Terri

Viestiketju:
Terri

Kuis tommonen alle metrin akseliväli tekee tuosta kiikkulaudan? nyökkiikö kokoajan?
 
Joo on varmaan kiikkeräkin.
Ja kun katsoo noita mittakaavoja niin tekniikan sovittaminen saattaa olla hankalaa.
Omistaja ei tiennyt mikä tekniikka on ollut, onko mikään.
Ja millai kuski pääsee sisälle ja ennen kaikkea pois.
 
Kärryn tai pikemminkin reen tuo vaatisi perään.

On kyllä vähän pitkä hinta tuollaisesta aihiosta.
 
Juu, hinnassa olevaa pilkkua siirtää pykälä vasemmalle....
 
Kronos lähtikin @Maukka sinne teitin kylille pari viikkoa sitten.
Tilalle tuli/löytyi Weimer 4100. Jalat siltäkin puuttuu, mutta on tältä vuosituhannelta ja kevyempi.
 
Käytetty, 2011 taitaa olla vuosimalli.
Ruotsalainen, nykyisin täysin virolainen ilmeisesti.

Aisan ja nostimen väliin jokin matala sovite täytyy väkästää.
Ja aisalle sermin ja nostimen väliin tukijalat jotenkin noin.
jalat_medium.jpg
 
Kronos lähtikin @Maukka sinne teitin kylille pari viikkoa sitten.
Tilalle tuli/löytyi Weimer 4100. Jalat siltäkin puuttuu, mutta on tältä vuosituhannelta ja kevyempi.
toi Weimer näyttää paremmalle Terrin aisalle. Ton tuen kun virittelee eteenpäin niin saa enemmän uloittuvuutta...
 
Hyvin alkanut puitten ajo päättyi taisteluksi...vitun kannot...
20241117_090759.jpg
20241117_095830.jpg
20241117_101624.jpg
20241117_101649.jpg
20241117_102618.jpg
20241117_102631.jpg
20241117_102724.jpg
20241117_102808.jpg
20241117_103623.jpg
20241117_103829.jpg
20241117_130528.jpg
20241117_130535.jpg
 
Säädä löysälle, ota takateli irti ja laita teleineen paikalleen. Ohuesta köydestä tai liinasta lenkki telin laakeriakseliin telarautojen välistä ja kärrin etupankosta kiristää taljalla. Monta kertaa metsässäkin olen laittanut. Tunkkiakaan ei edes tarvii metsään raahata, kun turvakaaresta vetää taljalla koneen kallelleen sillein, että toinen tela on ilmassa
 
Säädä löysälle, ota takateli irti ja laita teleineen paikalleen. Ohuesta köydestä tai liinasta lenkki telin laakeriakseliin telarautojen välistä ja kärrin etupankosta kiristää taljalla. Monta kertaa metsässäkin olen laittanut. Tunkkiakaan ei edes tarvii metsään raahata, kun turvakaaresta vetää taljalla koneen kallelleen sillein, että toinen tela on ilmassa
Pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla jota toivottavasti ei tule.
Ekan kerran lähti umpikumeilla.
Katkasin telan ja ajoin koneen pois kun oli niin lähellä tietä.
 
Pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla jota toivottavasti ei tule.
Ekan kerran lähti umpikumeilla.
Katkasin telan ja ajoin koneen pois kun oli niin lähellä tietä.
Mä en muista milloin olisin omasta koneesta katkaissut telaa. Töissä talviteloja joskus katkoin, kun ne ei mahdu vetopyörälle sellaisenaan. Pitää joko katkoa tela tai irroittaa veyopyörä. Sen verran on korkeammat laput, että ottaa lokasuojaan kiinni.
 
Vetomoottorit on moton hakkuupään vetorullien geroottorimoottori. Muistaakseni 200cc.
Sorvari teki sovitteet navalle ja vanteelle.
Etunavat on ikh:n tarvikenavat.
Pulttijako piti muuttaa transiitin (muistaakseni) sopivaksi.
Tein ton telin kokonaan uudestaan.
Alkuperäiset telit jäi ennalleen.
Vois tehdä tolle lavalle jotkut sovitteet jotta saisi käytettyä peräkärrynä.Näytä liitetiedosto 84956 Näytä liitetiedosto 84957 Näytä liitetiedosto 84958
Onko noissa kääntöpyörän kiristyksissä jousto sisäänpäin.
Jos ei niin mitä tapahtuu jos menee pölli / alasin telan ja pyörän väliin.

Kiristys.jpg
 
Onko noissa kääntöpyörän kiristyksissä jousto sisäänpäin.
Jos ei niin mitä tapahtuu jos menee pölli / alasin telan ja pyörän väliin.

Näytä liitetiedosto 143456
Tuohon @Maukka n Terriin on takavaunuun tehty kiristys jälkikäteen. Alkunpein siinä ei ole säätöä. Etuvaunussa on kiristys, eikä siellä mitään joustoa ole, ei varmaan niin jäykkää jousta edes ole olemassa, mikä.ei pohjaisi. Tela vaan lähtisi helpommin pois, jos joustoa olisi. Jos menee ohut puu välin niin sitten se menee. Eikä sinne oikein paksua puuta saa väliin. Kyllä rengas sen verran joustaa, vaikka 6,5 bar onkin painetta 4.00x8" kumissa. Jonkun verran se kumi painuu littuun silloinkin, kun tela lähtee päältä. Useamman kerran olen ajanut telan takaisin päälle kun olen ajoissa huomannut. Hurjan näköinen on rengas, kun tela on noiden tukikolmioiden kohdalta renkaan päällä.
 
Tuohon @Maukka n Terriin on takavaunuun tehty kiristys jälkikäteen. Alkunpein siinä ei ole säätöä. Etuvaunussa on kiristys, eikä siellä mitään joustoa ole, ei varmaan niin jäykkää jousta edes ole olemassa, mikä.ei pohjaisi. Tela vaan lähtisi helpommin pois, jos joustoa olisi. Jos menee ohut puu välin niin sitten se menee. Eikä sinne oikein paksua puuta saa väliin. Kyllä rengas sen verran joustaa, vaikka 6,5 bar onkin painetta 4.00x8" kumissa. Jonkun verran se kumi painuu littuun silloinkin, kun tela lähtee päältä. Useamman kerran olen ajanut telan takaisin päälle kun olen ajoissa huomannut. Hurjan näköinen on rengas, kun tela on noiden tukikolmioiden kohdalta renkaan päällä.
Tein noi telit kokonaan uudestaan hydraulivedolle.
Oli helponpi tehdä uudet kuin rikkoa vanhat.
Ei oo ollut risujen kans ongelmia...
 
Takaisin
Ylös