Hyvää iltaa kaikki mutterinpuristelijat!
Ollu aikeissa liittyä foorumille mutta on aina vaan jääny tekemäti!
Tuli hankittua ruotsalaista romurautaa noin 8000kg ja olis muutamia kysymyksiä.
Kyseinen kone on ollut rautakaupalla uudesta asti töissä ja on siitä siirtynyt kaupan pitäjän hevostallille viettään joutilasta aikaa.
Tuntimittari näyttää karvan yli 11000h ja uskon et pitää aika lähelle kutinsa
Eli kyseessä on mehuvetoinen 2wd härveli
Mitä öljyä asiantuntijaraati käyttää omissa volvoissa?
Öljyt laskin ulos ja oli aikamoista kermakahvia mutta rautaa tai muuta kikkaretta ei tullut mukana.
Lykkäsin lootaan ATF öljyt ja rupesin miettimään että olikohan järkevä ratkasu.
Suodattimia en vielä vaihtanu ku meinasin vaihtaa muutaman tunnin ajon jälkeen uudestaan
Tein lumitöitä noin 2h ja vaihteisto tuntui pelittävän paremmin ku kermakahvilla.
Muutamia juttuja oon lukenu missä on suositeltu ATF öljyjä että ilmeisesti kikkare pelittää myös sillä.
Kone vilkutti/vilkuttaa edelleen punaista valoa transmission kohdalla mut en oo varma onko lämpötila, öljyntaso vai painevalo. Valo ei siis pala kun maksimissa 2 sekunttia pisimmillään.
Käsimittarilla lootan kylki ei tunnu kuumalta
Kuvassa valo merkittynä:
Ollu aikeissa liittyä foorumille mutta on aina vaan jääny tekemäti!
Tuli hankittua ruotsalaista romurautaa noin 8000kg ja olis muutamia kysymyksiä.
Kyseinen kone on ollut rautakaupalla uudesta asti töissä ja on siitä siirtynyt kaupan pitäjän hevostallille viettään joutilasta aikaa.
Tuntimittari näyttää karvan yli 11000h ja uskon et pitää aika lähelle kutinsa
Eli kyseessä on mehuvetoinen 2wd härveli
Mitä öljyä asiantuntijaraati käyttää omissa volvoissa?
Öljyt laskin ulos ja oli aikamoista kermakahvia mutta rautaa tai muuta kikkaretta ei tullut mukana.
Lykkäsin lootaan ATF öljyt ja rupesin miettimään että olikohan järkevä ratkasu.
Suodattimia en vielä vaihtanu ku meinasin vaihtaa muutaman tunnin ajon jälkeen uudestaan
Tein lumitöitä noin 2h ja vaihteisto tuntui pelittävän paremmin ku kermakahvilla.
Muutamia juttuja oon lukenu missä on suositeltu ATF öljyjä että ilmeisesti kikkare pelittää myös sillä.
Kone vilkutti/vilkuttaa edelleen punaista valoa transmission kohdalla mut en oo varma onko lämpötila, öljyntaso vai painevalo. Valo ei siis pala kun maksimissa 2 sekunttia pisimmillään.
Käsimittarilla lootan kylki ei tunnu kuumalta
Kuvassa valo merkittynä: