Triumph Speedmaster

Viestiketju:
Triumph Speedmaster

Kontsa

Jäteläjä.
KK Plus pack
Liittynyt
12 Kesäkuu 2016
Viestit
4,306
IMG_20200913_160338.jpg


Vaihdoin ohjaustangon Bonnevillen tankoon joka on hieman korkeampi.
Kaasuvarpit täytyi siirtää emäputken toiselle puolelle, että yltävät.
IMG_20200913_161238.jpg


Etujarruletku yltää nippanappa, mutta jos tulo letkun siirtäisi toiseen satulaan yltäisi paremmin.
Sopiikohan nuo banjopultit ristiin? Itse ainakin luulisin niin.
Kuinkahan vittumaisen tuo on ilmata?
 
Banjot lienee samalla kierteellä..
ilmaukset on onnistunu yleensä kun saanu satulan/satulat kahvan yläpuolelle.. mönkkärissä tuon ilmauksen kanssa joskus tappelin tovin aikaa, lopuks satulat irti ja sopivat latikat palojen väliin ni sai riittävän ylös.. sillon onnistu kerralla ja tuli napakat jarrut..
 
Jotain joskus ilmannu niin et palat pois paikoiltaan, männät pumppailla ulos melkein kokonaan ja sit puristaa mäntä sisään...
 
Ihan normi ilmaus Sprintissä toimi, valutin nesteen ensin "läpi".
En tiiä onko samanlainen systeemi mutta ainakin näyttää siltä.
Onko ulosjousto asennossa keula?
 
Täytyy käydä hakemassa puteli jarrunestettä, johan ne on aika vaihtaakin.
 
Jep Juu, stongan sai jo viime viikolla vaihdettua ja jarruletkun siirrettyä, mutta nyt pääsin vasta testaamaan.
Piti pikku lenkki vaan käydä sujauttamassa, mutta koska matkanteko tuntu hauskalta, niin reilut 200 km rundi tuli heitettyä.
Vieläkään en ihan tyytyväinen ajoasentoon ole, mutta parempi se nyt on.
Pitää funtsia mitä tolle pitäis seuraavaks tehdä.
 
Omenaporaan kun hehkuttelin saunan kiukaassa ohojustustangon biitit näytti miniape turhan korkealta, mutta olikin just sopeva, ajoasennosta tuli todella rento ja niskojen kipeytyminen katosi, ei ne tehtaan pappojen osavalinnat todellakaan aina nappiin mene.
 
Omenaporaan kun hehkuttelin saunan kiukaassa ohojustustangon biitit näytti miniape turhan korkealta, mutta olikin just sopeva, ajoasennosta tuli todella rento ja niskojen kipeytyminen katosi, ei ne tehtaan pappojen osavalinnat todellakaan aina nappiin mene.

Jokunlaisia välimallin palikoita tietty tarvii tehdasmalleihin laittaa, että pitkät ja pätkät pystyy tehdasasetuksilla ajamaan. Ite olen pitkähkö, niin täyttyy vähän säätää. :)
 
Jokunlaisia välimallin palikoita tietty tarvii tehdasmalleihin laittaa, että pitkät ja pätkät pystyy tehdasasetuksilla ajamaan. Ite olen pitkähkö, niin täyttyy vähän säätää. :)
Tuossa väiskissä on ohjaustanko ok, jalkatapit tämmöiselle persjalkaiselle ok, mutta se vyötiäisenraatoa muistuttava penkki, se oli suorastaan päin psettä, pakko oli hommata matalampi sitsi, ensi kesänä sitten näkee osuuko palikat kohdalleen.
 
Mulla on maksin kanssa toisenlainen ongelma, kintut pitäis saada parempaan asentoon, polvirempan jälkeen ei meinaa saada kinttuja soviteltua niin pieneen tilaan, jalkatapit kait pitäisi siirtää radikaalisti eteenpäin, ans kattoo jos talvella sais aikaiseksi.
 
Mulla on maksin kanssa toisenlainen ongelma, kintut pitäis saada parempaan asentoon, polvirempan jälkeen ei meinaa saada kinttuja soviteltua niin pieneen tilaan, jalkatapit kait pitäisi siirtää radikaalisti eteenpäin, ans kattoo jos talvella sais aikaiseksi.
Omenaporassa tein tuonkin operaation, mopossa oli tapit niin takana, että mun kankea nilkka ei hyväksynyt vaihteenvaihtoa ollenkaan, älytön polvikulma, pahempi kuin monessa kyykyssä oli, reilut 50 mm alas ja 120 mm eteen vein tappeja.
 
Tekis mieli siirtää tosta tappeja taaksepäin, tai vaihtoehtoisesti laittaa astinlaudat.
 
Viimeksi muokattu:
Maksiin on siirtosarjoja runsaasti, vaan taaksepäin, sellaiset oli siinä kiinni ostaessa, palautin normaaliksi, eteenpäin siirtäviä olen löytänyt yhdet, 350 $:n hintaan, siis on ruvettava askartelemaan, vaan peukalon sijoitus keskelle räpylää ei juurikaan auta toteuttamista...no, tuleehan vähintään käsityön leima tai kokonaan susi siitäkin. :)
 
Tarttis Riumppiin jäykemmät takajouset, mutta mistä?
Pelkkiä jousia tuskin missään myydään, eikä ainakaan Stormin katalogit tunteneet Speedmasteria.
Ulkomailta varmaan löytyy, mutta mistä sen jousen jäykkyyden tietää?
 
Wot ei tuntenut erikseen takajousia, menee ilmeisesti tarvikepuolelle.
Oliko Tuosta mallista raskaammin varusteltua versiota olemassa?
 
Wot ei tuntenut erikseen takajousia, menee ilmeisesti tarvikepuolelle.
Oliko Tuosta mallista raskaammin varusteltua versiota olemassa?

Ei kyllä mitään käryä. Aika kehnosti mitään tarvetta enää löytyy Bike Teamiltä tuohon.
 
Talviloman kunniaksi ajattelin vaihtaa ketjut ja rattaa, kun viime suvena tuntui ketjut ravistavan, lienevät venähtäneet jostain kohtaa. Hyvin rasvattuna menivät parisataa kilsaa ravistamatta.
IMG_20210224_120730.jpg
 
IMG_20210224_150926.jpg

Eipä saanut tätäkään hommaa valmiiksi.
Kauhea tiskaaminen, kun joku kahjo on sotkenut kaikki paikat ketjurasvalla ja ei kerenny olla kun pari tuntia tallilla.
 
Nyt tuli Trumppaan vikaa.
Kone alkoi pätkiä. Alkuun satunnaisesti kiihdyttäessä, nyt oikeastaan jatkuvasti. Isommilla kierroksilla pelas paremmin, mutta tuntuu se huono käynti sieläkin.
Ilmanputsarikotelon kumitötteröt, huomasin pyörää tutkiessa, oli paskana.
IMG_20230826_155335.jpg

Ne vaihdoin, samoin kaasareitten imukurkut, ei vaikutusta.
Nyt se pätkii jo tyhjäkäynnilläkin, mutta en kyllä saa tolkkua kumpi pytty. Puoliakin kotin vaihtaa päittäin, en tullu yhtään järkevämmäjsi.
En kyllä koettanut ottaa toista tulpanjohtoa vuorolkaan irti, jos se vaikka jaksais käydä yhdellä pytyllä. Täytyy huomenna koettaa se vielä.
 
Takaisin
Ylös