Takehutsu tb070w

Viestiketju:
Takehutsu tb070w

Maansiirtopalvelulla 1800+alvi uudet käytettyä ei löydy:paaseina:. Alakaa toivo olla menetetty:confused:. Kempeleen tekijällä hommia jonossa niin että noin kuukauden päästä vasta olis aikaa tehä. Tornion tekijää minä en oo saanu kiinni.... Ens viikolla jos ei ihmettä satu ja jostain ehjiä osia löydy menee akseli noilla paskoilla kasaan ja ajetaan niin kauan ku päästään ja mietitään sitte että mitäs nyt sitte. :hui:.

Jos ihan tosissaan meinaa ajaa koneen etuvetona "loppuun", niin kannattaisiko siitä pikkurattaasta hioa loputkin hampaat raakasti pois niin ei tekisi ainakaan uutta lastua enään perän sisälle. Nämä nyt vaan tälläisiä ajatelmia.
 
Niinpä. Sellaista se business on.

Kun @Janski llahan tämä on ihan pelkästään harraste koneena, niin ymmärrän kyllä ettei pysty tai ole varaa pistää 3000 euroa kiinni. Kun kaikilla kuten ei itellekään, ole sitä kymppitonnia taka taskussa harraste budjettina...
 
Jos ihan tosissaan meinaa ajaa koneen etuvetona "loppuun", niin kannattaisiko siitä pikkurattaasta hioa loputkin hampaat raakasti pois niin ei tekisi ainakaan uutta lastua enään perän sisälle. Nämä nyt vaan tälläisiä ajatelmia.


Ei kyllä minä lykkään sen sökön rattaan sinne jos se raapis etes vähän :confused:. Pelkkänän etuvetona tosta joutuu ohjaus laitteet liika lujille. Ja jos hirmu mäihä käy ja systeemi pysyy talveen asti ehjänä niin minä puran sitte ton uusiksi ja vien hampirattaat pajalle. Väittäsin että toi hammas ratas on suurinpiirtein ton näkönen ollu ainaki niin kauan ku toi härveli on meillä ollu :confused:. Meinaan ku sitä murusta ei siellä akselin sisuksissa olluo_O.
 
Ei kyllä minä lykkään sen sökön rattaan sinne jos se raapis etes vähän :confused:. Pelkkänän etuvetona tosta joutuu ohjaus laitteet liika lujille. Ja jos hirmu mäihä käy ja systeemi pysyy talveen asti ehjänä niin minä puran sitte ton uusiksi ja vien hampirattaat pajalle. Väittäsin että toi hammas ratas on suurinpiirtein ton näkönen ollu ainaki niin kauan ku toi härveli on meillä ollu :confused:. Meinaan ku sitä murusta ei siellä akselin sisuksissa olluo_O.

Onhan se ihan mahdollista että joku on sitä aikaisemmin sepittänyt. Saattaahan se mennä harraste kaivuissa pitkäänkin. Mulle on kaivurit täysin vieraita laitteita, niin en oikein mitenkään osaa olla avuksi.
 
Kun @Janski llahan tämä on ihan pelkästään harraste koneena, niin ymmärrän kyllä ettei pysty tai ole varaa pistää 3000 euroa kiinni. Kun kaikilla kuten ei itellekään, ole sitä kymppitonnia taka taskussa harraste budjettina...


Nii ja tää masiina ei oo etes mun o_O. Mulla oo rahaa pitää kaivinkonetta:confused:. Siinä mielessä toi ei oo "harraste" kone että tolla tehdään ihan kuitilla töitä mutta ei kuitenkaan niin paljoa että tolleen vaan olis sijoittaa yhtäkkiä porno kauppias Sundmannin sanoin vitusti tonnia. Toi kone ku laukiaa tosi kalliisti niin se menee sitten purkuun tai jollekki joka haluaa vielä sen entrata.
 
Tää on näiden varjopuoli. Ei riitä että hankintahinta on kymmeniä kiloeuroja vaan remontitkin nielee helposti tuhansia euroja eikä tartte olla kummonen homma.
Varaosahinnoissa välillä ihan ihme juttuja.
Esimerkkinä paineakun täyttönippa jossa toinen pää sama kuin renkaan venttiili niin hinta 150e tsi sitte suodattimen sakkakuppi 150e kun koko suodatin sakkakupin kans maksaa noin 170e (N.40cm pitkä polttoainesuodatin)
 
Nii ja tää masiina ei oo etes mun o_O. Mulla oo rahaa pitää kaivinkonetta:confused:. Siinä mielessä toi ei oo "harraste" kone että tolla tehdään ihan kuitilla töitä mutta ei kuitenkaan niin paljoa että tolleen vaan olis sijoittaa yhtäkkiä porno kauppias Sundmannin sanoin vitusti tonnia. Toi kone ku laukiaa tosi kalliisti niin se menee sitten purkuun tai jollekki joka haluaa vielä sen entrata.

Ahaa, joo joku väärin käsitys tullut taas meikäläiselle.

Eipä sitä sitten kannata hirveästi laittaa kiinni jos ei omistaja halua "sijoittaa"
 
Ahaa, joo joku väärin käsitys tullut taas meikäläiselle.

Eipä sitä sitten kannata hirveästi laittaa kiinni jos ei omistaja halua "sijoittaa"



Kone on semmonen mihin minulla on täysi nautinta oikeus:D. Omistaja ruukaa minulta kysyä että mikä tilanne joutasko se kone:D. Nii ja kone on parkissa minun pihalla ku omistajan (mun isäukko) piha on niin pieni tossa naapurissa että sinne ei kaivinkone mahu. Ukon raktoriki (Valmet 361D) on mun ladossa parkissa:D ja enemmän minä sitä käytän ku ukko:D valametin akutki on mun maasturissa lainassa:D.
 
Tää on näiden varjopuoli. Ei riitä että hankintahinta on kymmeniä kiloeuroja vaan remontitkin nielee helposti tuhansia euroja eikä tartte olla kummonen homma.
Varaosahinnoissa välillä ihan ihme juttuja.
Esimerkkinä paineakun täyttönippa jossa toinen pää sama kuin renkaan venttiili niin hinta 150e tsi sitte suodattimen sakkakuppi 150e kun koko suodatin sakkakupin kans maksaa noin 170e (N.40cm pitkä polttoainesuodatin)
Tämä on syy miksi hommasin kellfrin kaivuulaitteen. Se ei ole oikea kaivinkone, mutta ei oo remontitkaan hinnoissaan.
 
Tuosta samasta syystä minä olen sinnitellyt Vammas Kersantilla. Kun alustana on vielä viistonninen, ei muuta vikaa oikein voi tulla, kuin korkeintaan moottorissa menee öljyt ja vedet sekaisin kun on se kavitaatiotyyppivika... nesteitä oon koittanut vaihtaa kolmen vuoden välein.
 
Voihan se olla, mutta aika hengettömäksi moottorin veto muuttuu kun yhtä aikaa on vaihde päällä ja puomilla pukkaa.
 
Jeeppifirma Jamant Oy on ainakin Jeepin akseleiden kanssa ollut suoraan yhteyksissä Danalle jenkkeihin. Oliskohan tuota tietä apuja?
 
Jeeppifirma Jamant Oy on ainakin Jeepin akseleiden kanssa ollut suoraan yhteyksissä Danalle jenkkeihin. Oliskohan tuota tietä apuja?

Epäilen että ei, yhteydet pitäis saada Italiaan. Tuo akseli on omaa sukuaan Clark-Hurth ja tehdas on Italiassa. Dana-Spicer on tullut mukaan firman nimeen vasta myöhemmin.

Tuo 1800+alv on kyllä ihan asiallinen hinta, voisi monen koneen kohdalla kertoa kahdella tai kolmella tuon hinnan... Ja kalliitahan nämä on aina harrastekäyttöön, joku pumppu maksaa helposti sen viisi kiloeuroa.
 
Screenshot_20200708_093909.jpg o_Oonkohan toi alleviivattu momentti lukema osa syy että miksi toi mutteri on auennu ja vielä ku ei oo etes liimaa laitettu :confused:. Voiko toi olla todellista toi momentti 800-1000Nm akseli on 42mm tihiä kierteinen ja mutteri on IMG_20200708_094851.jpg. Tainnu edellisellä kiinni vetäjällä loppua voima ja työkalut:mad:. Pitkän hylsyn minäki joudun kehittään mutta uskoisin tuohon momenttiin kyllä pääseväni jos tossa akselissa pysäköinti jarrussa on pitoja.
 
Takaisin
Ylös