Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Volvon ilmajousitus ja paineanturit

Viestiketju osiossa 'Raskas kalusto' , aloittaja Nuhvi63, 29.10.2020.

  1. kymi

    kymi Rahtari
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    10 538
    Saadut tykkäykset:
    2 011
    Ei mopolla mahdottomia.
     
  2. oh1hih

    oh1hih oh1hih - kylän kuitukeisari ;-)
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    1.12.2015
    Viestejä:
    11 481
    Saadut tykkäykset:
    1 519
    No ei, mutta toki tossa on numeroina teho/painosuhde varmasti parempi kuin @Nuhvi63 :n työajokissa (vaunun kanssa), mutta miten lie täyskuorma suorituskyky sitten käytännössä =D.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  3. Nuhvi63

    Nuhvi63 Kylähullu
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    16.6.2018
    Viestejä:
    7 569
    Saadut tykkäykset:
    3 779
    Joskus harvoin kun pääsee pelkällä nupilla keikalle tai on joku jakokuorma mitä vie nupilla perille niin kyllä ikeniä naurattaa kun voiman tuntee...
    Kärry vastustaa menoa tyhjänäkin uskomattoman paljon.
     
  4. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    60 008
    Saadut tykkäykset:
    6 248
    Vääntö, varsin alemmalla kierrosalueella, siel lie isommassa merkityksessä, mitä ponimäärät....
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  5. Joona.S

    Joona.S Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    29.9.2013
    Viestejä:
    4 552
    Saadut tykkäykset:
    2 656
    E14 Sisu kyllä muuttu ihan eri vehkeeks kun siihe kirjottivat +600hp ohjelman , alunperin 475 malli ja kyllä silläki pärjäs kohtuuvella nuppina maansiirrossa , peräjuttua kun rupes vetämään nii sillo se tuntu kyllä aiva onnettomalta.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  6. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    21 763
    Saadut tykkäykset:
    3 755
    Jos painetta riittää, eikä mitään epäillyttävää ole, niin ei varmaan tuollaiselle pienehkölle turbolle toinna tehdä mitään.

    Tuossa erään turbopajan kanssa juttelin tuosta veneen turbosta. Pelkkä purettuna tarkastus ja kasaus maksaisi kolmisen sataa. Oletettavasti remonttia olisi tulossa, niin hinta kipuaa uuden hintaluokkaan. Suomessa sama turbo kuin alkuperäinen maksaa n. 1000 e, maailmalta n. 600 e. Marmoritiskillä toki piillä kerrottuna. Vene savuttaa jonkin verran, niin epäilys on turbossa.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  7. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    60 008
    Saadut tykkäykset:
    6 248
    Vaiko suuttimissa.....
     
  8. kymi

    kymi Rahtari
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    10 538
    Saadut tykkäykset:
    2 011
    Eipä noita oikein huollattaa kannata, ellei sitten samassa yhteydessä tehdä jotain muutoksia, joita ei uusissa turboissa saa. Mutta toisaalta etenkin asennuksissa missä turbon vaihto vaatii ison operaation, kannattaa suosia ihan luotettavia myyjiä.
     
  9. YxJampe

    YxJampe Klenkkaava Rasvanäppi.
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    11 897
    Saadut tykkäykset:
    1 615
    Pitäiskö sanoo että käyttökelpoisella alueella ja osuu yksiin välityksien kanssa.
    Aikoinaan maanrakennusfirmassa jokusen kasetin katsastin. Oli vähän ärsyttäviä sen firman uusimmat ja tehokkaimmat autot. Ei tarvinnu olla kummonen mäki kun vauhti putos 60kmh hujakoille, väännöt niin alhaalla. Tossa kohtaa tehottomammat menikin sitte ohitte, vääntöalue niissä oli pikkasen ylempänä.
     
  10. YxJampe

    YxJampe Klenkkaava Rasvanäppi.
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    11 897
    Saadut tykkäykset:
    1 615
    Juu ei pienempiä perusturboja mutta isommat muuttuvageometriset on sitte asia erikseen kun hinnat melko suolasia. Noita ei kylläkään kaikki korjaa.
     
  11. oh1hih

    oh1hih oh1hih - kylän kuitukeisari ;-)
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    1.12.2015
    Viestejä:
    11 481
    Saadut tykkäykset:
    1 519
    Njoo, ei se vääntö ole mitään jossei ole mukana myös kierroksia, Joulet ne kulkinetta kuljettaa.

    Taitaa näissä nykymoottoreissa joissa suurin vääntö on ihan softassakin rajattu, löytyä kaikella järjellä suurin teho juuri siitä pisteestä jossa (kierroksia lisätessä) vääntö lähtee laskemaan.
    Tuossa 5,5L Volvon koneessakin softa sanoo että 700Nm yli ei mennä -> vääntökärässä on monta sataa rpm flätti kohta 700Nm kohdilla.

    (Nyt sitten isompien koneiden käskytttäjät voi keulia nyyttonmetreillä (paitsi kymi jonka Ategossa on toistaseks 0Nm vääntöä))
     
  12. kymi

    kymi Rahtari
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    10 538
    Saadut tykkäykset:
    2 011
    Ei passaa liikaa hehkuttaa OM:n turboa, menee ajankulu maailmassa sekaisin kun maapallon pyörimiseen vaikuttaa isot voimat.
     
  13. oh1hih

    oh1hih oh1hih - kylän kuitukeisari ;-)
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    1.12.2015
    Viestejä:
    11 481
    Saadut tykkäykset:
    1 519
    Nollalla jakamisessa on riskinsä =D.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  14. AJS

    AJS Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    13.11.2013
    Viestejä:
    9 305
    Saadut tykkäykset:
    1 704
    Matalalta kiertävät koneet ja pitkät välitykset, tappaa kaiken sen kamalan tarpeellisen yliarvostetun alakierrosväännön.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1

Jaa tämä sivu