Vakionopeudensäädin L200:seen

Viestiketju:
Vakionopeudensäädin L200:seen

Trakpa

Kansalainen
KK Plus ADpack
Liittynyt
24 Kesäkuu 2015
Viestit
971
Onko kellään kokemusta kyseisestä hommasta. Auto 2.5 td vm 99 ja sopivaa asennus sarjaa ei ole eteen tullut. Onko kova homma laittaa tee se itse malli? Mistä nopeus tieto kun mittari on vaijerilla?
 
Käviskö tuohon Pajeron cruise kun perustekniikka sama?
Niitä eBayssa riittää.
 
Pensa vai diesel? Mä laitoin vuonna 1985 tarvikemallisen säätimen 1984 Nissan Sunnyyn. Puolalle johto, jonka pulsseja seuraamalla säädin sääti kaasua. Vaijeri asennettiin kaasuvaijerin rinnalle. Dieselille oli saatavilla magneettianturi, joka muistaakseni oli tarkoitus asentaa vetoakseliin tai kardaaniin. Asennus oli helppo.
 
Liekö L200 härveleitä ollut bensalla ? Jos on, niin aika vähälukuisia on sitten, en ole yhtään sellaista tavannut .....
 
Pensa vai diesel? Mä laitoin vuonna 1985 tarvikemallisen säätimen 1984 Nissan Sunnyyn. Puolalle johto, jonka pulsseja seuraamalla säädin sääti kaasua. Vaijeri asennettiin kaasuvaijerin rinnalle. Dieselille oli saatavilla magneettianturi, joka muistaakseni oli tarkoitus asentaa vetoakseliin tai kardaaniin. Asennus oli helppo.
Ymmärtääkseni td tarkoittaa turbo diesel.:epätieto:
 
Noita jälkiasennus cruiseja joskus asentelin. Oma hommansa laittaa kaasunsäätömoottorit, nopeusanturit ym... Uudemmissa autoissa, missä on sähköinen kaasupoljin ja nopeustieto saadaan ohjainlaitteelta, helpottuu homma paljonkin. Ei tarvita kuin oikeantyyppinen boksi, mikä osaa hyödyntää olemassaolevia laitteita ja jotkut nappulat mistä käytetään.
 
-95 astraan asensin tarvike cruisen. Oli siinä oma homma mutta suht simppeli kuitenkin. Mutta tässä sai sähköisen signaalin moottorin kierroksilta. Malli tais olla ap 300.

Koittaisi etsiä sellaisen, jossa pistetään anturi kardaaniin. Sitten ei enää tarvita kuin virtaa, signaali jarrulta ja kytkimeltä (jos manuaali) ja se alipaine. Eikös tuossakin joku alipainepumppu ole jarrutehostajalla?
On niitä sähköisiäkin kaasun painajia, mutta kalliimpia.
Siis joku tuon tapainen: https://www.ebay.com.au/itm/AP60B-V...729745&hash=item231a470134:g:RwUAAOSwfbpblSUe
 
-99 on vielä senverran mekaaninen, ettei ole sähköisiä moottorinohjaimia, ehkei sähköistä nopeusmittariakaan ?
 
Se on hankittava sellainen malli, missä tulee kardaaniin kierroslaskuri ja on erillinen kaasunsäätö yksikkö. Siis ihan perinteinen vanhan ajan jälkiasennus cruise. Jotkut mallit voi kytkeä haistelemaan nopeutta kierroslukumittarin kautta, mutta silloin siitä tulee tavallaan vakiokierros säädin. Ajat cruise päällä nelosella x nopeutta ja vaihdat vitoselle ja nappaat cruisen takaisin päälle, niin menetkin kovempaa, kun cruise haluaa samat kierrokset, eikä samaa nopeutta.
 
Pätkähti päähän ajatus: Pihassa seisoo varaosa auton raato crysler voyacer siinä on mekaaninen vakkari. Liekkö tuon saisi sopimaan L200: seen:epätieto:. Kohttuulisella ropaamisella.
 
Nopeustieto taitaa tulla suoraan laatiķon anturilta, Chrysyssä on sähköinen nopeusmittari. Ohjainlaitteesta en tiedä onko oma yksikkö vai ohjaako moottorin ohjain cruisea. Eli ei ihan läpihuutojuttu, paitsi jos Voyageri on -82-90-mallinen, niin niistä en tiedä mitään.
 
Voyssa taitaa olla säätävänä yksikkönä alipainekello, josta menee kaasuvaijeri.
 
Mites nois pajerois? Jos kyselis jostai purkaamolta saman ikäisetä?
 
Takaisin
Ylös