Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

VAG DSG 7-vaiht.

Viestiketju osiossa 'Henkilö- ja pakettiautot' , aloittaja cardaani, 5.5.2020.

  1. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    3 525
    Saadut tykkäykset:
    980
    Isoin periaatteellinen ero mielestäni noissa, että robottivaihteistossa ymmärrykseni mukaan (aina?) kuiva kytkin, vastaava kuin manuaalissa. Ja eikös tuossa kaksoiskytkin vaihteistossa ole kaksi märkää monilevykytkintä.

    Ajanut en ole kuin robottia raskaalla kalustolla ja hieman kevyemmällä kalustolla. Aika huonoja ne on.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  2. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    19 903
    Saadut tykkäykset:
    3 098
    Tämä ko. tapaus...

    Ilmeisesti vaihteistorobotti sekoillut ja työntänyt siirtohaarukkaa väkisin. Tähän laatikkoon tulee kunnostettu vaihteistorobotti, ainakin uusi siirtohaarukka ja mahdollisesti jotain muuta pienempää. Lisäksi laatikko laakeroidaan kokonaan. Samalla vaihtuu kaksoismassavauhtipyörä.
     
  3. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    48 992
    Saadut tykkäykset:
    3 606
    Aha, en oo tosiaan ollu muutamaan viikkoon jutuis kaverin kans, vaikka asuinpaikkansa ohi fillaroin kahdesti päivässä .....
     
  4. YxJampe

    YxJampe Rasvanäppi.
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    6 983
    Saadut tykkäykset:
    641
    Näkyy näissäkin olevan melkoisesti eroja toiminnassa jopa saman merkin kohdalla.
    Tylmaan ategon robottilaatikko varsin hidas vaihtaan vaihdetta ja sekoili aina pari kertaa jos manuaalipuolta vaihtamisessa käytti.
    Kaverilla sitte ategosta isompi 2 akseninen mese mitä töissä käyttää niin vaihtaa huomattavasti nopeemmin
     
  5. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    10 500
    Saadut tykkäykset:
    1 428
    Mä oon jonkunverran ajanu Mannin TGL robottilaatikolla ja en tykkää. Hidas on ja liikkeellelähdöt teräviä. Talvella lipsuu...
     
  6. Nuhvi63

    Nuhvi63 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    16.6.2018
    Viestejä:
    2 356
    Saadut tykkäykset:
    573
    Mites tämmösen dsg lootan öljynvaihto tapahtuu? Onnistuuko nyrkkipajalla?
    Yks tapaus olis huoltoon tulossa.
     
  7. james_III

    james_III Kansalainen
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    2.8.2019
    Viestejä:
    1 397
    Saadut tykkäykset:
    302
    Laatikonpohjasta kaadella sisälle :rolleyes: Ainaki semmosen pohjakaato adapterin joskus kopioittin.
     
  8. alfred_j_kwak

    alfred_j_kwak Hiilinielu.
    KK Plus pack Betatester

    Liittynyt:
    18.8.2014
    Viestejä:
    4 273
    Saadut tykkäykset:
    782
    Ohje oli niin mielenkiintoinen, että piti kurkata video. Aika touhua.
     
  9. Nuhvi63

    Nuhvi63 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    16.6.2018
    Viestejä:
    2 356
    Saadut tykkäykset:
    573
    Eli en vaihda..
     
  10. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    19 903
    Saadut tykkäykset:
    3 098
    Eikös tuolla ole mekaanisella puolella oma öljy ja hydrauliikassa oma?
     
  11. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    48 992
    Saadut tykkäykset:
    3 606
    En kans alkais ite arpomaan tota hommaa.... Jättäisin ilolla tekemättä.....
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  12. Ultimate Welder

    Ultimate Welder Satulapummi
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    21 826
    Saadut tykkäykset:
    5 598
    Itse tykkään automaatti laatikosta, on esim ohitustilanteessa paljon manuaalilootaa nopeampi, muutenkin paljon leppoisampi ajella.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 3
  13. Janski

    Janski Latvassa lahoa.
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    2 811
    Saadut tykkäykset:
    759

    Nimen omaan oikea turbiini vetoinen automaatti. Se osaa kytkeä suorilta aina oikean vaihteen päälle toisin ku kaksois kytkin looda. Sehän mahdoton yhtälö kahdella kytkimellä saada väsättyä looda joka tietää että onko se seuraavaksi tarvittava pykälä isompi vai pienempi. Tasaseen ajelet 60km/h niin arvaako se laatikko että alakaako kohta 80km/h vaikko 30km/h rajoitus vai survooko se kuski just kaasu jalan konehuoneeseen jolloin tarviski puottaa kax pykälää pienemmälle mutta ku siellä onki tarjolla isompi vaihde:paniikki:. Turbiini vetoisen ei tarvi arvailla se vaan litistää tarpeellisen pakan kiinni ja siinä se:). Isäukolla oli hetken A mese kaksois kytkin låådalla ja se kyllä oli aivan kamala mietiskelijä:confused:. Just sillä siunaaman sekunnilla kun minä sille onnistuin vääntämään rautalangasta kaksois kytkin låådan toiminta periaatteen alako auton vaihto operaatio:D. Bemarin kauppias kykeni vastaamaan että joo ku ukko kysy että kait automaatti on turbiini vetoinen aito oikea:D. Ugh olen höpöttänyto_O
     
    • Tykkään Tykkään x 3
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 2

Jaa tämä sivu