Moottorinostin on hyvä peli tälläisissä rempoissa eikä ole pahan hintainen hankkia ja kokoontaitettuna vie vähän tilaa. Meilläkin hallilla on norsulle ollut vaikka ja mitä käyttöä vaikka yhtään moottoria siinä ei viel oo killunut. Pyöräkuormaajan navan irroitukseen alkujaan tuli hankittua.
Ei ne pumppukärrytkään ole huono investointi, jos yhtään löytyy betonilattioita. Moneen on niistäkin.
Velipojan Subarun pannu pitäs kesällä nostaa pois ja laittaa takasin, olisko riittävä syy nostimen ostoon... Ketjutalja on, mutta sen kanssa pitää aina saada ite kulkuneuvo siirrettyä alta pois että saa koneen pöydälle.
Siitäpä se, pikkuhiljaa.. liskuja ja suunnitelmaa työn edetessä tehden. Samalla selvisi, että taitaa kopin alla oleva hydeletku vuotaa, hyvin perän kylkeä ja pohjaa tuoreena pitää
Ite sain aikanaan apua Sektorin jarruremppaan Zetormiehet palstalta. Liekkö vielä voimissaan, asiallista väkeä oli siellä
Zetorin jarrut on kyllä suunnitellut joku täysin idiootti insinööri, voiko enää vitumaisempaan paikkaan rummut sulloa kuin portaalin taakse? Ja se käsijarru on rummun ulkopuolella olevalla hihnalla, sylinterien ilmaus laitteen läjässä ollessa vaatii keksinnön mukana tulleen erikoisavaimen ja käärmeen notkeat ranteet-nakit. Mutta se työkalu arsenaali mikä koneen mukana on uutena tullut, on kyllä varsin kattava!
Tännään ei hotsittanu tehä oikein mittään. Moottorinostin tuotiin talliin ja sen kasauksessa oli puhdetta keskiviikkoillaksi. Semmone tuli mieleen että pitäneekö vaihteistoöljyä laskea pois ennen ronkan irrotusta? Tuleeko vetarin reiästä ulos?Siellon nyt lisätyllä öljymäärällä rapiat 30 litraa ainetta.
Laita 1 liina lisää kannattelemaan tuosta napalaipasta.. Voip muuten kipata pystyyn ku vetää pois.. ehkä..
Tämä toinen kiinnityspiste tuli aatoksiin kun tuota kohilleen sommiteltiin. Ei vain ollu mistä laittaa toista nostolinaa. Täyyy toisesta tallista haalia paikalle. Tuo kuvassa näkyvä on kuristussilmukalla akselin ympäri, ronkka kyllä kiikussa pysyy, mutta keikkuuhan se ilman toista kiinnityspistettä.
Tossa huono kuva, mutta noin suunnilleen tasapainossa. Tää on se uudempi levyjarru malli. Laatikosta kanattaa öjyt laskea pois tai ainakin osa.
Tuossa Robben tekemänä lonkan irroitus ja jarrujen avaus. Videolla käsketään päästää osa öljyistä ulos, aivan kuten Kankirauta ohjeisti.
Zetorin alle pitäisi kopeutua. Siellä oottaisi oikeita ratkaisuja kiinni pysyvä kynkkä. Toissailtana kaiken piti olla valmista irtonaisia pultteja ja nostimen kiinnityksiä myöten, vaan eipä suostunut portaali perästä pois pakenemaan. Vittu sitä tuskin kiinni pitää, mutta joku yhtä voimakas lie , koska kohtuullisesta kolistelustakaan huolimatta ei edes maali katkennut kohdasta, josta pitäisi järkeni mukaan irrota. Ei kait siinä perän ja portaalin välissä ole ohjuritappeja? Silmittelin mutten niitä ainakaan yhdellä katsomisella hoksinut. Ja pystyykö napa/ kuoret pyörähtämään vetarin ympäri kun kiinnitysruuvit on poistettu?
Jos kuoria kääntää perän tasolta maavaraa muuttaakseen, niin eikö silloin kotelossa oleva jarruletkun ja työsylinterin ilmausreikä kierry nukana? Tällöin letkun kiinnitys ja jarrujen ilmaus muuttuu mutkikkaaksi.
Eräs juttu täytyy tehdä. Rajoittimen kiinnityskorva pitää jyrytä pois kynkästä. Sen jälkeen akselikotelo voi pyörähtää. Toinen vaihtoehto on irroittaa vetokoukku ja poistaa vetovarren ja rajoittimen kiinnitystappi joka menee korvakosta läpi. Nuo korvakon kiinnityspultit ovat silleen hankaleet kun mutterit yhtä lukuunottamatta eivät suostu avautumaan. Voiman kanssa touhutessa pyörähtävät rei'issään, mutta kierteeltä eivät irtoa. Lisähaasteensa tuo se tosiasia että pultin kannan puolella ei ole kunnolla tilaa oikein millekään avainmallille. Kiintoavain sopii yhdessä kohtaa. Oikein ohueksi hiottu lenkki ehkä myös menee. Taidan palastella rälläkällä sen mitä pystyy. Tila on ahtaahko.