SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Viestiketju:
SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Saattaa olla 7t mutta vain siinä vaiheessa kun osuu pölkkyyn.....sen jälkeen voima mitälie :rolleyes:
 
Jokin tällainen häkkyrä niissä lienee tätä nykyä.

17FD8667-82F1-419A-8259-87D8CFF4B53C.jpeg
 
Noi ovat jotenkin pelottavia koneita. Oisko noissa nykyisissä jo suojattu koko härveli muutenkin, että ei sinne kantoa terälle tarjota mitenkään purkamatta suojauksia.
Joo, täytyy jättää suoja asentamatta kantohommia varten.
 
Jotenki otti silmään jotta suora syistä mäntypölkkyä lapetaan koneeseen.. no,tulee parempi mainosvideo ku homma näyttää toimivan..
 
Jossain törmäsin juttuun vai kuulinko joltain myyjältä jotta ”hakkuuttamalla” ovat nuista saaneet tuota hammastankoa mutkalle sekä hampaattomaksi.. olikos täälläki jostain vastaavanlaisesta tapauksesta kirjoteltu..?
Helpon puun halontaan kirveen korvaajaksi tuo ehkä menettelee mut sitkeämpiin tapauksiin en usko soveltuvan..
 
Ei 7 tonnin Pilkemaster ole jumitellut isoissakaan (max 37 cm) kun vaan kahteen osaan halotaan. Olisko nuo tonnit sitten kevyempiä.
 
Mä tilasin jotain lamppuja sukuloisen lähi Motonettiin, kun omassa lähi Motonetissa myivät eioota.
Kaikki meni muuten ihan OK, mutta en saanu koskaan viestiä, että olis valmiina.

Tällainen viesti tuli, muttei mitään sen jälkeen. Viestissä näkyvästä linkistä kyllä näki, että on noudettavissa.



Näytä liitetiedosto 83597
Tilasin joku vuosi sitten ketju/rataspaketin jostain etelän Motonetista Östermyran Motonettiin, koskaan en saanut mitään vahvistusta tms kyseiselle tilaukselle, toisaalta oli osat hankittava jos aikoi omenaporalla ajella.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä kovasti veikkaan Kiinassa olevan kevyempiä tonneja.
Hankin muutama vuosi sitten polttomoottori Jönköpingin 8t. Täysin samaa olen nähnyt myytävän eri merkkeinä 10t ja jopa 12t puristusvoimalla, epäilen suuresti löytyykö edes tuota 8t. Mutta hyvin pilkkoo ristiterällä janahus koivujakin.
 
Joku innokas voisi varmaan laskea, mikä tuon oikea voima on. Katsoo videolta kuinka kauan 1 isku kestää, mikä on iskupituus, että selviää etenemisnopeus. Moottoriteho 1,5 kW. Eikö sen voiman voi näillä laskea? Mä en usko, että voima on lähelläkään 7 tonnia.
Olisko isoin tekijä "voimassa" vauhtipyörän massa.:rolleyes:
 
Mulla on tuommoinen pika-timco ja on sillä sen n. 50 pinomottia tehty. Onhan ne nuo kiinalaiset vähän aihioita mutta kun paranteli niin soiva peli. Nopeampi mitä kirves ja puut mitkä ei haljenneet oli tiukkoja halkoa kiilalla ja lekallakin.

Se suojaverkko lähti melko äkkiä pois kun se on vain työn edessä. Ja pistää pahalla äänellä kun halkeava puu tarttuu..
 
Ostin/tilasin/varasin Motonetistä reppupuhkuttimen, lauantaina kun poris poikkeen nii ei oota tarvii hakee.:rolleyes:
Ihan toimiva kampe satasen vekottimeksi.
Kolmannella nykäsyllä "kuiva" kones käyntiin vaik ei primer-pallukkaa olekkaa.o_O
Ainaki tankillisen toimi, ny enempää viittiny.
 
Mulla on tuommoinen pika-timco ja on sillä sen n. 50 pinomottia tehty. Onhan ne nuo kiinalaiset vähän aihioita mutta kun paranteli niin soiva peli. Nopeampi mitä kirves ja puut mitkä ei haljenneet oli tiukkoja halkoa kiilalla ja lekallakin.

Se suojaverkko lähti melko äkkiä pois kun se on vain työn edessä. Ja pistää pahalla äänellä kun halkeava puu tarttuu..
Terän kai ainakin joutuu hivasemaan. Mitä muita parannuksia olet tehnyt? Jatkoin minä Pilkemasterinkin terää ohuella latalla kymmenkunta senttiä kun jäivät isot pöllit kiinni yläreunastaan.
 
Terän kai ainakin joutuu hivasemaan. Mitä muita parannuksia olet tehnyt? Jatkoin minä Pilkemasterinkin terää ohuella latalla kymmenkunta senttiä kun jäivät isot pöllit kiinni yläreunastaan.
Paremmat renkaat alle ja isompi raideväli, alkuperäistä voi vetää lähinnä betonilattialla. Parempi hihna ja parannettu kiristys, lisäksi hihnapyörästä piti sorvata siivu pois kun pohjasi. Terälle en ole tehnyt muuta kuin teroittanut kerran. Ja kopan peltejä piti vähän väännellä että sai hihnaa kiristettyä ottamatta kuoria pois.

Yksi perusongelma on tosi pieni hihnapyörä niin sen pito on huono. Mielessä oli jo moniurahihna mutta en oo vielä viitsinyt..
 
Takaisin
Ylös