Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Valintani on Kitkarengas

Viestiketju osiossa 'Henkilö- ja pakettiautot' , aloittaja Metsaman, 23.9.2016.

1. Metsaman

Metsaman Tube-Ukko

Saadut tykkäykset:
    702
    Kokemuksia ja pohdintaa talvirengas valinnastani.

2. jusape

jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    3 817
    Itte tuli pääasiassa jostain vuodesta 90 tonne 2000 alkupuolelle ajeltua samoilla rinkuloilla kesät-talvet, m+s merkinnällä olevilla, ongelmitta .....

Edellisvuonna vaihdoin nykyseen kulkineeseen ( pinta jo valmiiksi alle minimirajan ) vanhat piikittömät kummit joulukuun puolivälissä vasta ja niillä mentiin se talvi murheitta ......

• Tykkään Tykkään x 1
  3. Metsaman

Metsaman Tube-Ukko

Saadut tykkäykset:
    702
    Nämä nykyiset kitkarenkaat kyllä yllättävän hyviä... hämmästyin kyllä kun itelle tuli...aiemmin kuvitellut aivan muuta..

4. HL-Zetor

HL-Zetor Raakki
    NoAd

Saadut tykkäykset:
    2 312
    Saikko paljo alennusta ?:cool:

5. Metsaman

Metsaman Tube-Ukko

Saadut tykkäykset:
    702
    En saanut yhtään... 550 € maksoi joka tuosta unohtui pois...

6. V361

V361 W.W.W.

Saadut tykkäykset:
    2 365
    Kyl sit tarttis kitekatit kans hommata....vaikka kyl noilla auton mukana tulleilla piikkisillä viel yhden talven ajaa...sitten kitkat.
    Mukava laitella syssyllä alle himppusen aiemmin ku nastat eikä siten tartte niin ihmetellä aamun kelejä, kuiteskin toi duunimatka semmonen 75 kilsaa per sivu....

• Tykkään Tykkään x 1
  7. Metsaman

Metsaman Tube-Ukko

Saadut tykkäykset:
    702
    Hieman enemmän sulla matkaa kun minulla, mulla n. 50 km sivu, hiljaista menoa nuo Kitkat tarjoaa.

8. Tunkki

Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    587
    Continentalit oon kyllä itekkii todennu hyviksi renkaiksi. Vancot ol Hiasen alla kymmenkunta vuotta, tulvat auton mukana kun sen ostin. Kesärenkaat tosin ja tuona aikana ajoin kesä- ja talviajoo yhteensä noin 200 000 kilometriä. En pitäny kirjaa paljonko tuosta oli talvirenkaat ja paljonko kesärenkaat alla mut niinhän se taitaa olla, et kesäkumeilla tulee normiajajan eniten ajettua ku kesälomareissut sun muut tehhään yleensä niillä.

Pintaa niissä ol vielä hyvin eli kankaat ei olleet näkyvissä mutta sit alkovat puhkeileen yks toisensa perään ja vaihdoin Miseliineihin. Hyvin nekkii on alla pyörineet:)

• Tykkään Tykkään x 1
  9. Kai Simola

Kai Simola Kansalainen
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    387
    Mä olen ajanu viimeset 15 vuotta kesät talvet kitka renkailla,marraskuussa uudet alle,eikä ole ikinä mitään ongelmia ollu.
    Ei ne peilijäällä nastojen veroset ole mutta niitä kelejä osuu harvoin kohdalle.
    Kaiken paras oivallus oli kun ostin nankang kitkat virosta 205 50 17 kotiin tuotuna 265€ eikä ole mitään ero tonnin hintasiin testivoittajiin joilla aina aikasemmin ajoin.

• Tykkään Tykkään x 1
  10. Metsaman

Metsaman Tube-Ukko

Saadut tykkäykset:
    702
    Continentalin nastojakin kehuvat mutten ole itse kokeillut, itsellä tulee kyllä enemmän ajoa talvipyörillä.

11. Metsaman

Metsaman Tube-Ukko

Saadut tykkäykset:
    702
    Noita kitkoja eivät oikein kesä käyttöön suosittele, onhan ne aika pehmoista kumia, tuntuuko kuluvan miten nopeasti kesällä. ?

Mielenkiintoinen oivallus, nuo halpis kitkat ei noissa rengastesteissä pärjää ollenkaan...

12. pajs

pajs Mutunvilkku Pietarsaaresta
    KK Plus pack Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    1 267
    Niin, ne rengastestit.....

13. V361

V361 W.W.W.

Saadut tykkäykset:
    2 365
    Niinno en tiedä....rengasmyyjäthän sitä "älä aja kitkoilla kesällä" hehkuttaa. Kun erään kanssa oli juttua ja suu vaahdossa paasasi siitä pehmeämmästä kumista ja ettei se pidä kesällä niin hyvin, sain tyypin hiljaiseksi kun kysyin että miks formuloissa, rata autoissa yms. sitten parhaat kierrosajat ajetaan pehmeillä kumeilla ja että jos se kitka siirtää syksyn ja talven suolaloskat ja suolaisen veden sivuun, niin miten se muka hylkii kesäistä vettä että pito katoaa.....
    Ei tullut vastausta.
    Itelläkin toi taktiikka edellisellä kaaralla oli että loka-marraskuun taitteessa uudet kitkat alle ja kovaa ajoa seuraavaan loka-marraskuun taitteeseen.

• Tykkään Tykkään x 1
  14. Metsaman

Metsaman Tube-Ukko

Saadut tykkäykset:
    702
    Tiedä häntä, ainakin vaikuttavat melko pehmoisilta lämpimillä keleillä... formuloissa voi kumiseos olla vähän toisenlaista kuin kitkoissa... eikä ne super pehmeillä monia kierroksia ajakaan ja sateella eivät senkään vertaa..

15. tommi

tommi Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    221
    Minäkin ajelin ennen kitkoilla, mutta metsäteillä ja muualla ääriolosuhteissa liikuttaessa alkoi tympimään ihan ilmanaikoiseen koloon sutimaan jääminen, joten ostin nastat, ja kyllä niillä pääsee huonopaan paikkaan sutimaan.

• Tykkään Tykkään x 1
  16. Tcala

Tcala Kähjäysmies
    Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    880
    Oon ajellu kans kitkoil vamaa 15v.

Pitkä sprinter ja takatilas sortimon kalstus + kaikki kenttähuoltovehkeet ja hyvin on pärjänny, mettsässäkin
    ;)
    Kesät
    / talvet sama fillari

Toki painoo on aina hyvi liki max.
    (K--A:ksi rek.)

• Tykkään Tykkään x 1
  17. Metsaman

Metsaman Tube-Ukko

Saadut tykkäykset:
    702
    Millainen auto ja millaiset kitkat.. ?

18. Metsaman

Metsaman Tube-Ukko

Saadut tykkäykset:
    702
    Painoo niin pyörä rupeaa pitämään. .

• Tykkään Tykkään x 1
  19. Tcala

Tcala Kähjäysmies
    Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    880
    Näinhä se on.

Kyll tuollasenkin kopan niin pahaan paikkaan vaan saa menemään jos vaan puiden väleistä mahtuu :confused:

20. cardaani

cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    3 243
    Mulla oli ennen kitkat ja olis varmaan nytkin, jos ajaisin näillä autoilla vain itse. Se renkaista v***uilun määrä tuli aikoinaan täyteen, kun kaikki ongelmat yhden exän talviautoilussa johtui kuulemma renkaista ja tietenkin se oli ensijaisesti minun syy! No, exällä ei ollut kuin tuulen huuhtoma perse, autot ja renkaat minun. Kitkarenkaat vaativat ääriolosuhteissa ennakoivaa ajotapaa ja sellainen joko ihmisellä on tai sitten ei.

• Tykkään Tykkään x 1

Jaa tämä sivu