Sonoff wifi-kytkin

Viestiketju:
Sonoff wifi-kytkin

Kerroppas mitä silloin tapahtuu, JOS on niin pitkä sähkökatkos että sun kännystä loppuu virta. Sähköt palautuu, syttyykö lamput vai onko pimeenä....eli jääkö viimenen asetus johonkin muistiin vai nollaako asetukset.
No, sen jälkeen kännyä lataukseen ja käynnistelemään et pääsee säätään, jokatapauksessa näin....
Näitä kamppeita on niin monenmoisia, mutta keksit väkisin ongelmaa jota ei ole.
Otetaan esimerkiksi Shelly 1PM.
Pieni kojerasiaan sopiva WLANilla viestivä rele jota voi komentaa lähiverkoitse, pilven kautta tai tadaa! Paikalliskytkimellä, purkissa on siis suoraan nastat kytkimelle jolla voidaan ohjata relettä ilman ainuttakaan bittiverkkoyhteyttä, ilman sähköä ei toimi, mut se tuskin on ongelma..
Asetuksiin voidaan määritellä releen tila sähkökatkon jälkeen, päällä/pois/aiempitila/kytkin.

On totta ettei kännykän akun ollessa loppu onnistu purkkien asetusmuutokset, mutta harva perinteisiinkään valoihin alkaa heti kytkentämuutoksia tekeen kun sähköt palaa?
 
Äläs nyt, sähkökatkon aikana on paras hetki tehdä kytkentämuutoksia. Tulee vielä lisäjännitettä, kun ei tiedä milloin sähköt palaavat.:hermot::pimpom:
 
Asetuksiin voidaan määritellä releen tila sähkökatkon jälkeen, päällä/pois/aiempitila/kytkin.

On totta ettei kännykän akun ollessa loppu onnistu purkkien asetusmuutokset, mutta harva perinteisiinkään valoihin alkaa heti kytkentämuutoksia tekeen kun sähköt palaa?
No toi ny oli mulla enempi tsoukkina, koska niin monia asioita hehkutetaan sillä kännyohjauksella. Tommonen kun on uudessa talossa tai vaikka vanhassakin laitettuna ja siihen muuttaa porukka joka ei niitä systeemeitä hallitse tai on vanhukset joiden "elämää helpotetaan ettei tartte könytä sinne taululle" niin kyllä peekeleitä tulee, toisin on sellaisella joka ne ite asentelee ja hallitsee asetukset yms.

Tuttavalla kännyohjattu lukitus ja piti laittaa postipatelle kertakäyttökoodi että saa paketin eteiseen niin juuri kun pate soitteli jotta olis kohta pihassa, onko ketään kotona niin puhelin sani piip ja sammu....eikä ollu laturia saatavilla....:D
 
@sytem ja @novice
Meni näköjään hetki ennen kuin ehdin tuon Nediksen pistorasiakytkimen äärelle...
No kuitenkin. Noissa uudemmissa on nyt joku Tuya:n ohjain ja firmis joten niihin ei Tasmota ainakaan oman ymmärrykseni mukaan uppoa.

Tuossa nuo kuvat piirilevystä. Kyllä siellä debug-nastat näkyy, mutta jostain Tasmotan foorumilta luin, että ei onnistu firmiksen vaihto.

20221027_201610.jpg
20221027_201650.jpg
 
Onko kuvaa wifi kontrollerin toiselta puolelta? Onko siellä jotain tekstiä?
 
Mulla on tossa hyllyssä motivaatiota odottamassa vesihanaa (mallia kiinteistön pääsulku) ohjaava moottoriboksi, jossa olikin espin sijaan toi tuya:n uudempi ja suljettu piiri. Se on pinniyhteensopiva esp12f-modulin kanssa, mut onnistuin sit sitä irtikolvatessani repäisemään purkin piirilevyltä muutaman padin irti ja nyt pitäis sit ihmetellä vähän tarkemmin että mistä saa tarvittavat signaalit tolle esphomella flashatylle korvaavalle modulille
 
Mulla on tossa hyllyssä motivaatiota odottamassa vesihanaa (mallia kiinteistön pääsulku) ohjaava moottoriboksi, jossa olikin espin sijaan toi tuya:n uudempi ja suljettu piiri. Se on pinniyhteensopiva esp12f-modulin kanssa, mut onnistuin sit sitä irtikolvatessani repäisemään purkin piirilevyltä muutaman padin irti ja nyt pitäis sit ihmetellä vähän tarkemmin että mistä saa tarvittavat signaalit tolle esphomella flashatylle korvaavalle modulille
Oisko joku linkki hankintakanavaan. Vois vaikka kokeilla vaihtaa noi pistorasiapurkkien kortit. Nehän maksoi varmaan kolme kymppiä pari - kannattaahan niihin hakata muutama päivä työtä. :D
 
Noi tuli ihan Alin joltain ekana kohdalle osuneelta kauppiaalta. Mut kun noita sun kuvia katsoo niin siinä toi sinäänsä varmaan sama piiri ei oo samanlaisella levyllä, eli jossa on kontaktit kolmella sivulla.

Shellyn plugeja (ja muitakin niiden purkkeja) oon nyt itse viime aikoina laittanut, toistaiseksi ihan omalla firmiksellään kun ilman pilveä toimivat, mut käsittääkseni noihin tasmotakin uppoaisi jos niin haluaa.
 
Noi tuli ihan Alin joltain ekana kohdalle osuneelta kauppiaalta. Mut kun noita sun kuvia katsoo niin siinä toi sinäänsä varmaan sama piiri ei oo samanlaisella levyllä, eli jossa on kontaktit kolmella sivulla.

Shellyn plugeja (ja muitakin niiden purkkeja) oon nyt itse viime aikoina laittanut, toistaiseksi ihan omalla firmiksellään kun ilman pilveä toimivat, mut käsittääkseni noihin tasmotakin uppoaisi jos niin haluaa.
Mulla on ja kääntymässä Shellyyn. Just tänään niitä tilasin lisää. Sillä niiden omalla firmiksellä noi mulla on. NodeRedin kautta pyörittelen ne tuohon Domoticziin.
 
Takaisin
Ylös