Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Terri

Viestiketju osiossa 'Maastoajoneuvot' , aloittaja borg, 30.5.2014.

1. J5_BR

J5_BR Kansalainen
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    267
    Ketju voi olla ollut löysällä ja päässyt räpsäyttämään. Itse katkoin kerran noin, kun vedätin Terriä irti ahtojäistä.

2. Maukka

Maukka Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    499
    Siis toi vaihdelaatikon ketju meni poikki?

3. LPR

LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    3 382
    En kyllä ole moiseen törmännyt. Kyllä vaijeri on antautunut tähän mennessä tai pari kertaa vinssin rumpu. Voisko siellä olla mekaanista vikaa, mikä jumis vinssin tai sitten jotain on mennyt väliin.

• Tykkään Tykkään x 1
  4. J5_BR

J5_BR Kansalainen
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    267
    Niin joo mulla on tuo Terri 30, siinä yksirivinen ketju vinssissä.

• Tykkään Tykkään x 1
  5. Maukka

Maukka Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    499
    Oon kans saanut vaijerin poikki seikkailessani mäkisessä maastossa ilman jarruja...onneksi nyt on jarrut.

6. Koovee

Koovee Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    19
    2 rivinen 3/8 ketju vinssissä eikä ollu löysällä. Hampaat on vähän kulahtaneet mutta ei pitäs vielä ketjun kestoon vaikuttaa..

Tommonen vinssi on ettiny jo paikkaansa muutaman vuoden vaan nyt taisi löytyä.

Vähän jo suunnittelin että laittasko yhden pumpun vinssin rummun paikalle ja siltä pumpulta kärrin veto
    Toimis samalla kun ajo, En tiedä kyllä saako säädettyä ikinä jokseenkin samaa vauhtiin kun telat

20211124_213824.jpg

• Tykkään Tykkään x 1
  7. LPR

LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    3 382
    Minten paksu vaijeri on vinssissä. Alkujaan se on muistaakseni 8 mm. Itse olen käyttänyt 10 mm ja nyt taitaa olla 3/8" kun sellaista sattui olemaan. Vaijerin kuuluu toimia sulakkeena.

Taakse jos vetoa haaveilet, niin @Maukka lla on ihan toimiva systeemi. Nopeuksien synkronointi kannattaa unohtaa, miltei mahdoton yhtälö synkronoida variaattorin ja hydrauliikan nopeus. Sellainen takaveto riittää, että on normaalitilassa vapaalla ja pahassa paikassa annetaan apuja takateloilla.

• Tykkään Tykkään x 1

Jaa tämä sivu