Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

SAMMIN mäkivetokisat 7.9.2019

Viestiketju osiossa 'Konehenkisiä tapahtumia ja kohteita' , aloittaja jusape, 11.8.2019.

Lisätty kalenteriin: 07.09.19
  1. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    5 538
    Saadut tykkäykset:
    851
    Käteväähän se tietysti on, että onnettomuuden sattuessa on loppusijoituspaikkaan lyhyt matka, mutta pidemmän päälle kilpailun jatkuvuuden kannalta olisi parempi, ettei kuskit ihan suoraan joudu sinne loppusijoituspaikkaan :D.
     
  2. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    40 483
    Saadut tykkäykset:
    2 580
    Se liikenteen pysäytys periaatteessa tarttis oman luvan kilpailun takia, koska kyseessä ei ole tietyömaa ( esim asfalttihommia tms, tai räjäytystöitä tien äärellä ) ja sellaisia lupia heillä ei ole, tästä oli joku vuosi sitten järjestäjätahon tyyppien kanssa juttua ....
     
  3. alfred_j_kwak

    alfred_j_kwak Kansalainen
    KK Plus pack Betatester

    Liittynyt:
    18.8.2014
    Viestejä:
    2 673
    Saadut tykkäykset:
    469
    Siel on kuitenkin joku vanha paarma Valmetillaan sillä asenteella, että haudataan kimpassa kun ei oo vielä sellaista kuoppaa ollut, josta Valmetti ei ois pois tuonut.
     
  4. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    40 483
    Saadut tykkäykset:
    2 580
    Tämä lienisi järkevin ja helpoin ratkaisu.
    Joskus puhuivat että heillä olisi kait Destian lupa rakentaa kokonaan uusi rata montulle, mutta se vaateisi jonkin verran paljon sorakuopan muokkausta, jotta mäki olisi ihan eri suuntaan kuin nyt, esim sen maantien suuntaisesti , ja se, ettei siinä ihan vierellä olisi pelkoa ulosajotilanteesta, mäessä, riskitekijää ympäriajolle sinne alas montulle ....
    Mutta silloin pitäisi se paluureittikin järjestää uusiksi, nykyinen paluureitti on osittain "naapurin" maita ( ei Destian hallussa ) , ja "naapurin" luvalla sinne tehty
     
  5. oh1hih

    oh1hih "oh1hih - lupa kuopata"
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    1.12.2015
    Viestejä:
    3 626
    Saadut tykkäykset:
    516
    Onko vetolaite nähnyt rasvaprässiä?
     
  6. oh1hih

    oh1hih "oh1hih - lupa kuopata"
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    1.12.2015
    Viestejä:
    3 626
    Saadut tykkäykset:
    516
    Ei se luvan tarve siitä johdu ettei kyseessä ole tietyömaa. Tietyömaata varten pitää tehdä liikenteenohjaussuunnitelmat ja hakea luvat. Yhtäläillä se menee yleisötilaisuudenkin kanssa, tässäkohtaa varoitettaisiin pysäyttämisestä, alennettaisiin nopeusrajoitus tuohon pysäytyskohdalle ja nostettaisiin takaisin paikan jälkeen. Ihan normaaliprosessi on kyseessä, lupa liikenteen pysäyttämiseen vain haetaan urheilutapahtuman perusteella ja sen kyllä saa. Usein näkee esimerkiksi juoksukilpailuissa tikkarimiehiä jotka pysäyttää liikenteen kun juoksijat tulevat ylittämään tietä, ei tämä sen kummempi lupateknisesti ole.
     
  7. Jarkko

    Jarkko Aboriginaali
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    2 793
    Saadut tykkäykset:
    205
    Kaatumisriski taitaa olla suurimmillaan, jos joutuu ojaan. Miten olisi, jos ojat putkittaisi, niin ne voisi tukkia. Varsinkin maaliviivasta eteenpäin, mutta jo aiemminkin.Riski ajaa yleisön päälle tietysti kasvaa, joten yleisöä ei saisi päästää kovin lähelle.
     
  8. Ultimate Welder

    Ultimate Welder Satulapummi
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    18 729
    Saadut tykkäykset:
    4 295
    Katsojilta kielletyn turvasektorin tulisi leventyä maaliviivaa kohti mentäessä, kuten tapahtuu esim. lentokentillä tapahtuvissa moottoriurheilutapahtumissa.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  9. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    5 538
    Saadut tykkäykset:
    851
    Ei tarvii mitään putkia ojiin. Luiskataan ojat niin loiviksi leveälle alueeĺle, ettei ojaan ajosta koidu vaaraa, mutta silti vesi huilaa tien sivussa.
     
  10. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    40 483
    Saadut tykkäykset:
    2 580
    Tuo on ihan santamaastoa, ei tarvis kuin tasaista kenttää.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  11. tommi

    tommi Kansalainen

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    1 590
    Saadut tykkäykset:
    123
    Mietin tossa vielä sitä hydraulista aisajarrua... eihän se tartvitsisi kuin ylipaiventtiilin aisan työpainesylinteriin: Se ei anna aisan liikkua, ennenkuin kärry työntää tarpeeksi kovalla momentilla aisaa lyhemmäksi. Kun varo laukeaa, öljy pääsisi itse jarrusylinterihin. Peruutuksia varten voisi olla vielä erikseen venttiili joka toimisi sähköllä ja tukkisi linjan kokonaan.
     
  12. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    40 483
    Saadut tykkäykset:
    2 580
    Saattaapi olla, että tulee itelle ajanottolaitteisto, joulukuusi-lähtövalolla ( puna - 3 keltaista - vihreä ) ja maalipäähän valokenno tietty ....
     
    • Tykkään Tykkään x 3
  13. AJS

    AJS Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    13.11.2013
    Viestejä:
    4 599
    Saadut tykkäykset:
    644
    Nyt ruvetaan hakemaan sekunnin osia lähtövalo reenillä :)
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  14. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    5 538
    Saadut tykkäykset:
    851
    Pitkällä kuusellahan ei ajeta ku brackettia. Ja jotain muitakin jarruluokkia.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  15. TurboLaserVideo

    TurboLaserVideo videokonemies

    Liittynyt:
    6.3.2016
    Viestejä:
    129
    Saadut tykkäykset:
    245
    Sainhan minäkin viimein tään Sammi-videoni työstettyä:
     
    • Tykkään Tykkään x 9
  16. kymi

    kymi Keski-ikääntynyt Apinamies
    KK Plus ADpack NoAd

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    2 438
    Saadut tykkäykset:
    402
    Tuossa videolla näkyy aika hyvin nuo maaliviivan pinkit kivet ja miten nopeasti siinä tulee 60hv luokan koneilla asfaltti alle. Meneekö ees toisen sekunnin puolelle? Ihan vaan sillä kun täällä on spekuloitu jarrutusmatkoista ja turva-alueista yms, niin nyt on hyvää referenssiä mitä toisissa videoissa ei juurikaan ole ollut.

    @klappi lähti kyllä just ratkaisevalla hetkellä menemään. Veto tai pari sen jälkeen oli tuo hiukan keulaansa kevittänyt setka-jokeri, joka on näköjään tarttunut tähän videolle aika komiasti.
     
  17. klappi

    klappi jakkarakuski
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    4.6.2016
    Viestejä:
    7 081
    Saadut tykkäykset:
    2 744
    kattelin kyllä tuon vedon mutta en paraatipaikalta.
     
  18. kymi

    kymi Keski-ikääntynyt Apinamies
    KK Plus ADpack NoAd

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    2 438
    Saadut tykkäykset:
    402
    Mieti, jos tossa ois ollu eräs toinen setka, niin sen etuakseli ois pysynyt maassa muun traktorin keuliessa. Toki eipä siinä yksilössä potku riitä nokan kevitykseen, että ei huolta.
     
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  19. klappi

    klappi jakkarakuski
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    4.6.2016
    Viestejä:
    7 081
    Saadut tykkäykset:
    2 744
    eihän tuo ollut zetka eikä setka vaan Zetor :oldtimer:
     
  20. kymi

    kymi Keski-ikääntynyt Apinamies
    KK Plus ADpack NoAd

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    2 438
    Saadut tykkäykset:
    402
    Ilmankos siinä pysyikin etuakseli paikoillaan...
     

Jaa tämä sivu