Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Toyota , viat ja murheet niissä

Viestiketju osiossa 'Henkilö- ja pakettiautot' , aloittaja jusape, 21.3.2020.

  1. mf25

    mf25 Kansalainen
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    1 272
    Saadut tykkäykset:
    180
    Oliko niin, että saksalaisen suunnittelun perusta on se, että autolla ajetaan korkeintaan 250k ja sitten paaliin ?
     
  2. YxJampe

    YxJampe Rasvanäppi.
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    7 667
    Saadut tykkäykset:
    736
    Tuosta vielä vähän hukkaporttia kireemmälle ja uutta softaa niin on erihauska peli sen jälkeen.
    Sukulainen 2000 alkupäässä kesälomareissulla 940 turbon hommas ja ajelee edelleen sillä. kytkinremontin joutu viime syksynä teettään. Lujaa tekoo kun omistaja vedättää pirun pienillä kierroksilla kokoajan ei paljo yli 2000n kiekkamittari nouse kun jo isompaa vaihtaa. Muistaakseni reilun 500tkm mittarissa. Heti ruostesuojautti ja tainnu kertaalleen olla uusintakäsittelyssä.
     
  3. YxJampe

    YxJampe Rasvanäppi.
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    7 667
    Saadut tykkäykset:
    736
    Taitaa olla vastaava monella muullakin.
    Foordilla tais olla ecoboostien kohdalla 200tkm tavoite.
    Täällä kyllä järjestäen ajetaan paljon isompia lukemia.
     
  4. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 643
    Saadut tykkäykset:
    3 951
    Koitin myös sitä kautta, että tubesta itse videon linkitin, eikä sekään näkynyt mulle ....
     
  5. AJS

    AJS Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    13.11.2013
    Viestejä:
    6 213
    Saadut tykkäykset:
    978
    Eikö se jatkeen mötöstys ollut se THP moottori?
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  6. JiiPee

    JiiPee Kansalainen

    Liittynyt:
    12.4.2016
    Viestejä:
    1 026
    Saadut tykkäykset:
    105
    Onhan noita lausuntoja kuulunut, paras lienee 78tkm ajetun dieselbemarin jakopään lauettua kun oli kysytty tehtaan vastaantuloa: Ko. auto on jo elinkaarensa lopussa ja näinollen valmistaja ei ole osallinen korjauskuluihin... Ikää oli juuri yli takuuajan...
     
  7. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    50 643
    Saadut tykkäykset:
    3 951
    No, tuo on kyllä kuulemistani siellä kärkipään "käsienpesuhommasta" asiaa kohtaan .......
    On erittäin oletettavaa, ettei seuraava kapine ole enää Baijerin MutteriWiritelmä .......
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  8. ihmehitsari

    ihmehitsari vapaa ajattelija
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    7 145
    Saadut tykkäykset:
    1 864
    Nykyinen suuntaus korkeammin viritettyjen pikkulohkokoneiden käytössä enteilee sitä, ettei moottoreilla ajeta kuin 200tkm merkistä riippumatta.
    Muistan kun itse olin vaihtamassa vähän ajettua, tonnisella koneella ollutta Suzuki Swhift'iä isompaan kotteroon. Eräskin autoliikkeen myyjä narisi, ettei kuluttajat tahdo kolmisylintereisiä pieniä moottoreita autoihinsa, vaikea myydä eteenpäin. Outo äänikin kuulema.
    Nyt 30 vuotta myöhemmin jopa ns laatukinnereiden mopon moottoreita ylistetään onnen tuojina.
     
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  9. Juskaks

    Juskaks Kansalainen

    Liittynyt:
    20.10.2016
    Viestejä:
    37
    Saadut tykkäykset:
    77
    Joo THP romu on Bemarin kötöstys. Puretech on PSAn oma mainio pikkukone.
     
  10. tommi

    tommi Kansalainen

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    2 166
    Saadut tykkäykset:
    222
    Tuli väärä nimi, miten lie, oon muistanut kyllä tuon THP:n. Tässä kyllä asuu citroen kauppias, kertoi että kalliiksi tuli heille tuo viritys, kymmenet asiakkaat vaihtoivat merkkiä... enää ei saa siis vaihdettua uutta tilalle...
     
  11. Aakku

    Aakku Kansalainen

    Liittynyt:
    5.1.2019
    Viestejä:
    92
    Saadut tykkäykset:
    10
    Mites ne Puretechin hihnat? Mahtaako vaikeudet olla jo selätetty?
     
  12. Janski

    Janski Latvassa lahoa.
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    3 092
    Saadut tykkäykset:
    861

    Isä ukon 120d penariin on takuuseen jo ainaki 6 turboa vaihdettu :eek:. Aina kompura siivessä minimaalinen vika että alakaa vihellys kuulumaan o_O. Syynä tietyissä olo suhteissa ilman putsarin ja ahtimen väliseen putkeen kehittyvä jää :eek:. Siis ihan tyyppivika tossa mallissa on siihen erimallisia putkia kai laitettu ym mutta niihä tuohon viime maanantaina taas oli ahdin vaihdettuo_O.
     
    • Hauska Hauska x 2
  13. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    4 167
    Saadut tykkäykset:
    588
    Vain rataspää kestää kunnes rikkuu, muut menee aiemmin:)
     
  14. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    4 167
    Saadut tykkäykset:
    588
    Tojotat on varsin mukavia ja lepposia ajettavia. Kuskeilla harvoin alemmuudentunnetta mikä ajaa monet ohittelemaan liikenteessä. Myös itseaiheutettu kiire eli ajankäytön hallinnan puute voi ajaa ohittelemaan.

    Ohittaminen sinänsä ei ole vaikeaa jos valitsee ajoneuvokannastaan sellaisen auton jolla on helppo ohittaa, joko oikealta tai vasemmalta. Jo aiemmin olen todennut, että suomalainen laajakaistainen tieverkko luo tähän useimmiten oivat mahdollisuudet:)
     
    #154 Tunkki, 23.3.2020
    Viimeksi muokattu: 23.3.2020
  15. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    4 167
    Saadut tykkäykset:
    588
    Tojotia on tullut korjattua jonkii verran. Ruostevikaa, moottoriremppoja, murjoutuneita peltejä ja kulmavaloja, palkkihelmoja, korotuksia. Modifionteja ja niitten säätämistä. Kyllä Tojotia joutuu korjaamaan siinä kun muitakin, rempat vaan ainakii meillä on tulleet suunnitellusti ja ennakkoon tiettyinä ja siinä auton iässä, että useimmat muut jo paalitavaraa ehkä toisessakin jälleensyntymisen kierrossa.

    Uudet mallit esim Carinan jälkeen ei vielä oo tuttuja, niis taitaa olla vikoja enämpi ku vanhemmis:virnpeuk:
     
    #155 Tunkki, 23.3.2020
    Viimeksi muokattu: 23.3.2020
  16. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    11 430
    Saadut tykkäykset:
    1 603
    Kyllä tuo hitaasti ajaminen johtuu usein siitä, että autoilijana on kokematon tai sellainen kuljettaja, jota ei autoilu kiinnosta pätkääkään. Se on vain välttämätön paha. Tällaiset kuljettajat ostavat yleensä vanhempaa autokantaa edullisuuden takia tai sitten jos ostetaan uutta, on se järjellä eikä tunteella hankittu. Ei ole tarvetta ostaa muutamaa tiettyä saksalaismerkkiä pidentääkseen olematonta ja ohitella sillä kaikkia rajoituksen muukaan ajajia.
     
  17. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    4 167
    Saadut tykkäykset:
    588
    Uskonto kyllä on automerkki ite kullekkin.

    Mutta tuossa nyt kyllä taiat narrata, että jossain Tojotassa olis Suparun diesselin kampi katkennut. Ei oo ainakaan ensasennus kampi ollut:rotfl::rotfl:
     
    #157 Tunkki, 23.3.2020
    Viimeksi muokattu: 23.3.2020
  18. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    4 167
    Saadut tykkäykset:
    588
    Näinhän se on:virnpeuk:
     
  19. estate

    estate Kansalainen

    Liittynyt:
    2.1.2017
    Viestejä:
    664
    Saadut tykkäykset:
    106
    Ovat hirveitä ja tuulipukuinen kuski puristaa rattia rystyset valkoisena jo 70:n vauhdissa kun yrittää pitää sitä japanian suunnittelukukkasta omalla kaistalla. Arvaamattomia tuulipusseja ja huojahtelevat havunneulasen osuessa renkaan alle, urat saa vaeltelemaan ja patista/montusta yli ajaessa ei ole varmaa mihin suuntaan lähtee. Tähän kun yhdistetään vähintään 10km/h yläkanttiin näyttävä nopeusmittari niin jono tojottimen takana on taattu. Onneksi nissä on vakiona varoitusjärjestelmä, joka tiputtaa ruostetta ja öljyä tielle, että toiset tienkäyttäjät tietävät, että edellä matelee toijota.

    :D
     
    • Hauska Hauska x 1
  20. Andy

    Andy Kansalainen

    Liittynyt:
    27.12.2019
    Viestejä:
    857
    Saadut tykkäykset:
    93
    Se kampi juttu liittyi nyt vaan yleisemmin Japanilais autojen kestävyyteen, kun muistin että siitäkin on ollut täällä puhetta.
     

Jaa tämä sivu