Verkkolaite kiinalaiseen Webastoon

Viestiketju:
Verkkolaite kiinalaiseen Webastoon

Omat mittaukset 2kw mallista oli hehkutuksessa noin 10A ja täydellä teholla 2.6A.
Termostaattia ainakaan tässä mallissa ei ole, joten niin kauan höökii täysiä, kunnes itse säätää tehoa pienemmälle.
Juu, omaa lämppärin ottamaa virtaa en ole mitannut vaan tuo lukema oli sen mitä laturi näyttää, ollen kytkettynä akkuun.. todellinen virta lienee isompi..
hehkutuksen jälkeen noissa ei kait ole isoja eroja kun sähköä menee vain puhaltimeen ja pumppuun..? Ja mulla on tuossa termostaatti, sijaitsee käyttöpaneelissa seinällä..
 
Laturien ilmoitetut ( teoreettiset ) Amppeerit harvoin on sitä, mitä sieltä oikeasti ulos tulee.
Mullakin toi yks laturi on 12A ilmoitettu, mut koskaan en ole laturin ämpärimittarissa tai pihtivirtamittarilla saanut yli 9A lukemia näkymään. Vaikka olis liki tyhjät 2×100Ah - 2×140Ah akut rinnan kytkettynä latauksessa....
 
Liian pienillä akuilla ei tule kuin sanomista. Itsellä 5kW ilmawebasto ja siinä melko tuore 45Ah akku, sekin jatkuvasti ylläpitolatauksessa Ctek'in 5.0 Polarilla.
Kolme viikkoa lämmitettiin tallia yhteen soittoon kun ulkolämmöt painui lähelle -30 astetta. Ei ollut ongelmia lämmittimen päällä pysymisessä.
Käynnistysvaiheessa ei riitä pelkkä 8Ah akkulaturi, tämä tuli ilmi kun kaveri yritti käynnistää samanlaista laitettaan.
Eli 5 A laturi siis riittää 5 kW lämmittimelle jatkuvaan käyttöön. Käynnistykseen taas riittää omien kokemuksien mukaan tuo 10 Ah akku. Oma laite on liikuteltava tietokoneen koteloon survottu, joten iso akku ei systeemiin mahtunut. Alkaa epäily voimistua tuon oman laturin asetuksesta 2 A lataustilaan. Tuo mahdollinen 4 A saattaa riittää lataustason ylläpitoon

Edit: Painovirhe korjattu, Eli 5 A laturi oli ennen 5 Ah laturi.
 
Viimeksi muokattu:
Amppeeritunti (Ah) on hieman eri asia kuin amppeeri (A). Mutta ei se nyt taida olla tässä tapauksessa asian ongelma.
 
Amppeeritunti (Ah) on hieman eri asia kuin amppeeri (A). Mutta ei se nyt taida olla tässä tapauksessa asian ongelma.
Tosin kiinalainen laturi on joskus semmoinen 5Ah: n vehje kun tunnin päästä tulee savut ulos. Löytyy myös 8Ah: n malli.
 
Tosin kiinalainen laturi on joskus semmoinen 5Ah: n vehje kun tunnin päästä tulee savut ulos. Löytyy myös 8Ah: n malli.
No kerroppa mistä löydät ei-kiinalaisen laturin, kiina käsittää tässä tapauksessa myös taiwanin...
 
Käytännön kokemukset ovat osoittaneet, että 9.5 Ah:n akku ja linkin 5A laturi ovat riittäneet koko päivän kestävään "kiinanwebaston" lämmitykseen https://m.motonet.fi/fi/tuote/455642/CTEK-Polar-MXS-50-alylaturisetti. Lämmitin on ollut täydellä laukalla. Tarkkoja tuntimääriä lämmityksen kestoille en muista, muuta kuin "aamusta iltaan". Akku on ylläpitolatauksessa varsinaisen käyttöajan ulkopuolella, samaisella laturilla.

Tuossa ctekissä on laturin omat johdot pakkasessakin taipuisia ja tuntuvat kestävän käyttöä. Sen sijaan mukana tuleva laturinjohdon DC-puolen jatkokaapeli on ihan muovikuorista koppuraa. Ilkeävätkin laittaa tuollaiseen pakkasmallin-pakettiin tuollaista kuraa. Laturi muistaa virtakatkon jälkeen asetuksensa. Kallishan tuo on.
 
Niin jollei se akku siinä pakko ole olla niin hommaa tai teettää jostain sopivan powerin ja sillä pyörittää,jos Kiinan Webasto sisältä elektroniikkaa ei ehkä ole järkevä pyörittää vaan pelkällä vanhan-aikasella akkulaturilla,ei tykkää siitä komponentit kun jännite on mitä on.
itsellä ikivanhassa Webastossa pelkä 24v akkulaturi muttä siinä ei elektroniikkaa ole.
 
On se akku siinä hyvä, ei tartte olla ihan niin suuri laturi kun mitä laite ottaa hehkutuksen aikana virtaskata...
 
Ja saa käytettyä jäähdytyskäytön, kun tulee sähkökatko.
 
Tuossa mulla on muistaakseni 22A pakka se riittää tähän kyllä,mutta pääasiahan on että homman saa pelaamaan.
 
Kokeilut Kiinawebaston powerista jatkoa. Lämmittimeen kytketyn 4 A ylläpitolaturin asetuksissa on valittavissa kolme kuvallista toimintoa: moottoripyörän- auton- ja lumitähden kuvat. Systeemissä on akkuna 10 Ah moottoripyörän akku, joten valittuna oli moottoripyörän kuva ja sen asetukset. Bilteman samanlaisen laturin ohjeissa on valinnat 4 A ja 2 A ja talviasetuksen latausvirroista. Varmaan tuo moottoripyörän valinta on 2 A latausvirta, se ei riittänyt pitämään akkua varattuna ja tarvittiin se traktorin akku omalla laturillaan.
Nyt lämmittimeen kiinteästi kytketyn ylläpitolaturin valinta on auto ja laturi ilmoittaa jatkuvasti akun olevan täysi ja jännite on 12,8 V. Oletetaan että sähkön puutteen aiheutti tuo laturin valinta moottoripyörä.
 
Mulla aito Webasto 3,5kW ilmalämmitin. Vaikka on uudehko (täysi) auton akku 60Ah ja 4A (mitattu) puskeva ylläpitolaturi, niin akun napajännite laskee alle 12V, jos vuorokauden täysillä lämmittää. Eli ei riitä 4A laturi.
 
Siinä kiinan webasto ketjussa tuli mainittua se vanhan atx powerin+ups:n käyttö webaston syöttönä. Se on pelannu kokoajan hyvin ja 100% luotettavasti. Pari sähkökatkoa tullu tänä aikana ja ups vaan sen hetken piipittäen syötti akusta virtaa kunnes sähköt tuli takasi päälle..
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös