Toyota avensis 2005 2 litrasella koneella ajettu 150 tkm

Viestiketju:
Toyota avensis 2005 2 litrasella koneella ajettu 150 tkm

topik

Väsyttää
KK Plus ADpack
Liittynyt
2 Joulukuu 2011
Viestit
14,986
Mitä on tuosssa odotettavissa alustan osalta, jos on kupunkiajoa paljon noissa kilsoissa, mitenkä herkkä kapine ruostuun. Tytär tarvis autoa lastensa kanssa liikkumiseen, toiselle paikkakunnalle, niin pitäis löytää ehjä auto kohtuu hintaan.
Ps. Ei tehdä tästä tojo vag ketjua, ihan asia juttua odottasin.
 
Kori ei ole erityisen herkkä ruostumaan. Ajastaan kyllä tukivarret ruostuu, mutta ei pitäis olla noilla metreillä ja käytöllä vielä mitään erikoista. Tekniikka on tuttua timanttia. Takana seisontajarru omilla jarrukengillä, jos ei ole jarruhuoltoja tehty, niin siinä ehkä odotettavissa askaretta. Osat Aeromotorsilla edullisia.
 
Voipi olla vaikka yläkerta ruosteessa, jos auto on nyt 18v , ja kilometrejä vain 150.
 
Meillä on tuo d4d -06, 385tkm sorarännissä ajettu. Etutukivarret vaihdoin nyt, 40€/kpl. Kerran vaihdettu pyöränlaakerit eteen ja ulommat vetarinkumit. Taakse vakaajan kumityynyt. Kaikki vakaajanpäät (koiranluut) alkuperäisiä, samoin kaikki pallonivelet alkuperäisiä. Jouset alkuperäiset, edellinen omistaja on jostain syystä vaihdattanut iskarit alle 100tkm. Ehkä huoltoleasing syynä. Takajarrukilvet vaihdoin pari vuotta sitten, tais olla 11€/kpl. Jarruihin vaihdettu levyt ja palat kulumisen johdosta. Niin ja jarrunesteet. Moottoriin kannetiiviste 180tkm kohdalla, mutta se on tämä d4d. Siinä kaikki remontit. Auto oli ensi 2 vuotta edellisellä omistajalla ja nyt 15 vuotta meillä.

Edit: takaluukun mikrokytkin temppuili nyt keväällä. Korjaantui itsestään, kun tilasin 7€ sis. tk uuden osan (ABJ363840).
 
Viimeksi muokattu:
Lähipiiristä löytyy vuotta tuoreempi, ostettaessa mittarissa reilu 100 tkm, nyt jotain 290 tkm, siihen on uusittu tukivarret ruosteen takia mutta muuten ei alustan puolesta huoleton, jarrupuolelle jotain kuluvaa on uusittu muttei tarkempaa muistikuvaa mitä ja milloin. Tekniikkapuolelle 250 tkm jälkeen uusittu startti ja laturi. Takakontin luukun mikrokytkin rupesi myös temppuilemaan jossain 250 tkm tienoilla, uusi alkuperäisosa kustansi japaniasta jotain 50 euron luokkaa.

Tielle jättänyt kaksi kertaa, toisella kertaa meni bensapumppu, se meni myyjäliikkeen takuun piikkiin hinauksineen, ja toisella kertaa akku tuli tiensä päähän, hirveä valoshow mittaristossa eikä startannut. Pääsääntöisesti ihan luotettavan tuntuinen auto mutta jotenkin sellainen etten itselleni haluaisi.
 
Meillä t25 -05 360tkm ajettu. Takatukivarret vaihdettu. Startti ja laturi uusittu. Kaikki puolat vaihdettu. Kytkin tehty 270tkm kohdalla.
Jarruosia ja öljyjä tietty vaihdettu.
 
Eikös tuossa ole ruiskua lukuunottamatta sama 1AZ -kone kuin Rav4:ssa? Niissähän meni kannenpultin kierteitä lohkosta.
 
tojota ja kohtuu hinta...ei täsmää

Emännällä on 1,8 T25 ja jotain huomioita. Kori mätänee hitaammin kuin japsit keskimäärin, takatukivarret mätänee. Veltto ajaa kuten toijotat ruukaa olla (tunnoton, tuuli ja urat kuljettaa, pintakova jousitus ei kanna kuormaa). Alavääntöä ei ole yhtään, aina lähdettävä kaasua polkien ja kytkintä luistattaen liikkeelle, ehkä tuo pari desiä isompi on vääntävämpi. Ajovalopolttimoita menee, halvimmat biltemalaiset kestää parhaiten. Puolia menee yksi vuoteen. Ajovalot ehtaa tojotaa eli aivan pa...t, kaukovaloille kun vaihtaa niin eroa lähivaloihin ei huomaa juuri muusta kuin mittaristossa kirkkaana loimottavasta merkkivalosta. Lämmityslaitteen moottoria ei saa mistään, tai saa mutta väärään suuntaan pyörivän. Vanhasta pitää vaihtaa uuteen siivikko ja laittaa johdot ristiin liittimessä. Eturenkaat raapivat sisälokareita käännöksissä, vaikka on alkuperäiskokoiset renkaat ja vakio alusta. Etenkin kuskin puolella aiheuttaa meteliä ja jopa rikkoutumisen mahdollisuus on suuri kun lokarissa on teräviä uria joihin rengas ottaa kiinni (emännän autosta nappasi talvirengas kiinni lokariin huoltoaseman pihassa, lokasuoja ja puskurikin kärsivät tilanteessa kun lokari yritti lähteä pyörimään renkaan mukana).

Hajuton, mauton ja tunnoton kaupunkiauto.
 
Tytölle valkkautui nyt i30 hyntappi. 210 000km ajettu bensa laite vuodelta 2010 rekattu 2011 alussa.
Tojon hinta nousi liian ylös,rengastus vajaa. kitkat alla ja kesäpyöristä uupui vanteet, ruottista tuotu, en mennyt lopulta edes katsoon.
 
Tuo hinta noissa on jotain käsittämätöntä. Samalla rahalla saa viisi ranskalaista.
 
Meillä on pihassa mamun rellunpippana odottamassa viimeistä matkaansa. Sähköt pelaa ihan omalla vedenalaisella hapettuneella logiikallaan ja tämä on yksi harvoja bensa-autoja, joka imitoi dieseliä ihan uskottavasti.
 
Olipa mielenkiintoista lukea teidän tojotien vikalistoja. Miten sen sanois, jotenkin tutun kuuloisia remontteja paitsi puolat ja ruostuvat tukivarret :virnpeuk:
 
Olipa mielenkiintoista lukea teidän tojotien vikalistoja. Miten sen sanois, jotenkin tutun kuuloisia remontteja paitsi puolat ja ruostuvat tukivarret :virnpeuk:
Eieieieiei.....ei tojotassa ole VIKALISTAA, siellä on HUOLTOKOHDE..... :rotfl:
 
Täällä oli muistaakseni Nuhvin linkittämä filmi joka käsitteli hyvin mm. tuon puola "ongelman" juuria .
Huoltaa pitää kuulemma montaa muutakin merkkiä kuin vain Toyotaa , jottei tulisi jotain komplikaatioita .
 
Takaisin
Ylös