläisissä rempoissa eikä ole pahan hintainen hankkia ja kokoontaitettuna vie vähän tilaa. Meilläkin hallilla on norsulle ollut vaikka ja mitä käyttöä vaikka yhtään moottoria siinä ei viel oo killunut. Pyöräkuormaajan navan irroitukseen alkujaan tuli hankittua.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  3. cimo

    cimo Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    1 155
    Saadut tykkäykset:
    298
    Ei ne pumppukärrytkään ole huono investointi, jos yhtään löytyy betonilattioita. Moneen on niistäkin.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  4. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    16 241
    Saadut tykkäykset:
    2 339
    Ku ei hosu, ni ei väsy...
     
  5. Nuhvi63

    Nuhvi63 Kylähullu
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    16.6.2018
    Viestejä:
    5 350
    Saadut tykkäykset:
    2 165
    Velipojan Subarun pannu pitäs kesällä nostaa pois ja laittaa takasin, olisko riittävä syy nostimen ostoon...
    Ketjutalja on, mutta sen kanssa pitää aina saada ite kulkuneuvo siirrettyä alta pois että saa koneen pöydälle.
     
  6. ihmehitsari

    ihmehitsari vapaa ajattelija

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    8 286
    Saadut tykkäykset:
    2 632
    Siitäpä se, pikkuhiljaa.. liskuja ja suunnitelmaa työn edetessä tehden.
    Samalla selvisi, että taitaa kopin alla oleva hydeletku vuotaa, hyvin perän kylkeä ja pohjaa tuoreena pitää
    20210406_175945.jpg 20210406_183518.jpg
     
  7. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    4 505
    Saadut tykkäykset:
    663
    Ite sain aikanaan apua Sektorin jarruremppaan Zetormiehet palstalta. Liekkö vielä voimissaan, asiallista väkeä oli siellä
     
  8. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    9 181
    Saadut tykkäykset:
    2 335
    Zetorin jarrut on kyllä suunnitellut joku täysin idiootti insinööri, voiko enää vitumaisempaan paikkaan rummut sulloa kuin portaalin taakse? Ja se käsijarru on rummun ulkopuolella olevalla hihnalla, sylinterien ilmaus laitteen läjässä ollessa vaatii keksinnön mukana tulleen erikoisavaimen ja käärmeen notkeat ranteet-nakit. Mutta se työkalu arsenaali mikä koneen mukana on uutena tullut, on kyllä varsin kattava!
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  9. HL-Zetor

    HL-Zetor Raakki
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    10 603
    Saadut tykkäykset:
    2 563
    Menny sit viiatille vai braunille hommiin?:D
     
  10. ihmehitsari

    ihmehitsari vapaa ajattelija

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    8 286
    Saadut tykkäykset:
    2 632
    Tännään ei hotsittanu tehä oikein mittään. Moottorinostin tuotiin talliin ja sen kasauksessa oli puhdetta keskiviikkoillaksi.

    20210407_182235.jpg 20210407_194725.jpg

    Semmone tuli mieleen että pitäneekö vaihteistoöljyä laskea pois ennen ronkan irrotusta? Tuleeko vetarin reiästä ulos?Siellon nyt lisätyllä öljymäärällä rapiat 30 litraa ainetta.
     
  11. korhonen

    korhonen Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    29.1.2016
    Viestejä:
    2 836
    Saadut tykkäykset:
    1 066
    Laita 1 liina lisää kannattelemaan tuosta napalaipasta.. Voip muuten kipata pystyyn ku vetää pois.. ehkä..
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  12. ihmehitsari

    ihmehitsari vapaa ajattelija

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    8 286
    Saadut tykkäykset:
    2 632
    Tämä toinen kiinnityspiste tuli aatoksiin kun tuota kohilleen sommiteltiin. Ei vain ollu mistä laittaa toista nostolinaa. Täyyy toisesta tallista haalia paikalle. Tuo kuvassa näkyvä on kuristussilmukalla akselin ympäri, ronkka kyllä kiikussa pysyy, mutta keikkuuhan se ilman toista kiinnityspistettä.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  13. Kankirauta

    Kankirauta Kansalainen

    Liittynyt:
    13.1.2020
    Viestejä:
    145
    Saadut tykkäykset:
    50
    20201122_170352.jpg Tossa huono kuva, mutta noin suunnilleen tasapainossa. Tää on se uudempi levyjarru malli. Laatikosta kanattaa öjyt laskea pois tai ainakin osa.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  14. cimo

    cimo Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    1 155
    Saadut tykkäykset:
    298


    Tuossa Robben tekemänä lonkan irroitus ja jarrujen avaus. Videolla käsketään päästää osa öljyistä ulos, aivan kuten Kankirauta ohjeisti.
     
  15. ihmehitsari

    ihmehitsari vapaa ajattelija

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    8 286
    Saadut tykkäykset:
    2 632
    Zetorin alle pitäisi kopeutua. Siellä oottaisi oikeita ratkaisuja kiinni pysyvä kynkkä.
    Toissailtana kaiken piti olla valmista irtonaisia pultteja ja nostimen kiinnityksiä myöten, vaan eipä suostunut portaali perästä pois pakenemaan. Vittu sitä tuskin kiinni pitää, mutta joku yhtä voimakas lie , koska kohtuullisesta kolistelustakaan huolimatta ei edes maali katkennut kohdasta, josta pitäisi järkeni mukaan irrota.
    Ei kait siinä perän ja portaalin välissä ole ohjuritappeja? Silmittelin mutten niitä ainakaan yhdellä katsomisella hoksinut.
    Ja pystyykö napa/ kuoret pyörähtämään vetarin ympäri kun kiinnitysruuvit on poistettu?
     
  16. arajussi

    arajussi Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    26.11.2016
    Viestejä:
    256
    Saadut tykkäykset:
    65
    Siinä on säädettävä maavara
     
  17. V361

    V361 W.W.W.
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    19 799
    Saadut tykkäykset:
    3 390
    No sehän setori pitää kiinni omastaan ku Putiini Krimistä sitte....
     
  18. ihmehitsari

    ihmehitsari vapaa ajattelija

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    8 286
    Saadut tykkäykset:
    2 632
    Jos kuoria kääntää perän tasolta maavaraa muuttaakseen, niin eikö silloin kotelossa oleva jarruletkun ja työsylinterin ilmausreikä kierry nukana? Tällöin letkun kiinnitys ja jarrujen ilmaus muuttuu mutkikkaaksi.
     
  19. ihmehitsari

    ihmehitsari vapaa ajattelija

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    8 286
    Saadut tykkäykset:
    2 632
    Eräs juttu täytyy tehdä. Rajoittimen kiinnityskorva pitää jyrytä pois kynkästä. Sen jälkeen akselikotelo voi pyörähtää. Toinen vaihtoehto on irroittaa vetokoukku ja poistaa vetovarren ja rajoittimen kiinnitystappi joka menee korvakosta läpi.
    Nuo korvakon kiinnityspultit ovat silleen hankaleet kun mutterit yhtä lukuunottamatta eivät suostu avautumaan. Voiman kanssa touhutessa pyörähtävät rei'issään, mutta kierteeltä eivät irtoa. Lisähaasteensa tuo se tosiasia että pultin kannan puolella ei ole kunnolla tilaa oikein millekään avainmallille. Kiintoavain sopii yhdessä kohtaa. Oikein ohueksi hiottu lenkki ehkä myös menee. Taidan palastella rälläkällä sen mitä pystyy. Tila on ahtaahko.
     
  20. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    26 081
    Saadut tykkäykset:
    4 278
    Luulis olevan ohjaintapit. Yleensä tuollaisessa rakenteessa on.
     

Jaa tämä sivu