Vanaja-Ajokki -59 runkonumero

Viestiketju:
Vanaja-Ajokki -59 runkonumero

mick

Tulokas
Liittynyt
29 Heinäkuu 2019
Viestit
1
Moi! Sattuisiko kukaan muistamaan/tietämään mistä löytyy Vanaja-bussin runkonumero? Vuosimalli mitä luultavimmin 1959.
bussi_43.jpg
 
Tervetuloa !
Kysymykseen en osaa vastata, mut hienon näköinen "aihio" toi on .....
 
Tällainen Vanaja vähän vieraampi mutta runkonumero meistos tuli vasta 1963 vuonna pakolliseksi ni voi olla että numero on ollut vain jossain laatassa.
Ja se laatta voi olla (on voinut olla) oikeastaan missä vaan, oven pielessä, moottoritilassa tai ohjaamossa jossain.
 
Tällainen Vanaja vähän vieraampi mutta runkonumero meistos tuli vasta 1963 vuonna pakolliseksi ni voi olla että numero on ollut vain jossain laatassa.
Ja se laatta voi olla (on voinut olla) oikeastaan missä vaan, oven pielessä, moottoritilassa tai ohjaamossa jossain.

Voi olla myös, että on identifioitu aikanaan moottorin numerolla. Käsittääkseni valmistenumero piti noissa vanhoissa taannehtivasti meistää runkoon, eli voi olla missä vaan.
 
Kaverilla oli joku -50 luvun lopun Land Rover aikoinaan runkonumeroa siitä ei koskaan löytyny muualta kuin lapusta konehuoneessa,että siinä ainakaan ei mitään ollu tehty jälkikäteen
 
Isäukon -65 MG:hen piti meistää numero, kun ei löytynyt. Myöhemmin löytyi konehuoneesta johtosarjan alta. Myös -50 Jeeppiin (ollu Ukolla jo vuodesta -62) muistaakseni on lyöty jälkikäteen numero runkoon.
 
Mielestäni kaikissa on runkonumero edellytty määräaikaiskatsastuksessa, joten voi olla meistetty vaikka jälkeenpäin.
 
Yleisesti on ohjeistettu meistämään runkonumero oikean eturenkaan etu-, tai takapuolelle riippuen tilasta. Voi tosiaan olla missä vaan tuon ikäisessä mutta nuo paikat kannattaa ekana katsoa, ja kunnon teräsharjaus on suositeltavaa ellei jopa pakollista...
 
Minä meistin itse eräänä syksyisen myskyisenä yönä, samaan paikkaan missä suomiyksilössäkin oli, eli hanttarin puoleiseen runkoaisan päähän, sitten jesarista matala allas runkonumberin päälle ja suolavettä altaaseen, aika autenttisen näköinen tuli:D
 
Ilman väärentäjiä ei vastarintaliike olisi onnistunut vastarinnassaan ja natsit olisivat voittaneet. :rolleyes:
 
Oon määki yhteen -85 tuonti Vetteen ja -97 Camaroon lyönyt ite numerot. Ei inssi mitään rek katsastuksessa mutissut niistä.
 
Käyttiksen määräaikaiskatsastuksessa aina yhtä mukava ohjelmanumero on runkonumeron haku. Jos tuon haluaisi oikeasti todeta niin pitäs työkaluilla purkaa. Alkavat kyllä jo konttorilla muistaa alun ja lopun muutamat merkit.
 
Mulla oli 60-luvun Volvo-bussissa runkoaisan, muistaakseni oikeanpuoleisen, päässä yläpinnassa. Keulapellit avattuna löytyi ryömimättä.
 
Takaisin
Ylös