Sisu Sm320 tyhtiksen uusi harrastus!!

Viestiketju:
Sisu Sm320 tyhtiksen uusi harrastus!!

Se ensimmäinen 50nm on sitävarten että se ns. pohjautuu rauta rautaa vasten , 10nm on esijännitys jota vasten jää lopulleen.
Nimen omaan että oliko asentaja sitä mieltä että varmasi on tuolla ekalla kirrauksella ns pohjassa?
Sitten löysäys ja 10nm en tiä.
No nyt on ilman ratasta keula ilmassa tieten.
Ensin auki ja kierteet putsaus yms.
Sitten 50nm
Löysäys ja kirraus ja lukko kiinni tieten vähän saattoi pyörähtää kuuskoloki tiukemmalle ku kopsi lukituksen kiinni.....
 
Se säätöpultti kantaa koko keulan kuorman jokatapauksessa aina että voi siellä olla joskus painoa aika reilustikkin
 
Se säätöpultti kantaa koko keulan kuorman jokatapauksessa aina että voi siellä olla joskus painoa aika reilustikkin
Joo kyllä sielä melkoiset voimat kuorman kanssa jyllää tässäkin melkoisen herkästi menee keulapainoiseksi kuorma. Kuiten melkoisen pieni tuo akselipaino keulassa ja aika äkkiä lipsahtaa murskeen kansa sinne 8tn korville akselipaino varsinkin jos ei painota lastaajalle että tehe telinpäälle kukku.
 
Mutta eikö se näi olevan villitys tarvi sisussa kummoinen vika olla ja heti ollaan kärryä tekemässä.
Josko tästä ei tule kärryä kuiten viimeiseen asti yrittää taistella tienpäällä
Hahh! Tuosta pihalla nököttävästä ruotsinraudasta ei edes saa sitä kärryä, vaikka olisi isompi tai pienempi vika.
Tuossa kun on happi resorit joka kulmalla.
Eli Sisun elämä jatkuisi kärrynä. Kaanian elämä romurautana 😅
 
Hahh! Tuosta pihalla nököttävästä ruotsinraudasta ei edes saa sitä kärryä, vaikka olisi isompi tai pienempi vika.
Tuossa kun on happi resorit joka kulmalla.
Eli Sisun elämä jatkuisi kärrynä. Kaanian elämä romurautana 😅
Pitäisi olla vähän erillainen vetäjä notta jaksaa puhkua vietereihin happea riittävästi.

Mutta joo eiköhän tämä sisu vielä pitkään mene suomen teillä kun.
Saan tuon rungon puhallettua ja maalattua
Hytän hitsattua ja maalattua.

Ja pumppusuuttimet laitatettua tai säädettyä tai jotaki tehtyä jos vähenisi tuo savuaminen ja syttyisi vähän hereämmin
 
Hahh! Tuosta pihalla nököttävästä ruotsinraudasta ei edes saa sitä kärryä, vaikka olisi isompi tai pienempi vika.
Tuossa kun on happi resorit joka kulmalla.
Eli Sisun elämä jatkuisi kärrynä. Kaanian elämä romurautana 😅
Jaa miks, onhan niitä rakkoreita joissa kompura ja saahan niitä kompuroita asennettua jälkikäteenkin, vaikka laittais sitte kärryn aisalle tonniperällä pyöritettäväksi...
 
Olihan jo vanhemmissa setkoissa / urkeissa kompura....
Ja vanhoihin Valmetteihin sellasen sai myös jo -70 luvulla.....
Tuos -73 CK oossakin on kompura ... ( jumissa )
 
Olihan jo vanhemmissa setkoissa / urkeissa kompura....
Ja vanhoihin Valmetteihin sellasen sai myös jo -70 luvulla.....
Tuos -73 CK oossakin on kompura ... ( jumissa )
Mihin lie tarttee. 860 Failmetissaki on kompura ja kertaakaan sitä ei ole käytetty mihinkään, ei tietoa edes tuottaako se ilmaa
 
Ilmeisesti seisontajarru ainakin, koska perinteisen tapaista kahvaa ei ole.
 
Hahh! Tuosta pihalla nököttävästä ruotsinraudasta ei edes saa sitä kärryä, vaikka olisi isompi tai pienempi vika.
Tuossa kun on happi resorit joka kulmalla.
Eli Sisun elämä jatkuisi kärrynä. Kaanian elämä romurautana 😅
Puhumattakaan kanikan tuplapalkkirungoista jotka maatuu käyttökelvottomaksi jo autona niin eipä niistä paljoa kärryä tehdä...
 
Mihin lie tarttee. 860 Failmetissaki on kompura ja kertaakaan sitä ei ole käytetty mihinkään, ei tietoa edes tuottaako se ilmaa
Sepä on vanhaan aikaan voinu olla talon ainu kompura joka ollu jossain koneessa kiinteänä..
nykyään kun on kompurat ja genut yms niin välttis ei moinen aika käy ajatuksessakaan..
 
Ei se kompura metsäkoneissa ole mikään ylimääräinen varuste. Se on välttämätön komponentti jarrujärjestelmässä.
 
Puhumattakaan kanikan tuplapalkkirungoista jotka maatuu käyttökelvottomaksi jo autona niin eipä niistä paljoa kärryä tehdä..
Tämä muuten varteenotettava tarkastus kohde jos mielii vanhempaa kanikkaa harraste kuorkiksi naamaton savotta vaihtaa se sisempi palkki onhan ne niitäkin kuulemma tehny tosi miehet!!

Mutta onhan niitä sivujakin joissa sisä runko ja yllätys pehmennyt tai sitten hytäntakkaa poikkiviassa ettei nämäkään ihan helppoja ole....

Jotaki jännää on Sisun rungossa ku pittää melkoisen hyvä terä olla jos mielii porata reiän siihen.

Turve hommissa monesti oli puhe että olisi kätevä jos raktorissa olisi ollu kompura ku 6h välein puhallettiin koneet ja suodattimet ärsytti sitä halvatun pensa virveliä nykiä kärrynpäällä käyntiin ja haalata mestoille aina ja huolehtia pensaa siihen kun mopopojat oli tyhjentänyt sen tankin.....
 
Eikös vanhemmat metsäkoneet mm ajokoneet ollu samallailla ku tuo minun volvo bm4300 jos ei ilmanpainetta ei ole jarrujakaan?????

Eli vanhemmissa hyvinnii tarpeellinen varuste??
No ilmankos sitä ei oo tarvittu :lol: Täällä ei kyllä metsäkone mihinkään karkaa...

Uudemmat mahtaakin olla hytikka vetoisia ja siellä jarrut vai hytikka jarrut akseleissa vai hä????
 
Nyt olisi ilmavuotoja korjattu sisusta
Ja tuulenohjain poies katolta.
Sitten olisi vuorossa läpivientien tiivistystä katolta yms hauskaa taidan taistella butyylimassaa kehiin minusta parhain ehkä siihen hommaan???

Tiistaina olisi jälkinäyttö ja tämä kaikki lähti siitä olkatappi pystyvälyksestä
 
Siellä ne on viisaat katsurit voivottelemassa kun ei näy yhtään uusia osia että näiköhä tähä leimaa saa ikänään. :virne:
Joo mitä huijausta son tähän tehny ku muttää ole vaihettu varuilta hylätä vielä 🤣🤣

Ja sitten ihmettelyä ku ei tämä muistaakseni tämmöinen ollu viimeksi.....
 
Noniin nyt olisi sisussa taas vuodeksi leimaa.
Konttorin mies tuumasi nyt että ethän turhan timmiksi säätänyt ku ei yhtään tunnu löysää saisi siinä pieni välystä olla kuitenkin.......
😅😅😅🤣🤣🤣🤣

Ja samalla kysyin tuosta vetopöytä hommasta sanoi että son papereissa sitä ri voi kukaan ottaa poies jos et itse poistata muutako pöytäpäälle ja puolikas perrää onthe road (tieten ilmoitus tehä että verot tulee ajantasalle)
 
Pääsi volvokin töihin ku piti käyä tasoittelee yksi mökkitie.
Pitihän se ottaa kuva kun vanhukset huilaili syys auringossa.

20241002_175537.jpg


20241002_175522.jpg


20241002_175455.jpg
 
Takaisin
Ylös