Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Zetor 3511 vm.-65 käyttökunnostus/entisöinti

Viestiketju osiossa 'Traktorit' , aloittaja TasmanianDevil, 17.11.2013.

  1. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    Terveeks kaikille.

    Tähän mennessä on vain tullut luettua foorumia lähes päivittäin, mielenkiintoisia juttuja tuntuu riittävän. :yesey:

    Jos sitä nyt aloittaisi omankin viestiketjun, kun siihen aihetta nyt olisi.

    Eli olisiko tälläiselle mielenkiintoa?

    Tuollaista otsikon traktoria olisi tarkoitus laittaa talven aikana kuntoon ja vähän kauniimman näköiseksi.

    Lähtötilanne:
    2013-11-02-299.jpg

    Projekti oli oikeastaan pakko aloittaa, koska jarruja ei ole ollenkaan. :eek:

    Vikalistaa:
    Jarrut (kaikki kokonaan uusiksi)
    Kolmosvaihde ei pysy päällä (puuttuu hampaita, tutkittu)
    Nostolaite pilkkii.
    Etupään pyöränlaakerit ja holkit aivan loppu.

    Ja ei niinkään vika vaan ruma katsella eli maalaus kokonaan.

    Eli jatkoa seuraa.
     
  2. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    54 086
    Saadut tykkäykset:
    4 851
    Helkkari ! HIENOA :peuk:
     
  3. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    26 318
    Saadut tykkäykset:
    5 051
    Onnittelut kaapista tulon johdosta! Näin tekee rohkea mies. :peukku:

    Projektit ovat aina kiinnostavia!
     
  4. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    Tuosta mielisairaudesta niin sitten tiedä.
    Olishan tuo uskottavamman näköinen noin, mutta lokasuojiin kuitenkin joutuu liimailee peltiä niin maalaus tulee siinä samalla.
    Ja pitäähän vanhukselle antaa eläkepäiviksi kunnon vaatteet.
    Käyttö kuitenkin enää lähinnä sirkelin ja halkokoneen edessä oloa.

    Olisko muuten jollain tietoa tuosta epäkohdasta mallissa ja vuosimallissa.

    Konedata väittää että, vuosimallin ja ulkonäön mukaan olisi 3011.

    http://www.konedata.net/Traktorit/Zetor2011.htm

    Koneen kyljessä kuitenkin teksti Zetor Diesel 3511 ja se on kuitenkin alkanut konedatan mukaan vasta vm.-67.

    http://www.konedata.net/Traktorit/Zetor2511.htm
     
  5. Hankkijamies

    Hankkijamies Kansalainen

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    229
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kärsin aivan samasta,patina on hienoa :)
    Mutta hieno projekti silti :)
     
  6. Rokressi

    Rokressi Kansalainen

    Liittynyt:
    3.12.2011
    Viestejä:
    540
    Saadut tykkäykset:
    42
    Kyllä se on aito 3511. Tässä kotinurkilla on Lehikoisen Hannulla myynnissä vm. 66 Zetor 3511 http://www.nettikone.com/zetor/3511/1232487
     
  7. Urakkamies

    Urakkamies Hattupää

    Liittynyt:
    7.12.2011
    Viestejä:
    126
    Saadut tykkäykset:
    30
    On se aidosti 3511, erona 3011:seen on ainakin että 3511 on kolmereikäinen työntövarrenkorva, kun taas 3011 on vain yksi. Kototilalla on joskus ollut noita pikkusetoreita, eikä ole poissuljettua, että sellainen taas joskus tulisi.
     
  8. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    Juu kiitosta tiedosta. En sitä kopioksi luullutkaan, mutta onko kyseistä numerosarjaa tehty sekä sinisenä avomallina
    ja punaisena hytillisenä. Työntövarrenkorva on tosiaan kolmireikäinen.
     
  9. Rokressi

    Rokressi Kansalainen

    Liittynyt:
    3.12.2011
    Viestejä:
    540
    Saadut tykkäykset:
    42
    Numerosarjaa tehty sekä sinisenä että punaisena avomallina. Suomessa osaan punaisista jälkiasennettu muistaakseni Terä-ohjaamoa.
     
  10. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    Yleiskuvia

    2013-11-09-308.jpg 2013-11-09-314.jpg 2013-11-09-315.jpg 2013-11-09-316.jpg 2013-11-09-317.jpg 2013-11-09-311.jpg

    Penkki pois

    2013-11-09-310.jpg

    Purettu lisää

    2013-11-09-322.jpg 2013-11-09-323.jpg 2013-11-09-324.jpg

    Ja lähtihän ne kaikki roippeet tieltä pois :D

    PB150344.jpg

    Ai niin jos joku kaipailee kyseisestä traktori mallista jostain vikalistasta olevista paikoista kuvia, niin kertokaa.
    Kyseiset paikat tullaan kuitenkin purkamaan ja kuvia luonnollisesti otan, mutta jos jotain tiettyä haluaa niin osaa sitten ottaa kuvia oikeista paikoista.
     
  11. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    54 086
    Saadut tykkäykset:
    4 851
    No, nythän se "räjähti" jo melkein käsiin.... Eli rojekti alkaa hyvää vauhtia....

    Helposti tuollaiseen suht aktiivisestikkin puolvuotta sekoaa.....

    Arvasinkin, että Rokressi voinee valottaa tuota mallijuttua, ja ei se konedatakaan mikään "lakikirja" ole, virheitä tai vääriä tietoja sieltäkin löytyy....
     
  12. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    Niin vähän aattelinkin tuota konedata juttua.
    Ainoa mikä tuossa epäilyttää on tuo vaihteisto. Eli noi kolmosen rattaiden vaihto.
    Onko vaikea purkaa? Löytyy kyllä korjauskäsikirja ja se väittää että pitäisi olla erikoistyökaluja purkamiseen.
    Mutta pystyykö purkamaan ihan tavan työkaluilla ja kasaamaan kans?
     
  13. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    Nyt tuota vaihteistoa tutkinut luukun kautta paremmin.

    Siellä se hampaaton luuraa.:eek:
    2013-11-09-326.jpg

    Tuo on siis 2 ja 3 vaihteen liukuratas.
    2013-11-09-327.jpg 2013-11-09-328.jpg

    Ja tuossa 4 ja 3 ratas.
    2013-11-09-332.jpg

    Hampaita siis puuttuu molemmista rattaista ja öljykin vähän huononlaista.:voiitku:

    Tässä syyllinen.
    2013-11-09-335.jpg
     
  14. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    54 086
    Saadut tykkäykset:
    4 851
    No, voi RÄHMÄ :( Aikas kiva tuohon osia saada :confused:
     
  15. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    Saahan siihen osia
    Meinaan tilata suoraan tsekeistä, tuolta sivustolta

    http://www.eshop-rychle.cz/ceskenaradi

    2 ja 3 ratas

    http://www.eshop-rychle.cz/ceskenaradi/eshop/23-1-ZETOR-2011-3011-4011/0/5/3062-Presuvne-kolo-2-a-3-rychlosti-Zetor-3011

    4 ja 3 ratas

    http://www.eshop-rychle.cz/ceskenaradi/eshop/23-1-ZETOR-2011-3011-4011/0/5/3066-Kolo-4-a-3-rychlosti-Zetor-3011

    Eivätkä ole edes omasta mielestä kalliit, en edes uskalla ajatella mitä suomessa maksais.

    Mutta sinä kun Jusape olet tuollaisia tekijä miehiä, niin saako tuollaisen vaihteiston auki ihan tavallisilla työkaluilla?
    Ilman mitään erikoistyökaluja.
     
  16. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    54 086
    Saadut tykkäykset:
    4 851
    No helkkari :tuijo:

    Hiukan reippaan satkun vaan, uudet purukalustot :eek:

    Jaa jotta tekijämiehiä... emmää tiedä....

    Uskoisin että saa palasiksi ja kasaan, kun noit vallun ja taavetin raataskokoelmiakin on tullut purettua palasiksi, ihan normi vehkein, seekeripihdit niissäkin olleet ne eksoottisimmat työkalut.
    Jossain nyykkärin peräruuvin vaihdossa tartti isoa hylsää, jotain 65 vai 75+mm ja senkin joskus tein itte....
     
  17. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    No hyvä, hälvenee hieman nuo epäilykset tuosta hommasta sitten.

    Juu on aika halpa paikka.
    Tulee aika iso kasa osia tilattavaksi jahka saa kaikki paikat purettua, että tietää mitä kaikkee tarvii.
    Tavoite kuitenkin on ettei remontin jälkeen olisi mitään enää rikki.

    Osan osista tilaan Virosta Maanviljelijän tavaratalosta
    http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?lang=fi
     
  18. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    Taas hiukan purettu.

    Nostolaitekansi pois.

    PB150372.jpg PB150373.jpg PB150377.jpg

    Kansi alapuolelta.

    PB150375.jpg PB150378.jpg PB150379.jpg

    Sylinteri auki.

    2013-11-15-354.jpg 2013-11-15-355.jpg 2013-11-15-356.jpg 2013-11-15-351.jpg 2013-11-15-350.jpg 2013-11-15-348.jpg
     
  19. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    54 086
    Saadut tykkäykset:
    4 851
    Hyvinhän tuo edistyy....
     
  20. TasmanianDevil

    TasmanianDevil Tasmaani

    Liittynyt:
    31.12.2012
    Viestejä:
    959
    Saadut tykkäykset:
    15
    Tänään sain toisen takavälityksen möykyn lattialle.
    2013-11-15-364.jpg

    On se kumma mitä vuosien jarrusylinterin vuotaminen saa aikaan jarrukengissä.:tuijo:
    2013-11-15-357.jpg 2013-11-15-361.jpg

    Pitää vissiin tuo stefakin vaihtaa. Käsijarrupantakin on vähän "kostea".:jurotin:
    2013-11-15-359.jpg

    Vähän lisää purkua.
    2013-11-15-365.jpg 2013-11-15-368.jpg 2013-11-15-369.jpg 2013-11-15-370.jpg 2013-11-15-371.jpg

    No kyllä se siitä kunhan saa osat tilattua ja pääsee oikeen toden teolla iskemään kädet rasvaan.:peuk:
     

Jaa tämä sivu