Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Ultraäänipesurit

Viestiketju osiossa 'Valmistus, työkalut' , aloittaja Antti, 18.1.2012.

1. korhonen

korhonen Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    478
    Hyvästi on lika irronnu.. pesurille olis joskus käyttöä mut ei vielä oo raskinu hyllyyn ostaa..

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  2. Hylje

Hylje Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Minulla on joku semmoinen minikokkoinen suristin, johon mahtuu juuri ja juuri pari pientä kaasutinta kerrallaan muhinoitumaan.
    Vehjes on siis kertakaikkisen onneton, mutta kyllä silläkin jotain aikaan saa.
    Mun mielestä paras (halvin) pesuaine moottorin osille on ihan perus pentsiini.
    Ei ole pelkoa, että köykämiinit happanisi, tahi messinki/pronssi/kupariosat menisivät vihreiksi ja itseasiassa mielestäni putsaantuvat nopeammin, kuin esim. jollain wurthin tehopesulla. (vahvaa mutua)

No, haittapuolensa tuolla bensan käytöllä toki on, muoviosat rupeavat muistuttamaan koostukukseltaan lähinnä purukumia ja uuden hommaaminen on mielessä. (ei imurissa)

Ovatko nuo intterinvepissä myytävät rosteripönttömallit abaut identtisiä keskenään ja onko antaa jotain hyviä vinkkejä, mistä uuden surisijan saisi luotettavasti ja kohtuu hinnalla?

Jotain expondon, vai mikä se oli, mainoksia paukkuu koko ajan, vaan ei ole mitään kokemuksia kyseisestä puljusta.

(koko ajan ei ole yhdyssana)

3. borg

borg administi
    Ylläpitäjä

Saadut tykkäykset:
    4 355
    Jossakin ohjeessa varoitettiin liuottimien käytöstä ultraäänipesussa. Pesurin periaate - tuotetaan kavitaatiota nesteessä - aiheuttaa liuottimen kaasuuntumisen ja mahdollisen palon / räjähdyksen vaaran.

4. Hylje

Hylje Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Joo, tiedossa on ja siksi olen käyttänyt bensaa ainoastaan ulkona, kaukana kaikista rakennuksista.
    On myös huomioitava, että pestävät osat lämpenevät jonnin verran tehottomallakin suristimella ja voi saada bensan höyryämään. (ei niin iso riski)
    Lämmitys on siis kuitenkin parempi pitää pois päältä.
    Viimeksi putsasin näin perämoottorin trimmiyksikköä ja sain paskan lisäksi myös suurimman osan maalista pois vitmaisista koloista.

• Tykkään Tykkään x 1
  5. Hylje

Hylje Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Niin, olin viimeksi jopa niin "turvallisuus ennen muuta" ajatuksella liikkeellä, että minulla oli kuuden kilon sammutin hollilla.

• Tykkään Tykkään x 1
  6. alfred_j_kwak

alfred_j_kwak Hiilinielu.
    KK Plus pack Betatester

Saadut tykkäykset:
    835
    Aika tähtääminen on siihen pesuriin sammuttimella jos se kaasuuntunut bentsiini poksahtaa. Mahtaako käsisammuttimen kantamakaan riittää. :D

7. Hylje

Hylje Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Nii-i!
    Olen pähkäillyt hommaa lähinnä niin, että kaasuuntunut bensa saatttaisi leimahtaa jostain kipunasta, niin sen saisi ehkä tapettua kohtuu helposti.
    Vaan että koko satsi possahtaisi kerralla? :hermot:

8. korhonen

korhonen Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    478
    Ei possaha pensa kerralla.. höyry kyllä leimahtaa ja on herkästi syttyvää mut jos avonaiseen astiaan laittaa pensaa ja tulet ni matolla paras sammuttaa..

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  9. Hylje

Hylje Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Näin minäkin sen olen ymmärtänyt.
    Vaan semmonen vaara siinä kenties piilee, että kaasun leimahtaessa se täräyttää koko purkin sisällön ilmoille, jolloin kaikki pikkiriikkiset pentsiinipisareet syttyvät räjähdyksen omaisesti, tai jottai.

Hmm, pitäiskö testata?

10. korhonen

korhonen Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    478
    Ehdottomasti.. :D

11. Hylje

Hylje Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Viaton ohikulkija: