SR Sisun AM-teho alaterä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joona.S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Joona.S

Kansalainen
Elikkä tämmönen pikku entraushomma oli esissä ja nyt sen tein. Joskus ennenvanhaan oli tielaitoksen autoon otettu kevytrakenteinen alusterä sohjonpoistoon , asfalttipintojen puhistukseen ja hyvin kevyeen karhennukseen. No sittehä siinä kävi niin kuin voi arvella kun lavalle ottaa painokuormaa ja varoja vasten ajetaan pikkusen väkisin verkkoterillä routapatikoita ynnä muita köntteiköitä , eli eihän se ensinkään vuole kun ihan oikeasta reunasta kun ainokainen painatus sylinteri on siellä ja toisekseen keskitien puolella olevalla kallistuksella kun runnoo vasemmalle reunaa terää painoa niin antaahan siinä paikat periksi jossainvaiheessa.

No tässätapauksessa kävi just nii että liki kaikki hitsisaumat aukeili ja siiven kiertojäykkyys hävisi kokonaan , mutta kätevästi laskukoneet , viivottimet ja kynät nurkkaan , lisätään siis rautaa niin paljon että se näyttää jo omaan silmäänkin paremmalta :heko:

Mie sen tein näin... CAM00738.webpCAM00739.webpCAM00740.webpCAM00741.webpCAM00743.webpCAM00744.webpCAM00745.webp
Uu palkeista kotelo tuohon selkäpuolelle ja 10x70 latasta korvia , tulppia ja kolmioita erinäisiin paikkoihin.

On se ainaki ihe tehyn näkönen....
 
Tarkottaako hiän terän pulttien reikiä vaiko tuota tappiterärunkoa? Teräpulttien reijjät ookoo eikä etes ollu vääntyny tuo irti revenny suikale , tappiterärungossa kanssa kovametallitappien reijjät hyvät , syksyllä hankittua on tuo runko nii ei se vielä tämän talven ajoilla oo männy mikskään.
 
On on :D lähinnä tuossakin suurin tarve tuolle maatilateräkselle on se että paksunee tuo siiven reuna , kestää pikkusen enemmän nojata kanttikiviin...
 
Tarkottaako hiän terän pulttien reikiä vaiko tuota tappiterärunkoa? Teräpulttien reijjät ookoo eikä etes ollu vääntyny tuo irti revenny suikale , tappiterärungossa kanssa kovametallitappien reijjät hyvät , syksyllä hankittua on tuo runko nii ei se vielä tämän talven ajoilla oo männy mikskään.

Tappiterärunkoa tarkoitin.

Kaveri ajaa aura-autoa, ja valittelee, että alus-auran tapit ei pure kun "reiät on niin väljät".

Koskaan muistanut katsoa, niin ajattelin sivistää itseäni: mikä on hyvä tai huono. Tapauksessasi on siis hyvä.
 
Joo ,siinä voip iän myötä tulla kulumisen mukana just semmosia ongelmia ettei tapit pyöri kunnolla , höyläyskulmasta aika tarkka kanssa että toimii. Jos vahingossa ajaa tapit loppuun ja kerkiää tuo terätapin reijjän reunus syöpymään niin se saattaa aiheuttaa kanssa ongelmia ,pääsee tappi kiilautumaan tavallaan vinoon. Onko lie tällä kaverillas käytössa noita rikalla olevia vai ilman rikkaa olevia tappeja , niilläki on eroa.

Voin huomenna näpätä muistaessani kuvaa semmosesta rungosta jossa on päässy käymään exodus.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös