Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

WABCO-SCOOPMOBILE vm -69/70

Viestiketju osiossa 'Raskas kalusto' , aloittaja jusape, 3.5.2020.

  1. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 154
    Saadut tykkäykset:
    3 817
    Tulevaa ? jarrujen ? ehjäystä varten tarttis pirulainen varmaan jarruputkeakin hankkia ......
     
  2. Andy

    Andy Kansalainen

    Liittynyt:
    27.12.2019
    Viestejä:
    754
    Saadut tykkäykset:
    79
    Ei kait niitä nyt sellaisia, jarruthan on vaan vauhdin vihollinen numero yksi.
     
  3. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 154
    Saadut tykkäykset:
    3 817
    Ei sen vauhdin, vaan paikoillaan pysymisen takia, esim jotain ylärinne-alamäkipaikassa lastatessa tai nostaessa .......
     
  4. Andy

    Andy Kansalainen

    Liittynyt:
    27.12.2019
    Viestejä:
    754
    Saadut tykkäykset:
    79
    Huumoriksi oli tarkoitettu tuo kommentti, tottahan toki pitää jarrut olla kunnossa.
     
  5. kymi

    kymi Keski-ikääntynyt Apinamies
    KK Plus ADpack NoAd

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    5 053
    Saadut tykkäykset:
    806
    Siinä on äkkiä hiekkakuorma kenollaan kun @jusape päästetään jarrujen ääreen.
     
  6. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 154
    Saadut tykkäykset:
    3 817
    Koskas saat valmiiks mäkivetoradan siellä, sellaisen, jossa voi hidastaessa vaan kytkimen painaa pohjaan ja voi odotella vauhdin hiipumista turvalisesti ?
     
  7. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 154
    Saadut tykkäykset:
    3 817
    Oli se Alliksenkin kans alkuun ihan persiöstä koittaa touhuta jotain, hieman kenopaikassa, et vaihde päällä eteen-taakse vaihdellen ajoin + kaasun kans koittaa pitää/säädellä paikallaan oloa + aisoja nostaa tai kauhaa kippailla tyhjäksi ....
    Vittu siittä mitään tule, sellaisesta pelleilystä ....
    Senverran sillon senkans alkuun koittaen jotain tehdä, ilman jarruja, alko ketuttaan, et pientä koeajoa enempää, tämän kanssa en ajele. ne JARRUT ON OLTAVA toimivat ennenku enempi ajelee.
    Melkoisen vakava turvallisuusriskikin on, koneen jarruttomuus.....
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  8. Andy

    Andy Kansalainen

    Liittynyt:
    27.12.2019
    Viestejä:
    754
    Saadut tykkäykset:
    79
    Juu ei tosissaankaan passaa jarruttomilla koneilla ajella, eikös tässä vielä ollut "kova" laatikko niin ei edes pystyisi mitenkään kikkailemalla ajamaan. Ja tosiaan oli sarkasmia tuo meikäläisen kommentti.
     
  9. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 154
    Saadut tykkäykset:
    3 817
    Kova loota joo on vissiin tekniikanvaihdon takia kaiketi ...... Kattoo ny, jos täskuus ???? sais koeajoa ( vaikka pukkien nokassa ) edes vähän tehtyä ..... Mut hiukan epäilyttää kyllä se ....
    Pyörät kun käyttää auki ja kurkkii rumpuihin, niin mitälie paljastuvan ....... Ja sitä jarruputkee ainakin tarttis jostain hommata, ja siihen nippeleitä, ymsyms ....
     
  10. kymi

    kymi Keski-ikääntynyt Apinamies
    KK Plus ADpack NoAd

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    5 053
    Saadut tykkäykset:
    806
    Joo ei oo hääviä hommaa tuo jarruttomuudella leikkiminen. Rikkoo vaan muita paikkoja kun liiraa kytkimellä tai pieksää askia tai muuten.

    Porsche kun mulle tuli, niin oli käytännössä lähes jarruton. 17l aski+peräöjlytilasta tyhjennettiin kolmisen kymmentä litraa cafe cremeä ja rempattiin stefat ja jarrut. Tiettyjä tuohon jarruttomuuden aikakauteen liittyviä "velkoja" maksetaan edelleen...

    Ja joo, tuli koitettua keksintöä ilman jarrukenkiä kun piti siirtää. Yllättäen alkoi nuo kermakahvit maistua aika pitäviltä jarruilta tilanteessa kun mitään ei ollut ensinkään. Sylyllinen halkoja pyörien eteen mätettäväksi. Nykyään vetää kevyelläkin poljinvoimalla pyörät lukkoon, saa tottumaton varoa.
     
  11. Andy

    Andy Kansalainen

    Liittynyt:
    27.12.2019
    Viestejä:
    754
    Saadut tykkäykset:
    79
    Hyvällä tuurilla kun saa putket vedettyä ja rummut auki, niin saattaa jopa tulla putsauksella ja säädöllä kuntoon, jollei ole kengät lopussa.
     
  12. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    11 152
    Saadut tykkäykset:
    1 544
    Hihnaa saa liimalla tai niitillä kiinni ja rummut voi sorvata, sylinterit jos on pahasti ruosteessa, niin se lienee suurin haaste...
     
  13. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 154
    Saadut tykkäykset:
    3 817
    Joo, ehkä ..... Ja pääsylkky pitää vaihtaa johonkin toiseen ....
    Nestesäiliö on ajan saatossa kadonnut, ja tuohon on joskus vaihdettu jonkin auton pääsylkky tehostajineen .....
    Ja vaihtoonhan se siis nytkin menee siis. Eli ei alkuperäisys siinä kohtaa nykyistä enempää ainakaan kärsi .....
     
  14. JiiPee

    JiiPee Kansalainen

    Liittynyt:
    12.4.2016
    Viestejä:
    954
    Saadut tykkäykset:
    98
    Sylinteritkin voi sorvata ja tarvittaessa jopa putkittaa.
     
  15. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 154
    Saadut tykkäykset:
    3 817
    Jarruhommiin täs tarvis varmaan aine ja heti kun kerkiää, rueta ..... Jarruputkee vaan pitäis jostain hankkii, ensin ehken pitää vanhat kyl purkaa, et näkee juntturikierteet, mitä ovatten.
    Voi ehkä olla, et toi normipilli SAATTAA sopia, joskun juntturit löytyy, mut voi olla että ei ole hyvä, täs kun 2 jarrusylinteriä per pyörä, nykyputket lie sitä 1/4" kokoa ( 6.35mm ) ....
     
  16. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    11 152
    Saadut tykkäykset:
    1 544
  17. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 154
    Saadut tykkäykset:
    3 817
    Enpä tota "Jenkkiosat" kauppaa muistanutkaan taasen, kun ei ole koskaan tullu asioitua .... Jos paikkaansa pitää toi 21 ekua 7.5m kieppi , et sen koko paketti olis, niin ei kallista edes .... viksusliikkeessä kuparinen 12ekua metri ......
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  18. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 154
    Saadut tykkäykset:
    3 817
    Perkuta ku olis toinki taaas älynny viimeviikol, kaveri Partsilta tilas Duallyyn käppärivaijerit torstai-perjantaina, tänää paketti tuli, olis ottanu siihen samaan lähetykseen 5-7.5m kiepin, kait sitä US-partsillakin olis ollu .....
    US-center ja sit kun lopetti, niin pitää uusia eri toimittajia sit osille jatkos kahtella ......
     
  19. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    11 152
    Saadut tykkäykset:
    1 544
    Koskisen Lasselta olen ottanut nuo vähäiset jenkkien osat mitä viime aikoina olen tarvinnu...
     
  20. Nuhvi63

    Nuhvi63 Kylähullu
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    16.6.2018
    Viestejä:
    2 870
    Saadut tykkäykset:
    875
    Taitaa joku 40 m kieppi olla pajan naulassa jarruputkee.
    Ja lajitelma junttureita.
     

Jaa tämä sivu