Yksi telahärveli projekti.

Viestiketju:
Yksi telahärveli projekti.

Tervetuloa @Ollik !

Joo, nykyään ei ennää oikein oo telastoja tarjolla, kun vanhat varastot on loppuunmyyty.

Niimpä. Missähän lie tuo rakentamani härpäke nykyään menee, bongasin kolme vuotta sitten huutokaupoissa. Onkohan näillä foorumeilla tietoa nyky omistajasta.
 
Niimpä. Missähän lie tuo rakentamani härpäke nykyään menee, bongasin kolme vuotta sitten huutokaupoissa. Onkohan näillä foorumeilla tietoa nyky omistajasta.
tervetuloa woorumille ja kiitokset vielä telakaupoista aikoinaan :sovittu: :peukku: eipä oo tietoa missä tuo härveli on mutta oma telahirmu on hyvissä voimissaan eikä siitä kyllä raaski luopua :)
 
tervetuloa woorumille ja kiitokset vielä telakaupoista aikoinaan :sovittu: :peukku: eipä oo tietoa missä tuo härveli on mutta oma telahirmu on hyvissä voimissaan eikä siitä kyllä raaski luopua :)
Mukava että on intoa ja aikaa riittänyt. Epäilisin että suurimmalla osalla kenelle tuli telat myytyä on jäänyt homma vaiheeseen.
 
Moi.
Autojen jarrupääsylinterit ei oikeen sovellu kuin neljälle satulalle niin kuin ne on suunniteltu. Itse käytin aikanaan kääntöjarruissa Ladan kytkinpääsylinteriä ja Volvon nelimäntäisiä satuloita. Toimi riittävän hyvin, asfaltillakin pyöri paikallaan.

Tuli jobbailtua noita bankun Teloja kymmenittäin mutta nyt kymmenen vuoden jälkeen iski polte härveliprojektiin eikä teloja enään missään.


Olkkolan rannassako tuossa laitetta testataan.
 
Moi.
Autojen jarrupääsylinterit ei oikeen sovellu kuin neljälle satulalle niin kuin ne on suunniteltu. Itse käytin aikanaan kääntöjarruissa Ladan kytkinpääsylinteriä ja Volvon nelimäntäisiä satuloita. Toimi riittävän hyvin, asfaltillakin pyöri paikallaan.

Tuli jobbailtua noita bankun Teloja kymmenittäin mutta nyt kymmenen vuoden jälkeen iski polte härveliprojektiin eikä teloja enään missään.


meinaatko laittaa vielä vapari 200 tai 250D:een :D.....300D ja pikku ahdot suosittelen :peukku:
 
Mukava että on intoa ja aikaa riittänyt. Epäilisin että suurimmalla osalla kenelle tuli telat myytyä on jäänyt homma vaiheeseen.
Muutamassa tuotteessa, joita tietää, että maailmalla joutavana on, mutta ei silti myynnissä julkisesti, ostoilmoituksella välillä onnistanut.

Tulkitsinko oikein, että tuossa videon koneessa ei ole jousitusta? Hieman keinulautamainen ajettava, ja pähkäillyt jousien poistoa, kallistuksenvakaajia pitkittän ja kaikenlaista muutakin. Tai sitten ei mitään.

Tuo kytkinsylinterikin vois olla hyvä idea. Mäntä taitaa olla reilusti pienempi, mitä jarrusylinterissä? Olikos tehostajaa ja oliko hankala ympätä kello kytkinsylinteriin?
Ja toki myös tervetuloa palstalle.
 
ladan kytkinsylkyt mullakin ilman tehostajaa ja 2 mäntäset volvon satulat....4 mäntäset ois kyllä varmaan hyvät ja riittäis ilman tehostajaa mutta ois pitäny liikaa puukottaa runkopalkkia niin tyydyin 2 mäntäsiin.
 
Muutamassa tuotteessa, joita tietää, että maailmalla joutavana on, mutta ei silti myynnissä julkisesti, ostoilmoituksella välillä onnistanut.

Tulkitsinko oikein, että tuossa videon koneessa ei ole jousitusta? Hieman keinulautamainen ajettava, ja pähkäillyt jousien poistoa, kallistuksenvakaajia pitkittän ja kaikenlaista muutakin. Tai sitten ei mitään.

Tuo kytkinsylinterikin vois olla hyvä idea. Mäntä taitaa olla reilusti pienempi, mitä jarrusylinterissä? Olikos tehostajaa ja oliko hankala ympätä kello kytkinsylinteriin?
Ja toki myös tervetuloa palstalle.
Ei ole jousia. Kone olisi saanut olla vielä taaempana, joskus tuntui hurjalta jyrkässä alamäessä... Paljon on kiinni myös vivustosta millä sitä sylinteriä käyttää, mulla oli nivelet aika lähellä toisiaan siksi varmaan myös toimi hyvin. 2,litran Mersu oli kyllä liian laiska. 2,5 meni jo Huom paremmin. 3:1 alennus oli myös liian hidas pitkään matkaan.
 
Jep jep . On mekin varmaan "törmätty " vaikkei sen kummemmin ehkä tunneta . Gayboylasta muutin muutama vuosi takaperin tänne kymenlaakson tienoille . Yhteisiä tuttuja varmaan ainakin löytyy , mutta sama sen niille .
Pieniä ovat piirit pienessä maassa ; ).
 
Jep jep . On mekin varmaan "törmätty " vaikkei sen kummemmin ehkä tunneta . Gayboylasta muutin muutama vuosi takaperin tänne kymenlaakson tienoille . Yhteisiä tuttuja varmaan ainakin löytyy , mutta sama sen niille .
Pieniä ovat piirit pienessä maassa ; ).
Koskenpuolella asun, mutta veli asuu tuossa entisen sahan kulmilla, oli kaipolassa töissä. Ollu eläkkeellä 5 vuotta.
 
Moi.
Autojen jarrupääsylinterit ei oikeen sovellu kuin neljälle satulalle niin kuin ne on suunniteltu. Itse käytin aikanaan kääntöjarruissa Ladan kytkinpääsylinteriä ja Volvon nelimäntäisiä satuloita. Toimi riittävän hyvin, asfaltillakin pyöri paikallaan.

Tuli jobbailtua noita bankun Teloja kymmenittäin mutta nyt kymmenen vuoden jälkeen iski polte härveliprojektiin eikä teloja enään missään.



Tervetuloa foorumille @Ollik ! Tuo teikäläisen projekti oli aikanaan yksi osasyyllinen miksi innostuin itse telahärveleistä, sittemmin löytyi tämä konekansan foorumi ja @MaxiSami telakoneprojekti.

Itsellä todellinen ikuisuusprojekti meneillään, eiköhän tuo pian 10v täytä :D Nyt en ole taas vuoteen kerennyt tehdä yhtään mitään…kerkeisköhän tällä viikolla jatkamaan??

(sorry OT)
 
Takaisin
Ylös