Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Wickström 10-12 Hv vm.1929

Viestiketju osiossa 'Maamoottorit, moottoritekniikka' , aloittaja Kontio, 4.11.2018.

  1. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 065
    Saadut tykkäykset:
    489
    ^ Niin, hyväkuntoisena. Numismaatikolle noin vääntynyt ja hakattu on lähinnä arvoton. Sanoisin 3,20e/kg.
     
  2. Kontio

    Kontio aliHankkija
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    1.12.2011
    Viestejä:
    2 139
    Saadut tykkäykset:
    334
    Joo, ei tuolla kolikolla kyllä keräilyarvoa ole. Mutta mukavana historia knoppina sen voisi säilyttää moottorin mukana.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  3. V361

    V361 W.W.W.
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    10 002
    Saadut tykkäykset:
    1 481
    Eli normi tiivisteen hinta....
     
  4. Kontio

    Kontio aliHankkija
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    1.12.2011
    Viestejä:
    2 139
    Saadut tykkäykset:
    334
    Voikohan tälläisen koneen kaasutinta enää yksinkertaisemmin rakentaa ?
    Kaasutinta on kyllä aikojen saatossa ruuvailtu ja tiivisteitä leikkailtu. Vaan eipä ole entisaikojen sepillä ihan aina osuneet tiivisteet kohdilleen, vaan näköjään on tiivisteet falskanneet. Mitenhän on mahtanut toimia korjauksien jälkeen tuo moottori..?

    Mutta kysymys, mikä tämän morkulan tarkoitus on tuossa kaasuttimen kyljessä ?

    20181206_142414.jpg 20181206_142429.jpg 20181206_142442.jpg
     
  5. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    33 668
    Saadut tykkäykset:
    1 990
    Puhdas veikkaus, hitaan pyörimisnopeuden takia ilmavirtauksen kuristin riittävän alipaineen tekemiseksi imupuolelle ?
     
  6. V361

    V361 W.W.W.
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    10 002
    Saadut tykkäykset:
    1 481
    Ei välttämättä iso alipaine vaan ilman virtausnopeus että ohivirtaus saa imettyä riittävän määrän ainetta mukaan....
     
  7. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    18 666
    Saadut tykkäykset:
    2 709
  8. V361

    V361 W.W.W.
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    10 002
    Saadut tykkäykset:
    1 481
    Nojjooo, mut ohivirtauksessa ei se paineen alenema oo välttämättä kovin iso jos "imettävästä" putkesta/aukosta tulee riittävästi materiaalia...
    Eli ohivirtausilmiöllä ( periaatteessa alipaineella imetään materiaali ylipaineen kuljetettavaksi joissain sovelluksissa, ei koske kaasuttimia) saadaan imettyä ja kuljetettua materiaalia paremmin ja nopeammin sekä materiaalin poistopää on helpommin toteutettavissa kuin puhtaalla alipaineella.
    Esim. jotkut ruoppaus"pumput"...
     
  9. Kontio

    Kontio aliHankkija
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    1.12.2011
    Viestejä:
    2 139
    Saadut tykkäykset:
    334
    Katselinkin, että tuo imukaula on mahdottoman isokokoinen koko matkaltaan ja mitään kuristusta ei ollut suuttimen kohdalla. Joten tuo Jusapen arvaus taitaa olla juurikin oikea veikkaus.
     

Jaa tämä sivu