Vituttavat tai muuten turhat sisustukselliset asiat ja elementit kämpissä

Viestiketju:
Vituttavat tai muuten turhat sisustukselliset asiat ja elementit kämpissä

Akka pisti jotkut verhot joskus ikkunan eteen. Oli vaan luokkaa 20cm liian pitkät, eli häntä laahasi maata. Koitat sitten imuroida, kun verhot suulakkeessa ja muutenkin keräävät pölyä.
Aikani kattelin, ehkä pari vuotta kunnes lyhensin verhot.
Siitä akka rupes motkottaa, et ne oli jotkut Irma tätivainaan -70 luvun retroverhot. Ja otti koko verhot pois 😅.
Eli loppu hyvin, kaikki hyvin.

Kun vuosituhannen vaihteessa emännän kanssa avioiduttiin ja tupa rakennettiin niin onneksi meillä oli yhteinen maku sistushommille eli mentiin käytännöllisyys edellä. Kaikkiin seiniin meidän makkaria lukuunottamatta lasikuitutapetti ja ne maalattiin. Keittiön kaapistot sileää pintaa sekä tiskipöytään iso rosterinen kansi pesualtailla. Puhtaanapito on ollut helppoa. Yläkerran aula ja huoneet maalarinvalkoiseksi jätettiin tahallaan koska meitä oli vielä silloin kaksi eikä tilat olleet asuttuja. Poikien kasvettua muuttivat yläkerran huoneisiin mutta heilläkään ei ollut tarvetta väriä muuttaa. Sielläkin olisi tarvitessa ollut helppo homma kun sielläkin on lasikuitutapetit.

pa061875.jpg

Velipoika ja sen aiempi morsian meinas velipojalla maalata paikkoja valkoiseksi, tuumasin, ei asia minulle kuulu, mutta MIETTIKÄÄ NYT OIKEESTI ennenkuin maalaatte puunväriset siis lakatut mutta tummenneet mäntypaneloidut katot ja seinät valkoiseksi - no en tiedä miettivätkö, mutta eivät sitten maalanneet, mikä on aivan helkkarin hyvä asia. Ei olisi puu enää näkynyt.
80-lukuisesta talosta maalattiin tumma paneelikatto valkoiseksi ja ensin vähän vastustin mutta ensimmäisen neliön jälkeen olin samaa mieltä, tuli paljon valoisampi.

Muista kyllä samaa mieltä, varsinkin noista typeristä englanninkielisistä mietelauseista.. Tässä pirtissä oli vessassa joku semmoinen niin ehdotin emännälle että laitetaan kaupan ehdoksi että nuo typerät tarrat pois vaan käski pitää suun kiinni.. :)

Mä voin myydä satasella sellaisia, mitkä on trendikkäästi laho... rustiikkisia.

Tehkää nyt äkkiä kartelli. Tuo ei tuolla tavalla hyövää ketään.

Äijät hei, ei sisustustaidetta millään pikkurahalla ole kaupan.
Tollanen lava ni vähintään se 585€ ni alkaa kuulostaa taiteelta ja kauppa käy sitten niin ettei meinaa tarpeeksi huonoja lavoja keretä etsiä.

Huli saisi olla vielä nurkassa lampunjalan virkaa hoitamassa.

-Sisustustakat
-Saunan lasiseinä minkä takana on laude 5cm päässä.
-Aamiaiskaappi
-Yläkaapiton keittiö
-Eteisetön talo
-Huonot liesituulettimet
-Kiinteät ikkunat
-Seinäasenteinen wc
-Minun autotallia pienemmät tontit

Edit=
Lisätään vielä muutama kohta listaan
-Mattamustat vesikalusteet
-Muutaman m² makkarit.
-Talotekniikka kodinhoitohuoneessa
-Kattojen turhat jiirit, lyhdyt erkkerit, murtamiset yms.
-Tulisijaton talo
-matalalle rakentaminen
-keittiö tai muu paljon käytettävä tila yläkerrassa

Viimeksi muokattu:
-Sisustustakat
-Aamiaiskaappi
-Yläkaapiton keittiö
-Eteisetön talo
-Huonot liesituulettimet
-Kiinteät ikkunat
-Seinäasenteinen wc
Nämä kaikki on myös mun miinuslistalla.
Rakentamisvaiheessa oli tahtona että saunaan tulee puuovi eikä lasinen. Kuitenkin siihen toimitettiin lasiovi. Hiukan otti pattiin kun sunan lämmitti niin lasiovi hehkui lämpöä pesuhuoneeseen että sielläkin oli melkein yhtä lämmin kuin saunassa joten suihkun jälkeen piti mennä pukeutumaan pihalle tai tupaan. Sauna ja pesuhuone kun ovat keskellä tupaa josta ei ole ikkunaa ulos joten sellaisen aukaisua ei ollut. Apuna tuohon oli että lasioven päälle laitettiin iso paksu pyyhe joka edes vähän auttoi ongelmaan.
Otettiin varmaan 15v sitten vanha pihasauna käyttöön ja sähkösaunasta tuli varasto.

-Sisustustakat
-Aamiaiskaappi
-Yläkaapiton keittiö
-Eteisetön talo
-Huonot liesituulettimet
-Kiinteät ikkunat
-Seinäasenteinen wc
Mikä edes on aamiaiskaappi?

Takaisin