Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

yamaha 55 perämoottori

Viestiketju osiossa 'Vesikulkuneuvot' , aloittaja Mika 82, 23.9.2017.

  1. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    592
    Saadut tykkäykset:
    177
    Vekkulin näköinen tuo koppa noihin uudempiin verrattuna. Mutta hetken katseltuani, näyttää ihan linjakkaalta. Omaan silmään ainakin.

    WP_20171130_18_35_29_Pro.jpg WP_20171130_18_36_24_Pro.jpg
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  2. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    2 455
    Saadut tykkäykset:
    305
    Varsin sulavalinjainenhan on, verraten muihin aikalaisiinsa . Arghimedes Penta oli kantikas oranssi laatikko ja Crysler samoin vain viistetyin nurkin.
     
  3. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    592
    Saadut tykkäykset:
    177
    Ny on paattikin koneelle. Ei ollut lainkaan sellainen, millaista alunperin ajattelin, mutta katsotaan nyt mitä tästä tulee. Pelottaa jo valmiiksi :hermot:

    Ja patongilla suomi kuljettaa, vaimitensenytmeni...
    WP_20180112_16_04_28_Pro[1].jpg
     
    • Tykkään Tykkään x 2
  4. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    27 868
    Saadut tykkäykset:
    1 250
    Näyttääkö vaan, vaiko onko oikeasti lievesti liika aisapainoinen lastaus kärryllä, jossa kyydissä kärry, ja sillä kärryllä puatti .....
     
  5. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    592
    Saadut tykkäykset:
    177
    On siinä varmaan jonnin verran liikaa. Mutta sauvat taitaa olla väsyneet, kun perse roikkuu ilman kuormaakin..
     
  6. LPR

    LPR Pehtoori
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    1 264
    Saadut tykkäykset:
    157
    Kyllähän tuo veneen paino on melkein kokonaan akselin etupuolella, mut eipä taia tuo vene painaa kolmee-neljääsataa kiloo enempää. Trailerin paino tietysti päälle.

    deit. Ei tuo vene taia painaa noinkaan paljoo.
     
    #86 LPR, 12.1.2018
    Viimeksi muokattu: 12.1.2018
  7. AJS

    AJS Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    13.11.2013
    Viestejä:
    2 176
    Saadut tykkäykset:
    215
    Minkä merkkinen vene?
     
  8. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    592
    Saadut tykkäykset:
    177
    Oma veikkaus painoksi trailerin kanssa ~300kg, mutta kuka noista tietää. Bella mosquito vm-66 ainakin papereissa, eli 12 vuotta tuoreemman moottorin hän saa. Netin syövereistä löysin samanmoisen paatin 90hp V-4, eli jamppi on ihan maltillinen moottori.

    Sellaiset mietteet tulevasta, että jalkakaasu, liivit, kypärä, eikä kaljaa ajaessa.

    Hissiä tai sen puoleen trimmiäkään en ajatellut hankkia, ainakaan vielä. On varmaan turvallisempi harjoitella näin.
    Tai menee niin kuin moni muukin projekti. Kiva suunnitella ja rakentaa, mutta itse ajaminen jää vähiin...
    Paha sanoa etukäteen.
     
    #88 Mika 82, 12.1.2018
    Viimeksi muokattu: 12.1.2018
  9. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    2 455
    Saadut tykkäykset:
    305
    Kyllä lähtee ”kuin jänis haavalta” paattisi voi vaatia jopa keulapainoa 55 Pirkkan saamiseksi plaaniin. Vauhdissa rokkaa varmaan mainiosti syvän V- Pohjan ansiosta, onko paattisi Terhi joka on olut alkujaan Ferrarin Punainen?
     
  10. klappi

    klappi jakkarakuski
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    4.6.2016
    Viestejä:
    1 500
    Saadut tykkäykset:
    694
  11. Woima

    Woima Mielensäpahoittaja
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    16.2.2013
    Viestejä:
    888
    Saadut tykkäykset:
    132
    On ainankin riittävän tehokas kone moskiitolle :eyepop:
     
  12. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    592
    Saadut tykkäykset:
    177
    Onhan siellä "keulapainoa" melkein sata kiloa. Tai ei aivan keulassa, mutta kuljettajan istuimen kohdilla... bellana tuo mulle myytiin, ja vastaavan näköisiä paatteja kuukle tarjoaa. Historiasta tiedän sen verran, että raumalla viimeksi ollut ajossa 60hp yamahalla.
     
  13. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    592
    Saadut tykkäykset:
    177
    Ja jos loppukesästä ei enää pelota, niin vien padan tuolle vanhalle kilpakuljettajalle viritettäväksi. Jostain jenkki foorumilta luin, että 90hp olis suht "helposti" otettavissa. 740cc kone.

    Noh, ehkä mietitään tätä viritystä vielä hetki :D
     
  14. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    592
    Saadut tykkäykset:
    177
    Vaijeriohjausta ajattelin paattiin, mutta ainakaan suomen kielellä en saanut yhtään (kuvaa tai myynti) osumaa googleen.

    Lapsena oli tuulilasipaatti, jossa oli sellainen uritettu rumpu ratin takana, jossa vaijeri kulki.
     
  15. Ferkuman

    Ferkuman Pientilallinen.
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    23.12.2011
    Viestejä:
    2 343
    Saadut tykkäykset:
    31
    Tuollaistako meinaat..? Jos uudempaan päädyt niin löytyy teleflexin ohjauslaitteita ja vaijereita.

    IMG_20180113_210415.jpg
     
  16. LPR

    LPR Pehtoori
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    1 264
    Saadut tykkäykset:
    157
    Kyllähän noissa Argoissa ym. kilpureissa yleensä on vaijeriohjaus. Paljon luotettavampi kuin kaapeli.
     
  17. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    592
    Saadut tykkäykset:
    177
    Juu, tuon tapaista haussa. Tuo on luotettava ja välyksetön ohjaus. Noita teleflexejä löytyy omistakin nurkista. Ajaa ne asiansa, mutta osa on mielestäni luokattoman heppoisilla materiaaleilla/materiaalivahvuuksilla tehty, kun kuitenkin aika oleellinen asia veneen hallintaa ja turvallisuutta. Muutamakin sellainen tullut vastaan, kun se muovikuori kuluu, niin vaijeri hyppii yli rummulla.

    Voi olla, että on vain hätävarjelun liioittelua, mutta näin vanhempana ja perheellisenä yrittää etukäteen hieman miettiä mikä voi mennä pieleen, ja miten ne voi ehkäistä.

    Ja itsellä ei ole kokemusta nopeista veneistä, niin senkin puolesta hieman jännittää, millainen on ajaa. Tai oli 18 jalkainen marino ht, joka oli suht nopea, +40 solmua, mutta oli hippasen eri tyylinen, joten ei voi verrata mitenkään.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  18. Ferkuman

    Ferkuman Pientilallinen.
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    23.12.2011
    Viestejä:
    2 343
    Saadut tykkäykset:
    31
    Kaapelikin varma jos isomman rummun laittaa ja riippuu käyttäjästä. Työvene käytössä nähnyt pienempiä teleflexejä. Monesti vaihdettu suurempiin rumpuihin ja alkoi kestämään eikä ollut enää välyksiä niin paljon.
     
  19. LPR

    LPR Pehtoori
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    1 264
    Saadut tykkäykset:
    157
    Mut kyllä kaikki tuontyyppiset ainakin kilpakäytössä ja vakavassa harrastekäytössä on oikealla vaijeriohjauksella eikä kaapelilla. Vaijeri oikein rakennettuna on tarkempi, välyksetön ja luotettavampi. Kaapeli on semmonen mökkiveneen liki huoltoa kaipaamaton helppokäyttönen ohjaus, mutta vauhtiveneessä kyllä vaijeria käyttäsin. Sit vähän isommissa alkaa olla jo hydrauliohjaus paikallaan.
     

Jaa tämä sivu