Viestiketju:
Uusi tieliikennelaki 2020

Siellä ovat varmaan viisaat miehet lukeneet nykyisiä tilastoja ja havainneet, että kesärenkailla sattuu talvisin hyvin vähän onnettomuuksia...
 
Ihan järkevältä tuntuu . Monasti tääl etelässä / lounaiskulmalla on pitkään joulukuussakin tiet tyystin lumettomia.
 
Niinno,ne joulukuiset yllättävät liukkaudet sitte tuleeki "yllättämään" kun ei talvinakkeja viittittykää aamulla vaihtaa ku eilen oli lumetonta.:D
 
Tuntus järkevältä, jos ihmiset ois järkeviä. Meistä kun on osa sellaisia, että mielestään pärjäävät vaikka koko talven ilman talvirenkaita.
 
Tuntus järkevältä, jos ihmiset ois järkeviä. Meistä kun on osa sellaisia, että mielestään pärjäävät vaikka koko talven ilman talvirenkaita.

Juu, kyllä juuri näin .
Itsekin olisin varmaan monet talvet pärjännyt kesärenkain, ajot kun rajoittuu yleensä 5km säteelle. Ja 99% ajoista on joko 40 tai 50kmh rajoituskin.
 
Oliskos täs 4 v sitten, kun vaihdoin talvipyörät 15.12. vasta alle, silloinkin ihan sillä, kun seuraavana päivänä oli 200km koukaus ajettavana.
Mut keliolosuhteet oli kyllä sellaiset, ettei olis mikään pakko tosiaankaan ollut ....
 
Kuinkahan suhtautuvat esim. sulan kelin aikaan joulukuulla kun autossa on varoiksi
nastat ja jarrullisessa kärryssä nastattomat ms renkaat .
 
Hyvä niin, käsittämättömän suuria jarruttomia kuljetuksia on saanutkin moisilla virityksillä vetää kesärenkain.
 
Periaatteessa ei vissiin oikein mitään saa enää hinata tiellä, renkaat tai osa renkaista maassa, dollyllä, narulla tai edes puomilla.
Naru tai puomihinaus sallittu vain siirrettävän ( hinattavan ) ajoneuvon siirtämiseksi liikenneturvallisuuden kannalta vaarallisesta kohdasta, lähimpään turvalliseen paikkaan ( esim lähin dösäpysäkki, sivutie tms turvallinen paikka ) ja liikennepoistossa olevaa tai kilvetöntä, liikennevakuutus ei ole siis voimassa, ei saa yhtään hinailla tiellä, muutakuin kärryn päällä.
 
Hyvä niin, käsittämättömän suuria jarruttomia kuljetuksia on saanutkin moisilla virityksillä vetää kesärenkain.
Juu, josko aattelee et se dolly on yleensä ollut jarruton kampe, ja esim 1200kg omamassaisella hinurilla on siirrelty samanpainoisia autoja, toisetnpään renkaat ilmassa = jarruton massa enemmän kuin vetoauton omamassa
 
Se oli jotenkin käsittämätöntä, että ne ylipäätään oli laillisia. Niitä ei tarvinnu rekisteröidä, vakuuttaa, kukaan ei valvonu edes sitä miten se kytöstys oli tehty, kun ei tarvinnu edes rekisteröintikatsastusta. Sellaisia virityksiä näkyi tuolla tien päällä, etten tyhjänäkään olisi autoni perään ottanut. Pyörissä 30 asteen camberi, kun on 30x30 huonekaluputkesta turattu runko antautunu kuorman alla ja silti jotain mätää Opel Omegaa hinataan satasta jollain sankav...n aikasella Golfin p...lla, niin kyllä hirvittää...
 
Joo ......... Kyllä kans nähnyt niin epämääräisen näköisiä tekeleitä, et voi hyvää , pimeetä iltaa ........
Tosin, toistakin ääripäätä, oikeinkin asiallisia ja hyvinkin tukevarakenteisia ( ja aika raskaita tietty) tekeleitä oon nähnyt, yhden jopa oikein työntöjarrullisen .......
 
Sitten ne romut on vielä sen kytöstyksen päälle yleensä sidottu PAALINARULLA. :facepalm:
 
Sitten ne romut on vielä sen kytöstyksen päälle yleensä sidottu PAALINARULLA. :facepalm:
Oon nähny tapauksia, joissa on köytetty kahdella 2000kg nimelliskeston omaavall liinalla, ja sit, että ei ole edes sitä paalinaruakaan .....
Ainoastaan se, harvinaisen MAHDOLLISEN, magneettikiinnitteisten, takavalojen piuha menee siin jossain liki pikitietä roikkuen .....
 
Takaisin
Ylös