Se loihditaan Suparusta

Viestiketju:
Se loihditaan Suparusta

Ai niin ferreksiä ostettu mustana ja maaliruiskukin toimii hinta parikymppiä. Ohennin mokomalla maalille sitten lieneekö parikymppiä litra joten minä ikäänkuin rakvaattorin tilaajana otaksun notta pensaa ohenteena ....takuuta lienee mun maalauksille.
Lavaa varten tilattu kylymävalssattua peltiä millisenä. Himoittin paksumpaa vaan nuapurissa on peltisepällä kantti masiina ja millinen passaa, mutta ei puoltoista.
Perkales se pistehitsarikin häätyis saaha valamiiksi... yks valukappale ja a vot.
 
Monasti nuo firmojen omat "merkki ja maalikohtaiset" ohenteet on hinnaltaan min. tuplat - 5x jonkin muun soveltuvan, vastaavan ohenteen hintaan verrattuna ......
 
Juu kannatta pyytää purkki näytille, tai vielä parempi, käyttöturvallisuustiedote, niin saa aineet selville...
 
Varoen esittelen, että elä Ferreksiä. Siitä on nykysin lyijy pois ja saattaa olla aika hampaatonta ruostetta vastaan vaikka suosittua ja kallista onkii.

Ite käyttäny Epitaaria vai Teknotaariko sen nimi nyt on. Sitä paksu kerros niin ei ruoste tuuheti läpi. Ja myrkyllistäkii on eli vaikuttaa varmasti jollai tavalla;)
 
On se toikin sitten... olipa se tuskien taival ja monta kokemusta rikkaampi. Olis tullut helopommalla ja halavemmalla vaikka olisin käynyt taksilla (400km) lapsuuden kodissa sorvoomassa veljeni sorvilla jotkut puolvalamiit tahi valamiit... Taian pistää takapään kannakkeen yksinkertaisesti rattalauta..
tuskien taival.JPG
 
Varoen esittelen, että elä Ferreksiä. Siitä on nykysin lyijy pois ja saattaa olla aika hampaatonta ruostetta vastaan vaikka suosittua ja kallista onkii.

Ite käyttäny Epitaaria vai Teknotaariko sen nimi nyt on. Sitä paksu kerros niin ei ruoste tuuheti läpi. Ja myrkyllistäkii on eli vaikuttaa varmasti jollai tavalla;)
juu olen hiukan kelaillut mielessäni notta millä olen työmailla maalaillut paikka maalauksia. Ferreksi oli kova sana viiskyt vuotta sitten. Ehken mitens se ny onkaan olen tipahtanut kehityksestä ajat sitten. Mutta maalataan sillä mitä on ostettu.

Pellit tuli ja remmit paikallaan, mutta vaihe kepukka kiukkuaa. Paljonkohan tohon vaihe looraan meneepi öljyä?
 
Juu cardaani kolome litraa pistin ja mittatikku näytti täyttä. Lieneekö se kapakan portinvartijan toteamus: "taitaa olla pohojia" Pannaanko tohon perämurikkaan tohon roppuun asti? Niin huoltoaseman poika sanoi notta tuo passaa perään vaan ei vaihelootaan.. se ei oo meillä niin nuukaan sillä sama ölijy huilaa tässä molemissa.
oljyäpaljonko.JPG

Soon ku itelle tehty. Pientä viimeistelyjä ja maalaus. Pistehitsarikin pitäis valamistua tuota pikaa niin piäsee lavan tekoon.

loppusuoralla.JPG
 
Koeajettu Nalle Puhin metsässä. Hormaa niin .. en nähnyt sitä kivee ja siihen se jäi mahastaan joten se pikkanen vaijeri talija kuuluu myös tämän varusteisiin..Kääntymis ketteryyttä sai olla enempi.. takapyörät kääntymään samaan tahtiin etupään kanssa eli se kiertäis silleen kivet ja kannot. Vaihekepukka on jatkettu ja mokomalla on turhan suuri liike joten tehän jotain. Käsjarru hantaaki kiinni tohon apuakselin kuoreen.. Ajonopeudet riittää mulle ja uskottavasti moottorin teho.

koeajettu.JPG
 
Vaihekepukan nivelet kotitekoisiin. Pari kakskymppistä mutteria ja pala urosjenkaa.. siinä pyörii ja kakstoista millisiä muttereita kas ja sinne sopivaa urosta. Liikkeet toimii ja vaihteet menevät. Keltaisen viivojen sisällä ja punaisen se tehdas valmis jota en onnistunut sijoittamaan sopivalle mallille.

vaihekeppi.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksii pojat tykkeemisestä siitä mitä olen teheny, mutta itse en tykkee kaikista mitä olen vikaan teheny. Tässä huomasin Jaloviinan voimalla notta muokkaa sitä käsjarruu .. sillä sen pitää olla ku lapionvarsi johon ei voi nojata. Juu ja se koko hantaaki häätyi siirtää koskapa mun kränkky jossa istun niin se ei pääse kääntymään notta piäsen moottorin huoltoon. Eli tällääsiä ennakkoon tehty vika ratkaisuja.Kuten Syyrak sanoi notta pieni valhe puheen kaunistaan niin samoin se meillä.. mitenkäs olisko pieni virhe työn kaunistaa vai isomoka .. elä tule liian itserakkaaksi.
Mutta alan maalailemaan ja sitten naapuristossa asuupi peltiseppä Petu jonka puoleen kiännyn jotta josko miten näitä peltejä nekataan notta lava saahan. Jas paskat tähän häthän häätyy se pistehitsarikin saaha käyttö kunhon.. kuinkas sitä noita peltejä muutoin kasata.

Ja net talaven polttopuut vailla vielä 40% + varmuusvarasto.
 
Omalla karulla tavallaan kaunis ja sopusuhtainen ajoneuvo.
 
Eläkeläisen moottori muuli on saamassa lavan niskaansa. Karmeen näköinen mustana ku paremmatkin ruumiskärryt. Olisko lava ruskeeksi ja vanthet hopean nopean färiseksi.

SAM_0346.JPG
 
Käyttö valamis vaikka vielä jotakin..

ps. toivottavasti lava ei ole vanhainkodin mummojen paskavärinen.
puolvalasmis.JPG
 
Takaisin
Ylös