Valmet 604 -82 projekti / ulosottoa ei saa kytketyksi enää päälle

Viestiketju:
Valmet 604 -82 projekti / ulosottoa ei saa kytketyksi enää päälle

PPursimo

Tulokas
Liittynyt
17 Elokuu 2014
Viestit
4
Viime talvena tuli linkoessa valmetin ulosotosta toimintasavut ulos. No lopputalvi aurattiin perälevyllä ja nyt olen alkanut selvitettä syytä miksi ei ulosottoa saa päälle. Oletin että kytkin ( siis parikytkimen toinen puoli ) tuli tiensä päähän.
Aloitin ohjaamon lattian purkamisella. Ohessa kuvia.
IMG_0077.jpg IMG_0078.jpg IMG_0080.jpgIMG_0081.jpg IMG_0082.jpg IMG_0083.jpgIMG_0084.jpg [ATTACiH=CONFIG]18343[/ATTACH] IMG_0087.jpgIMG_0088.jpg IMG_0089.jpg IMG_0090.jpgIMG_0091.jpg IMG_0092.jpg IMG_0093.jpgIMG_0095.jpg IMG_0096.jpg IMG_0097.jpgIMG_0098.jpg
Ilmeisesti painelaakerin jouset oli mennyt poikki, mutta kytkinasetelma menee nyt kanssa laakereiden ohella vaihtoon.
Ulosottoakseli en saa pyöritettyä vaikka sieltä pitäisi pari pulttia vissiin saada pois.
Täytyy jatkaa tutkimista. Onkos vakka-suomesta ketään valmetin tuntijaa joka ehtisi avuksi tarvittaessa?
 

Liitetiedostot

  • IMG_0085.jpg
    IMG_0085.jpg
    168.6 KB · Lukukerrat: 3,359
Onko tuosta mennyt molemmat painelaakerit hajalle, kun noissa kynsissä on tuollaiset sulamisjäljet ? Eli onko tuo toiminut sitten enään vaan tuolla painelaakerin takaosan olkapäällä ?
 
Siltä näyttää, että painelaakeri on hirttäny kiinni ja tuhonnut käpälätkin sitten .....
 
visiinki ehjääntyy jos panee koneen poikki ja uuden kytkimen
 
Tosta tuli taasen jälleen mieleen, et tarttis katkasta toi 903 ja kurkata kytkimeen kans .... VOA-akselin stefat vuotelee taasen öljyä sinne, tai vuotaneet jo vissiin 3 vuotta ....
 
903 on ainakin niin, että työntövarren korvakko otetaan pois, sieltä takaa sokka ja peltilaippa pois, 8mm pultti voa-käyttöakselin päähän ja vetäistään se 30-50cm takaa akselia ulos .....
 
Saahan sen tehtyä lattian kauttakin, mut viimeks kun esim ton 903:sen kytkintä kurkkisin, niin oli kolmen vartin homma ku kone oli poikki, ja sitten on hyvät tilat tehdä,
ei tarvii ovenlävestä kurkotella huonoissa asennoissa sinne kytkinkoteloon .....
 
paikka.jpg holkki.jpg
Nyt projekti on edennyt eteenpäin. Uusi asetelma ja kytkinlevy paikoillaan mutta ongelmia riittää.
Miten tuon kytkentäholkin saa paikalleen niin että tappi menee uraansa. Ja kuuluiko sen olla urassa. Eikös holkki ollut uraosa eturenkaita päin.
 
Kyllähän ilmeisesti tuon holkin uran tarkoitus on olla siirtovivun natsassa....
Kuvasta vaikea päätellä kumminpäin holkin sitten pitäisi olla...
Kokeilisin miten kytkentävivun siirto vaikuttaa natsan sijaintiin ja siittä päättelemään holkin asentoa.
 
Niin ja ite vähänkin harvemmin tai vieraampien ropattavien laitteiden purkuvaiheesta otan aika paljon kuvia.
Niistä voi koontivaiheessa olla isokin apu, kun näkee miten mikäkin on ollut ennen isompaa pilkkomista...
 
Niin ja ite vähänkin harvemmin tai vieraampien ropattavien laitteiden purkuvaiheesta otan aika paljon kuvia.
Niistä voi koontivaiheessa olla isokin apu, kun näkee miten mikäkin on ollut ennen isompaa pilkkomista...


Tämon kyll nykyään iso etu kamerapuhelimilla.

Lisäksi jos on aavistus että purkamisen ja kasaamisen väli venyy pitkäksi, niin itellä on tapana kierrellä pultteja jenkoihinsa muutaman kierteen, varsinkin jos on paljon & erimittaisia pultteja., tms..
 
Ohopss peijjooni!
Tuosta aloitusviestistä on minulta jääny lukematta melkoisesti näymmä.
Vakka-Suomen "alueella" kai täss itsekin vielä "laskee" olevansa.
 
Takaisin
Ylös