Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Veneiden vakavuus - uponnut luotsivene, ym.

Viestiketju osiossa 'Vesikulkuneuvot' , aloittaja Josva, 31.12.2017.

  1. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    33 671
    Saadut tykkäykset:
    1 990
    Juu ei.... osassa koneita kun on vielä vähän upotettu kattorakenteeseen.......
     
  2. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 067
    Saadut tykkäykset:
    489
    Siitä pääsis nurin ollessa avattaessa ilma karkuun ja sitten se vene uppois kuitenkin ennen kuin kukaan ehtii pois. Nuo on ollu aika haastavia hommia pelastaa kaatuneen laivan ilmataskuista ihmisiä. Vaikka reiän sais tehtyä, on ilmanpaine valtava heti kun aukko on auki.
     
  3. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    33 671
    Saadut tykkäykset:
    1 990
    Kabiini ei ole tai liene ilmataskuksi , pinnalla kannattelevaksi ajateltu parin neliön , muutaman kuution tila ?
     
  4. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 067
    Saadut tykkäykset:
    489
    Mut kyllä siinä viima viheltää, kun se kajuutta täyttyy ja ilma karkaa.
     
  5. pajs

    pajs Mutunvilkku Pietarsaaresta
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    25.1.2012
    Viestejä:
    5 639
    Saadut tykkäykset:
    658
    ....hytti repiä kokonaan pois. :D
     
  6. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    33 671
    Saadut tykkäykset:
    1 990
    Hyttiin kellukkeet ja pikalaukaisuirroitinsysteemi hätätilanteita varten....
     
  7. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    1 251
    Saadut tykkäykset:
    352
    Tuollaiseen perinteiseen kuitupaattiin, joka tehty kahdesta palasta, olis varmaan helppo toteuttaa. Korvataan vain sauman peittävä törmäyslista räjähtävällä tulilangalla. Elohopeanturi tunnistaa, nyt on paatti nurinpäin, ja poks.
    Mahtaisko mennä ehdotus läpi? :D
     
  8. topik

    topik Väsyttää
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    3 239
    Saadut tykkäykset:
    406
    Kansirakenteisiin sähköpotkurit joilla saa pyöräytettyä aluksen oikein päin. Parashan seon tuollaiset alukset joilla joudutaan liikkuun huonossa kelissä tehä ihan varmasti itse oikeaviksi. Varmaan tän jälkeen testataan paremmin eikä vaan luoteta laskelmiin.
    Traktorin hytin kattoluukkua muistan selitetyn jäällä ajon turvavarusteeksi.

    Tästäpä tuli mieleen, kun nuorena kaverin merssua mainostettiin tytöille, että siinä seon luukullinen mersu.
     
  9. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    4 242
    Saadut tykkäykset:
    729
    Ohjaushytin ovet ovat yleensä sisäänpäin aukeava, miksei tässä kuolemanloukussa?
     
  10. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    33 671
    Saadut tykkäykset:
    1 990
    Juu ulospäin aukeavaa ei auki saa ennen kuin koppi on jo täynnä vettä ja senkin jälkeen hitaasti....
     
  11. AJS

    AJS Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    13.11.2013
    Viestejä:
    3 607
    Saadut tykkäykset:
    445
    Voisiko tuollaisessa veneessä olla vaikka katolla "paukkuliivit"
     
  12. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    4 242
    Saadut tykkäykset:
    729
    Tämä purtilo ei ollut itseoikaiseva vaikka luotsiveneiden täytyisi mielestäni ehdottomasti olla, itseoikaisevuutta ei myöskään tehdä paukku kellukkeilla tjms epämääräisellä konstilla.
     
  13. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 067
    Saadut tykkäykset:
    489
    Nykyvaatimusten mukaan ei tarvitse olla. Mikään pykälä ei vaadi mitään vakavuustodistusta noilta viranomaisveneistä. Se onkin käsittämätöntä, sillä varmasti luotsien keskuudessakin on epätietoisuutta veneiden ominaisuuksista, varsinkin kun samat luotsit työskentelevät useilla eri luotsiasemilla erityyppisine luotsiveneineen. Luotsikutterinhoitajien eli kipparien sensijaan luulisi tuntevan aluksensa aika hyvin, mihin keliin milläkin lähdetään. Jokaisella luotsiasemalla on nopean luotsiveneen lisäksi uppoumarunkoinen luotsikutteri, joka on itseoikaiseva huomattavasti merikelpoisempi, mutta niitä ei haluta käyttää hitauden vuoksi muulloin kuin pakon sanelemana, eli jääolosuhteissa.
     
  14. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    3 348
    Saadut tykkäykset:
    503
    Mielestäni juurikin noin. Setorilla kun joskus jäällä ajelin niin kokeilin miten luukku aukeaa. Kirveenterällä vivuten siinä sai sen vaijerin liikkumaan ja kyllä luukku aukeni vaikka oli ollut vuoskymmeniä availemati. Tosin ei ihan käsivoimmin mutta onhan se kirves aina hytis mukana ja luukkuhan on avattava ennen jäälle ajoo
     

Jaa tämä sivu