SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Viestiketju:
SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Lähipanimosta kysely omalla etiketillä olevasta oluesta. Kuusi laatikkoa pitäisi ostaa, niin sitten onnistuu. Noin vitosen tölkki. Innostuin jo että nyt saadaan suvulle joululahjat kun tällätään vaimon kanssa kuvat kaljatölkin kylkeen, vaan ei - kaksi kuukautta eteen pitää tilata.

Vapuksi saisi vielä. Isolla fontilla teksti "Juon Alfredin olutta.". Olis kova,
Teetä pelkkiä etikettejä pirun sitkeellä liimalla ja tällää kela-kuparin kylkeen...
 
Pomolla oli Volvon Xc 90 plugari. Niitä ensimmäisiä, mitkä oli sillä pienemmällä akulla. Kypsyi totaalisesti, kun latauksella ei päässyt kuin n. 35 km, niin ei työmatkoja ja päivän työajeluita yhdellä latauksella päässyt ja bensatankki oli kuitenkin hyvin pieni, niin sai olla yhtenään tankilla. Ja sitten kun joutuu ajamaan pitkiä reissuja tiellä, jopa Lappiin, niin oli jatkuvaa tankkausta/latausta. Vuoden päästä vaihtoi pois. Broidilla on nyt long range V90, niin sillä pääsee sähköllä jo normi päivän ajelut.
 
Tiedä sitten olenko jotenkin outo yksilö kun en kaljaa juo mutta kossu kelpaa. Ylättäen en ole yhtään nettikauppa saanut aikaiseksi kossun voimalla. Olisiko kyseessä liian maltillinen ottamisen määrä kun vielä järki sanoo että jätä kauppa tekemättä.
Harvoin jos koskaan sitä nettikauppaa illankähmässä mutta nyt täytyy sanoa että ontelolaattakauppa tai siis kaupat oli aika jees.
 
Tuossa pari pimeässä otettua kuvaa.

20241122_230913.jpg
20241122_230900.jpg


Ja tuollainen pickuppi meni vaihdossa.

20241116_115802.jpg
 
Vaikka olen skeptinen Duracell-autoihin niin tuollainen T8 olisi kovinkin mieluinen omistaa. Siis sellainen jolla pääsee kotiinkin jos patteri kyykähtää.
Noissa on se huonoa, että kahden järjestelmän ongelmat samassa kuoressa. Vävyllä toisen takaoven lukko tyhjensi polttiksen akun, niin ei sähkölläkään lähdey liikkeelle.
 
Noissa on se huonoa, että kahden järjestelmän ongelmat samassa kuoressa. Vävyllä toisen takaoven lukko tyhjensi polttiksen akun, niin ei sähkölläkään lähdey liikkeelle.
Eli sen 12v käyttö / ohjausjärjestelmäakun, vaiko mikäliekään nimeltään.
 
Hyvä, pääsit pollenpaskasta eroon luontevasti.
Kyllä tuo kilkattajakin melkein 10 vuotta palveli hyvin vähäisin vioin. Enemmän oli ominaisuuksia mistä en tykännyt, esim. se jenkkien pakkirajoitin, ettei voi peruuttaa kuin molemman kädet tangolla. ...ttu ei kellään pää pyöri kuin pöllöllä, että näkis peruuttaa jotain venetraikkua ahtaasta ovesta sisään, jos ei voi toista kättä irroittaa tangosta. Ja se koneen kilkattava käyntiääni oli todella ärsyttävä. Ja ohjautehostin on ihan hiton kiva noissa vekslailuissa.
 
Kyllä tuo kilkattajakin melkein 10 vuotta palveli hyvin vähäisin vioin. Enemmän oli ominaisuuksia mistä en tykännyt, esim. se jenkkien pakkirajoitin, ettei voi peruuttaa kuin molemman kädet tangolla. ...ttu ei kellään pää pyöri kuin pöllöllä, että näkis peruuttaa jotain venetraikkua ahtaasta ovesta sisään, jos ei voi toista kättä irroittaa tangosta. Ja se koneen kilkattava käyntiääni oli todella ärsyttävä. Ja ohjautehostin on ihan hiton kiva noissa vekslailuissa.
Tuuma maan tekosia.
 
Tuuma maan tekosia.
Ikinä en oikein ole Polariksista tykännyt, en kelkoista, enkä mönkijöistä. Silloin n. 10 v. sitten vaan traktorit oli uusi juttu ja ihan sikakalliita käytettynä ja valkokilpiä hyljeksittiin. Olivat halpoja, kun kaikki halusi traktorin ja valkokilvistä valtaosa oli Polleja tai kiinalaisia, niin päädyin Polleen. Nykyään valkokilvetkin taas kelpaa, kun vakuutukset on tippuneet jopa alle traktorin. Ihan hyvä hankinta oli, kun korjauksiin on mennyt ehkä satanen-pari kymmenessä vuodesa ja nyt hyvityshinta oli 500 € vähemmän kuin aikanaan maksoin.
 
Eli sen 12v käyttö / ohjausjärjestelmäakun, vaiko mikäliekään nimeltään.

Käynnistysakku.

Sen polttiksen akun tyhjäs, niin sähkölläkään kulkenut.

Käytännössä tuo 12V akku/12V järjestelmä hoitaa kaiken muun, paitsi ajomoottori(e)n ajovirran. Mikäli tuo 12V kyykkää, niin auto turvallisuustoimenpiteenä kytkee korkeajänniteakun irti.

12V järjestelmä latautuu yleensä vain kun polttomoottori on käynnissä. Korkeajänniteakku ei siis koskaan lataa suoraan 12V järjestelmää. Eukon autossa on ihan käyttöohjekirjassa maininnat, että tietyt varoitusilmoitukset 12V järjestelmän tilasta sanoo esim. "12V järjestelmän jännite alhainen, lataa ajamalla" (ei tarkka lainaus).

Käytännössä esim. tuo eukon Seat on ihan perus bensa-auto dsg:llä. DSG:n sisälle on pultattu sähkömoottori (käsittääkseni askin ja tasauspyörästön kupeeseen, vaihteet eivät vaikuta sähkömoottoriin) ja alustaan akkua. Ja peruslämmitykseen ilmalämpöpumppu (lämmittää lämmönvaihtimen kautta sisäkierron vettä).
 
Tulipahan heitettyä 320km iltapäivälenkki mutta ei näitä lähempää löytyny. Nyt on halvat ja suht hyvät vanhan mallin palapeli Tryggit. Kaikki hilut oli tallessa. Eiköhän nää taas 10 vuotta mene. Näissä on nastatkin joka lenkissä, edelliset samanlaiset oli joka toinen lenkki ilman nastoja.
20241124_200525.jpg
 
Takaisin
Ylös