Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

yamaha 55 perämoottori

Viestiketju osiossa 'Vesikulkuneuvot' , aloittaja Mika 82, 23.9.2017.

  1. wictro

    wictro Kansalainen

    Liittynyt:
    20.8.2018
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ole liikaa kerinnyt tutustumaan siihen koneeseen, kun on toisen koneen (40hv evirude VRO 1989) asennus peräpeiliin kesken. Ja sähkötkin pitäs vetää uusiksi.

    Rakensin sille aika korkean moottoripukin ja sitten laitoin vielä siihen pukkiin renkaat alle, niin se koppa on about 2m korkealla, pitää hakea jakkara :D

     
  2. wictro

    wictro Kansalainen

    Liittynyt:
    20.8.2018
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös uudemmat ole 3-sylinterisiä, ja tehty muualla kuin yamahan tehtaalla? (siis uudemmat marinerit)
     
  3. smgt

    smgt Kansalainen

    Liittynyt:
    12.6.2018
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mulla on vanha kiilamaisella kopalla 55hp. Tämän vuosimallia ei tiedä kukaan.
    kantikkaalla kopilla sitten:
    50hp vm83, tunnus P.
    60hp tunnus on vissiin Q niin se olis 82. Näissä on moottori ja kaikki keskenään minusta samoja. Kopatki käy ristiin kun vaihtaa runkoon lukon vasta osat.

    Jotenki tuntuu että vielä isommissa koneissa ois perä ja vetoakseli sama. Ainakin veto akseli on paljon paksumpi mitä jossai toisessa 50heppasessa yamahassa. Kävin ostaa vesipumpun pyörää, niin tarjottiin paljo pienemmällä reijjällä olevaa ensin.

    Pitäs päästä vielä koeajamaan tuo 60hp moottori, että voi laittaa kohta talviteloille. Tai myyntii taas kerran :D
     
  4. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    1 539
    Saadut tykkäykset:
    419
    Tuo mun kiilakoppa oli -78. Hain purkaamolta termostaatin kannen ja siinä tuli sylinterin kansi mukana. Kansi olisi käynyt sylinteriin, mutta kansien jäähdytyskanavien peitelevy oli hieman erilainen. En tiedä, minkä vuotisesta purkukansi oli.
    Ainakin omassa 60 hp -85 kolme sylinterisessä koneessa iso perä K-akselilla. Näissä pienempi perä G-akselilla.
     
  5. smgt

    smgt Kansalainen

    Liittynyt:
    12.6.2018
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tervehdys pitkästä aikaa! Onkos arvon kansalla kokemusta sylinteriputkien vaihosta tai onko nämä porattavissa? ens kesäksi jos koittas vielä kasata koneen ettei tarvii enempää ostaa. Alkaa nurkat täyttyä yamahoista mitkä ei muka pamaha :D
     
  6. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    1 539
    Saadut tykkäykset:
    419
    Mielestäni ihan porattavaa tavaraa olisi, eli ei kovakromi. Ylikokomännät tietty vaatii. Sen verran kokemusta putken vaihdosta, että yhdestä 20 rikkinäisestä lohkosta prässäsin yhden ehjän putken pois. Sieltä se ainakin tuli ulos.
    Sorvilla painintyökalu ja prässin tietty vaatii.
    Tarkasti putsaa ja voitelee vain paikat sisään laittaessa. Ja toki kanavien kohdistus 2-t koneessa pitää huomioida.
     
  7. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    1 539
    Saadut tykkäykset:
    419
    Tuli tänään juttua tästä omasta yamaha/bella yhdistelmästä, kun mainitsin, että harkitsin myymistäkin, mutta harmittaa myydä, kun hinta todennäköisesti alle omakustanteen. Ja samaan hengenvetoon mainitsin, jos vain saisi ajettavaksi, niin voisi laitteen pitääkin.
    No kaveri pisti kyselyä fasen vauhtiveneily osastolle ja sieltä tuli useita vastauksia ongelmaan. Mikä siis oli tuo laukkaaminen.
    Ja kaikki vastaukset oli yhteneväisiä, kone ylös (joka täälläkin useasti mainittu) ja cleaver potkuriksi.

    Että ehkä vielä koitan noita, ennen kuin luovutan.
     

Jaa tämä sivu