Myydään täyskunnostettuja Simms ja CAV Minimec ruiskutuspumppuja 1 vuoden takuulla vaihtopumppuperiaatteella. Pumppuja löytyy sellaisiin merkkeihin kuin Valmet, Ford, David Brown, Volvo, Fordson, Sisu, Nuffield, Leyland jne. Käy tutustumassa myytäviin pumppuihin osoitteessa: https://www.tori.fi/pohjois-savo/Simms_ ... ?ca=18&w=3 Korjaamme ja kunnostamme myös asiakkaan omia pumppuja. -M2-
OT, sori et sotken ketjua ...... Mut ite koittanut katella / kuulostella esim 1410 taavin rivipumppua ....
Et sää mitään sotke, asiaankuuluva kysymyshän tuo on Ilmeisesti tuossa 1410:ssa on alkujaan pumppu malliltaan P5169? Käsittääkseni sama kuin P5009, ero lähinnä elementtien koossa. Jos kunnostetut kelpaa, niin niitä on kohta mulla tarjolla kaksin kappalein. Toinen on jo täyskunnostettu alunperin DB 1200:sta lähtöisin oleva P5009, mutta ysimillisillä tapeilla oleva joten ainoastaan syötön lisäyksellä sopii myös tuohon 1410:een. Toinen on numeroltaan myös P5009, mutta yllä mainitusta poiketen ollut punarunkoisessa Taavetissa. Tämä olis ajatus kunnostella, mahdollisesti jopa tällä viikolla. Tähän tulenee myös ysimilliset elementit, niin sopii siten kaikkiin Minimecillä oleviin nelos-Taavetteihin. -M2-
En tiedä paljonko joutuis rakentelemaan ja kuin pulttaa kiinni systeemi olis, mut ajatus siis olis vaihtaa tohon -85 1494 Caseen CAV DPAn tilalle riviruokintalaite ....
P5169/1A ? Sattuu vaan just olemaan 1410 Taavetti pajassa , vesipumppu, laturin remmi, moottoriöölit + suodatin, hyden painesuodin, ja suutinkärjet listalla ( eilen vaihdoin )
Ihmisten tekemiähän nämä Taavetitkin on, joten eiköhän se tuokin "jakarista rivariksi"-homma ihan tehtävissä olis, tavalla tai toisella. Onko Taavetissa irrotettava jakolevy johon pumppu tulee kiinni, tyyliin Valmet 311 / 411 / Fordin tonniset, 600-sarja jne? Jos on niin vaihtaa päräyttää jakolevyn jostain toisesta Taavetin mallista, siis jos se käy bolt-on-tyyliin. Sitten samaisesta mallista suutinputket, polttoainelinjat ja sitä rataa. Tänään soitti aamusta vanhempi herrasmies mulle, 5600 Ford DPA-jakajapumpulla hänellä. Oli tehty jossain pumppuremontti uusine nestepäineen ja sitä ennen konekin käyty läpi, mutta pumppurempan jälkeen oli vedot vaan huonontuneet. Haaveili rivipumpun vaihtamisesta jakarin tilalle, joten annoin pari vihjettä mistä voisi jakolevy siihen Fordiin löytyä. Soitti iltapäivällä uudestaan ja kertoi että oli löytänyt jakolevyn. Se meinasi sitä, että hän osti seuraavaksi multa Minimecin ja LH:lta viistonnisen suutinputket.. -M2-
Äkkiä vaan pimeessä vaihdat asiakkaan traktorista rivipumpun kaikkineen putkineen ja hiluineen omaan koneesees ja omasta koneesta jakari asiakkaan koneeseen Tai sitte ei.. Tuo P5169 on kaikissa muissa rivipumpullisissa nelos-Taaveteissa paitsi 1200:ssa ja 1210:ssä. Kauttaviivan jälkeinen merkki näyttää dokumentaation mukaan ilmaisevan, mihin malliin ko. pumppu on alkujaan pultattu, 5169/1 ja /2 on 1212:n pumppuja, 5169/A ja 5169/1A sekä 5169/AS, 5169/2A ja 5169/2AA ovat näemmä 1410:n ja 1412:n pumppuja. -M2-
Tää vuosimallin -78 1410 kone on ostettu meille -81, siis vain 3v vanhana ja 714.4h ajettuna. Nyt mittarissa 4699.9h ja kaikki vaijeritunnit on siinä, vaijeria eikä mittaria , ei ole uusittu.... Elokuussa tulee siis 40v täyteen täs talossa.
No sitte se ei paljon auta vaihtaa pumppuja ristiin. Muuten käy samoin kuin parinkympin setelin siirtämisessä taskusta toiseen. Onko tuo rivipumpullinen Taavetti jouhevampi koneeltaan verrattuna jakajapumpulliseen? -M2-
Ite tykkäisin et on paremmin vetoja, ja toi emännyksen 1494-4HS on kyllä hiukan nussukka. Kylmäkäynnistyvyydessäkin on eroa. Sillä n.80hv tehoilla. Siinä kun rasitteena tuo etukuormaaja lisäpainona sekä vannepainoja kuormaajan takia takavanteissa sellasen reippaan 550kg. Kyl sen huomaa , voimattomuuden, kun perään pistää viel kärryt jossa esim 5tn murskekuorma, ja vähänkään alkaa mäkeä tulemaan. Tuo syötönsäätö kun ei ihan luonteva tos DPAssa ole....
Toistaiseksi lienee kuitenkin vaan tyydyttävä vielä tohon deepeeaahan, ja kuritettava sitä. Eli lisättävä syöttöä siitä. Hommasta vaan tekee mukavan tuo etukuormaaja ja sen runkosovitteet.... Vaikka kohtuudella kyllä pääsee sivuluukkuun käsiksi kyllä, mut aina jotain tehdessä , huoltoa , jollaintapaa jokin on aina vaan tiellä....
Jo vain. Tottahan se on että Minimecissä jotkut asiat, kuten esim. syötön säätö on huomattavasti simppeli kuin DPA:n jakajapumpussa.