Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Tuulilasia koskevat katsastusmääräykset tiukkenevat

Viestiketju osiossa 'Henkilö- ja pakettiautot' , aloittaja borg, 24.4.2018.

  1. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    31 038
    Saadut tykkäykset:
    1 694
    Omal monrepoolla menty 3 leimaa kurakaarien korjaushuomautuksella..... nyt ei enää kehdannu mennä niillä näyttämäänkään, ja siks leima onkin mennyt vanhaksi...
     
  2. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    31 038
    Saadut tykkäykset:
    1 694
    Ja sinänsä, tiedän kyl nuo katsastusjutut ja säännökset kutakuinkin melkoisen hyvin, viimevuonna kävin katsastamas 9 autoa, tänävuonna oon vasta 4 vaiko 5 käyty leimaas...
    Toki kun konttorilla tietävät meikän, joskus hiukan auttaa asioissa....
     
  3. kymi

    kymi Kansalainen

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    41
    Saadut tykkäykset:
    10
    Ite hoidan yleensä neljä nelipyörää vuodessa tutulla konttorilla ja meno siellä on asiallista. Kalusto toki uudempaa kuin mk2 monrepoo tai sitten classiccia. Molemmissa kategorioissa omat haasteensa välillä ja joskus henkilöriippuvaisia juttuja ja parhaat hommat vielä nämä yhdessä. Palvelu silti täysin ensiluokkaista, viimeksi isomman vitutuksen jälkeen konttorin toinen omistaja soitteli seuraavana päivänä oikaistakseen pykäliä.

    Tuosta uusintatarkastuksesta ja korjauskehotuksista tosiaan itsellä on jäänyt mieleen tuo eräs alapallonivel. Syksyllä leimattava yksilö heitti alapallonivelen korjauskehotukseen vuositarkastuksessa, aikaa kuukausi. Tuon kuluma vaikutti myös ajoon ja pidempi reissu oli tiedossa, joten päätin vaihtaa nopeasti lähikaupan tarvikkeen alle. Jo vaihtaessa totesin että uusi nivel oli huonon oloinen ja paskojen rasvojen kaveriksi laitoin niveleen notkeampaakin tavaraa. No, meni vuosi ja tarkastuskerralla todettiin, että korjauskehotusta ei ole toteltu => uusintatarkastus, alapallonivel välyksellinen.
     
  4. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    31 038
    Saadut tykkäykset:
    1 694
    Tarvikenivelet on kyllä ihan kuraa monasti.... Mut myös ns "merkkitavarassakin" on tullu pallonivelis vastaan et sitä rasvaa on suojakumin sisäpinnassa muttei siellä voitelutarpeen kohteessa, eli itse pallo-osassa....
     
  5. kymi

    kymi Kansalainen

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    41
    Saadut tykkäykset:
    10
    Joo, aikataulullisseti tuossa oli tilanne se, että vaihtoehdoiksi jäi hyllyssä ollut tarvikenivel ja auton suuntaus kaverin leluilla. Versus ostajan määrittämä nivel ilman suuntausta. Vajaa 1000km legi edellisen valinnan perään. Aikataulullisesti täydellistä ei voinut rakentaa, mutta eipä kukaan uskonut vuodessa alapallon paskomista (oiskohan n. 30tkm/vuosi kinneri).
     
  6. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    31 038
    Saadut tykkäykset:
    1 694
    Hyvinhän se sitten kesti, alta 10tkm lukemillakin olen kuullut moisista ropleemista.....
     
  7. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    2 047
    Saadut tykkäykset:
    303
    Ja jotkut automallit kuluttaa niveliä enemmän kuin toiset. T4 Volkkariin saa vaihtaa pallot ja rt-päät 1-2 vuoden välein, jos on paljon soratieajoa tai muuta raskasta käyttöä. Ex. työpaikassa oli helppo konkreettisesti havaita tuo, kun asiakkaalla oli vajaa kymmenen Volkkaria ja nelisenkymmentä Hiacea. Volkkarin niveliä vaihettiin vuodessa enemmän kuin Hiacen, vaikka Hiaceja oli yli nelinkertainen määrä.
     
  8. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    31 038
    Saadut tykkäykset:
    1 694
    Ukon T4 klonksussa viimevuonna sanottiin kun sitä leimalla käytin, et alkavaa välystä olisi toises yläpallossa ja toisenpuolen alapallossa.
    Suositteli et ensvuodeksi, siis tän 17/18 talven leimalle olisi hyvä vaihtaa. Olin myös ite auton alla kattelemassa mukana, kuten aina olen.
    Mitään ei tehty, ja tänävuonna en ite käynyt näyttämäs sitä, mut tälläkertaa noista nivelista ei oltu mitään mainittu.....

    Naapuri jokunen vuosi sitten kävi skodaansa leimaamas, ja etupyörän laakeri määrättiin vaihdettavaksi, halpislaakerin olivat sit laittaneet, ja oli jo heti väljempi, mitä se hylkäyksen aiheuttanut orrkis 10+v vanha laakeri.......
     
  9. jaketech

    jaketech Kansalainen

    Liittynyt:
    11.4.2015
    Viestejä:
    73
    Saadut tykkäykset:
    4
    ai jaa. kohta 5 vuotta ollut mulla ja eikä entinenkää omistaja ollut vaihtanut niveliä ihan heti ku on sen näköset.
     
  10. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    2 047
    Saadut tykkäykset:
    303
    Nuo autot on maakunnallisen sähköyhtiön autoja Itä-Suomessa, mennään koko ajan kantavuuden rajoilla ja huonoilla teillä. En väittänytkään, ettei T4 Portterin nivelet kestä normikäyttöä, vaan vertasin Hiaceen, jossa ne kestää paremmin raskasta ajoa.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1

Jaa tämä sivu